Actele si licentele unei stewardese

12 decembrie 2014
acte stewardesa

 

Cum mai e putin si vin Sarbatorile de Iarna, acest weekend a fost dedicat impodobirii bradului si curateniei generale. Asa ca, tot desfacand si aranjand cutiile din dulap, am dat peste mapa cu actele pe care le luam cu mine, de fiecare data, pe zbor. Aveam un portofel special, unde puneam mereu toate cele necesare, pentru a fi verificate la inceputul zborului de seniorul responsabil.  Un sentiment de nostalgie m-a cuprins si nu m-am putut abtine sa fac cateva fotografii, inainte de a le pune la loc sigur, pentru pastrare.

Asadar, cand zburam la Emirates, ce acte eram obligata sa iau cu mine, pe fiecare zbor?

Licente de zbor

Pentru fiecare tip de avion al companiei, insotitorii de bord detineau o licenta valabila. Un insotitor de bord poate detine, in acelasi timp, un maxim de 5 licente aviatice, asa ca, eu aveam licentele de zbor de la GCAA (licentele valabile in Orient) pentru B777-200, B7000-300, A330-200, A340-300, A340-500.

Licenta medicala

Toti insotitorii de bord trebuiau sa aiba cu ei licenta medicala care sa ateste ca sunt „fit to fly” si sa ofere detalii despre dioptrii. In cazul in care in licenta era mentionat ca ai probleme cu vederea si trebuie sa porti ochelari, la briefing iti era verificata a doua pereche de ochelari pe care trebuia sa o ai cu tine, pe zbor.

 

 

licente zbor

Pasaport

Pasaportul trebuia sa fie valabil, cu viza de rezident al UAE, valabila si cu viza tarii in care urma sa zburam, valabila (in cazul in care era nevoie de viza).

Legitimatie valabila

Toti angajatii Emirates aveau legitimatia de serviciu care ne permitea accesul in Cladirile Emirates si in Aeroport. Nu aveam voie sa zburam fara aceasta si o purtam pe tot parcursul boardingului, la vedere, fiind parte din uniforma.

Carnet de vaccinari

Pe langa licenta medicala, aveam si o serie de vaccinari pe care trebuia sa le avem facute, inainte de zbor. Acestea erau notate intr-un carnet special de vaccinuri, pe care trebuia sa il avem mereu asupra noastra, alaturi de licenta medicala. Vaccinari obligatorii: Hepatita A si B, Febra Tifoida, BCC, Meningita, Febra Galbena, Polio, AntiTetanus, Rubeola, MMR.

E-gate

Ca sa nu ne folosim pasaportul al fiecare intrare in UAE, intrarile in aeroporturile din Dubai aveau niste „turnicheti” rapizi, care puteau fi accesati cu un card, numit E-gate, care avea toate informatiile prezente pe pasaport.

Crew Tag pentru valiza

Cand aveam un zbor cu layover, valizele de cala aveau un Crew Tag, pe care il primeam in briefing room, de la senior, si pe care il atasam valizei, la intoarcere. Acest Crew Tag continea datele fiecarui insotitor de bord, numarul zborului si data la care zburam.

Carnet detalii zbor

Inainte de fiecare zbor, insotitorii de bord primesc detaliile zborului. Eram obligati sa stim, in orice moment, tipul avionului cu care zburam, detaliile acestuia, durata zborului, numele colegilor si ale pilotilor, etc. Toate aceste detalii erau notate in timpul safety-briefing-ului de la inceputul zborului.

 

Zboruri line!

 

banner-mobile

2 Comentarii

  • Reply Amelia 10 septembrie 2017 at 8:48 pm

    Ce sa zic. Nu zbor foarte des, insa din cate am mai discutat si citit, concluzia mea este intradevar ca servitoare in aer, cele mai potrivite candidiate cu sañse la angajare sunt ex-ospatarite din resorturi de 4-5 stele. Vorbesc bine engleza si isi fac jobul ca la carte.

    • Reply Cristina Toader 11 septembrie 2017 at 11:20 am

      Ati discutat cu stewardese? 🙂

    Comenteaza