7 lucruri pe care o stewardesa le poate face, despre care nu stiai

15 mai 2018

 

Dupa ce incepi sa zbori, esti de-a dreptul „bombardat” cu zeci de intrebari despre ce inseamna cu adevarat viata de stewardesa. Ei bine, nimic nu e asa cum pare si desi acum multi stiu ca trainingul si pregatirea unui insotitor de bord sunt destul de serioase si dificile, nu stiu practic, ce pot face si ce nu pot face stewardesele. Asadar, mai jos, conform unui articol din Telegraph.co.uk dar si a experientei noastre de mii de ore de zbor, am adunat laolalta o serie de detalii mai putin stiute despre viata unui insotitor de bord.

O stewardesa poate supravietui unei situatii de urgenta de tipul celor din serialul Lost;

Trainingul de supravietuire este foarte complex si toti insotitorii de bord trec prin el. O stewardesa stie sa creeze un adapost, sa gaseasca mancare si apa potabila cat si sa ceara ajutor in jungla, padure, desert sau alte zone pustii. Concluzia: esti in siguranta in mainile unei stewardese.

O stewardesa poate sa moseasca nasterea unui copil la bordul unui avion;

Trainingul de prim-ajutor include si o parte separata despre cum sa ajuti la nasterea unui copil pana cand echipele de urgenta de la sol pot sa intervina. Si, chiar daca pare greu de crezut, mai toate companiile aeriene trec prin astfel de experiente de cateva ori pe an. Cu cat se zboara mai mult, cu atat sansele sa se intampla asta sunt mai mari, si aproape intotdeauna stewardesele se descurca uimitor de bine.

Insotitorii de bord primesc intrebari despre siguranta&securitate la inceputul fiecareui zbor;

Despre safety briefing am mai scris si in trecut si acum reamintim ca un insotitor de bord poate detine pana la 5 licente de zbor diferite, simultan, astfel ca trebuie sa cunoasca in detaliu amanuntele si echipamentele de pe fiecare tip de avion pe care urmeaza sa zboare. Intrebarile de la briefing sunt despre echipamente (cate, de care, unde si cum sunt amplasate), situatii de urgenta, salvarea pilotilor, etc.

Stewardesele nu au voie sa se ingrase

O data ce ai primit o uniforma, nu o poti schimba pentru o masura mai mare, in cazul in care pui cateva kilograme pe tine. Companiile aeriene tin foarte mult la felul in care arata stewardesele lor si de cele mai multe ori ti se va da un termen (1-3 luni) in care sa dai jos kilogramele acumulate si sa incapi din nou in aceeasi masura de uniforma.

Insotitorii de bord le-au vazut pe toate

Ei bine, asta nu tine neaparat de training, insa cand zbori cate 100-120 de ore pe luna cu sute de pasageri pe fiecare cursa, ai „sansa” sa intalnesti tot soiul de situatii ciudate asa ca nimic nu te mai poate surprinde in viata de zi cu zi. Cateva exemple de „le-am vazut pe toate” includ: pasageri care fac striptease in mijlocul avionului, mamici care isi pun copiii in compartimentul de bagaje de deasupra, pasageri care fura sapunul de la toaleta – toate fac parte din viata de zi cu zi a unei stewardese.

Multe stewardese au avut o alta meserie inainte de zbor

Multi insotitori de bord aleg aviatia dupa ce au lasat in urma o alta cariera. Multi dintre cei care acum zboara au fost profesori, avocati, politisti, asistente medicale sau pompieri. Asa ca nu mai tratati stewardesele ca pe niste femei fara pregatire.

O stewardesa poate stinge un incendiu la bord

Ei bine, parte din trainingul de safety presupune ca insotitorii de bord sa fie capabili sa stinga orice incendiu izbucnit la bordul unui avion. Fie ca e vorba despre incendiu electric, foc produc de o baterie sau pur si simplu de un material normal, stewardesele stiu ce au de facut si cum sa reactioneze. Daca un incendiu izbucnit la bord nu este stins in 2 minute, se spune ca acesta nu mai poate fi stins deloc.

Subiectiv vorbind, bineinteles ca as putea insirui zeci de detalii despre calitatile deosebite pe care orice insotitor de bord si le descopera dupa ce incepe sa zboare. Insa, o sa va las sa cititi si restul parerilor, in articolul de pe Telegraph: https://www.telegraph.co.uk/travel/lists/10-things-you-never-knew-about-being-an-air-hostess/

Zboruri line!

 

banner-mobile

Nu sunt comentarii

Comenteaza