6 lucruri penibile care ti se pot intampla ca stewardesa

26 noiembrie 2014
easyjet-stewardesa

 

Cand incepi sa zbori ca stewardesa, compania aviatica te pregateste pentru toate situatiile de urgenta care pot sa apara in avion: probleme tehnice, cazuri medicale, pasageri cu probleme. Insa, nu te pregateste pentru partea „jenanta” de care te poti lovi, zi de zi. Mai jos, o sa va spun care sunt cele 6 situatii penibile de care s-au lovit atat prietenele mele cat si eu, atunci cand zburam.

 

Nasturele de la camasa nu sta la locul lui

Unele companii folosesc televizoarele/ecranul din avion pentru a arata pasagerilor video-ul de Safety. Altele, instruiesc insotitorii de bord pentru Safety Demo, inainte de fiecare zbor. Iti amintesti cu siguranta stewardesa, in mijlocul cabinei, pe culoar, cum demonstreaza, zambind, iesirile de urgenta, luminile de semnalizare, cum se foloseste vesta de salvare, etc.

Ei bine, se intampla (des), ca, in mijlocul demonstratiei, cand toti pasagerii sunt fermecati de zambetul tau, sa iti pocneaca nasturele camasii si sa ramai in toata splendoarea ta, in fata sutelor de ochi atintiti pe tine. Nu dispera, continua demonstratia si prefa-te ca nimic nu s-a intamplat. Functioneaza!

 

Pe culoar – ca pe catwalk, pe jos – ca o diva

Cand o stewardesa trece prin cabina, toti ochii sunt atintiti asupra ei. Fie pentru ca e o femeie frumoasa, fie pentru ca e frumos machiata, fie pentru ca uniforma e „vinovata”, stewardesele atrag, involuntar, privirile pasagerilor. Dar, ce faci cand, din cauza turbulentelor sau din cauza unor tavi cu mancare puse pe culoar, faci 2 pasi si ajungi intinsa pe culoar, cu picioarele in sus, in fata a 60-70 de pasageri? Te asiguri ca nu te-ai ranit si te bazezi ca cel putin 3-4 domni se vor arata entuziasmati sa te ajute sa te ridici. Tine minte: se intampla frecvent, pentru ca pe culoar ai tot soiul de obstacole! Ramai calma si asteapta ajutorul unui gentelman din avion!

 

Cafea/vin rosu/suc de rosii pe camasa alba, imaculata

Cand partea principala a jobului, pe timpul zborului, inseamna sa servesti pasagerii cu mancare si bautura, micile accidente sunt inevitabile. Fie pentru ca esti ceva mai neindemanatica, fie din cauza turbulentelor, nu se poate sa nu pui pe tine, macar o data, o cafea, un pahar de vin rosu sau suc de tomate. Arata „perfect” pe camasa ta alba, imaculata, o pata rosie, visinie sau maro! Se intampla frecvent si tocmai de aceea trebuie sai ai mereu in bagaj, o camasa de schimb. Doar nu vrei sa defilezi prin fata pasagerilor cu pieptul in toate culorile.

 

O criza de sughit in mijlocul pasagerilor

Tot in timp ce servesti mancarea si bautura in mijlocul cabinei, ti se poate intampla sa ai o criza de … sughit! Din care nu te poti opri, orice ai face. Colegii se uita la tine si rad, pasagerii la fel, iar tu nu poti nici macar sa tii un pahar in mana. Retrage-te in spatele avionului, bea apa si tine-ti respiratia. O sa treaca, dar cu siguranta pasagerii si colegii vor tine minte intamplarea.

 

Un copil vomita pe tine

Spuneam intr-un articol anterior, ca unul dintre rolurile stewardeselor este sa fie un fel de babysitter pentru copiii din avion. Sa le ajute pe mamele care calatoresc cu cei mici si au nevoie de asistenta, sau sa se joace cu micutii, cand timpul le permite. Am vazut multe momente amuzante, in care, dupa o joaca de 3-4 minute cu un tanc de 2 anisori, aceasta si-a varsat „naduful” si ultima cina, pe camasa stewardesei. E de la sine inteles ca e foarte bine sa ai cu tine o camasa de schimb.

 

Unghii cu gel sau gene false, in mancarea pasagerilor

Companiile aviatice au inceput sa impuna un set de reguli stricte legate de felul in care stewardesele se aranjeaza la munca. Astfel ca, dupa multe intamplari nefericite in care pasagerul s-a trezit in mancare cu genele false sau unghiile cu gel ale stewardeselor care ii serveau, acestea nu mai au voie sa foloseasca astfel de artificii de infrumusetare la serviciu.

 

Foto header : easyJet

 

banner-mobile

3 Comentarii

  • Reply alexandra 26 noiembrie 2014 at 10:59 am

    Mie mi s-a intamplat sa imi pice cercelul din ureche in ceaiul pe care tocmai il serveam unui pasager din business class! El era foarte amuzat de situatie, iar eu foarte jenata 🙂

    • Reply Cristina 26 noiembrie 2014 at 11:02 am

      Haha, si eu as fi fost amuzata :))))! „Accidente” se intampla frecvent 😀 Sunt sarea si piperul acestui job 😀

    • Reply chris 26 noiembrie 2014 at 5:33 pm

      „apoi mi-a cerut nr de tel,mana si am trait fericiti”,bla bla :)))

    Comenteaza