Arsuri, CPR, First Aid – pregatirea unei stewardese pentru urgente

Arsuri, CPR, First Aid – pregatirea unei stewardese pentru urgente

 

Chiar daca cele 3 zile de doliu s-au incheiat aseara, in sufletele multora dintre noi va ramane starea de tristete multa vreme de aici inainte. Totusi, aleg sa scriu astazi si sa incerc sa merg mai departe, desi si eu, ca multi altii din jurul meu, am pierdut oameni dragi, cunoscuti, amici, prieteni…Fiindca desi nu suntem pregatiti pentru asta, viata merge inainte, fie ca ne place, fie ca nu…Fiindca de acum trebuie sa invatam ceva si sa ne gandim cum putem ajuta in cazul unei astfel de tragedii. Sau, mai mult, sa ne gandim cum am reactiona in cazul in care am fi pusi intr-o asemenea situatie.

Desi pare ca un site pentru stewardese nu are legatura cu un astfel de dezastru, cei care zboara cu siguranta au simtit altfel acest eveniment tragic. Fiindca pregatirea unui insotitor de bord include informatii despre arsuri sau manevre de resuscitare. Un insotitor de bord stie ce inseamna o arsura de gradul 3, stie ce inseamna un incendiu si stie ce inseamna manevra de CPR.

Primul meu gand, cand am vazut pe Facebook un mesaj despre donarea urgenta de sange, a fost ca a cazut un avion si e nevoie urgenta de ajutor, fiind multe victime. Defect profesional… Ce s-ar intampla intr-un avion, in cazul unui incendiu? Ei bine, scenariile sunt multiple insa deznodamantul ar fi aproape la fel ca acum. Totusi, ┬áca sa nu dezvoltam un scenariu macabru al unui avion prabusit sau al unui incendiu in zbor, o sa ma rezum la a oferi cateva informatii importante pentru cei care viseaza la aceasta cariera, de stewardesa. Informatii pe care trebuie sa le ia in calcul inainte de a aplica pentru acest job. Informatii pe care trebuie sa le cunosti fiindca rolul unei stewardese in avion este sa asigure siguranta pasagerilor si sa ii salveze..sa ii scoata din avion, in cazul unei urgente.

Ce trebuie sa stii inainte de a deveni insotitor de bord:

Un viitor insotitor de bord trebuie si va fi pregatit pentru o astfel de situatie. Va fi pregatit medical sa ofere primul ajutor in caz de arsuri de orice grad, in caz de stop cardio-respirator.

Un viitor insotitor de bord trebuie si va fi pregatit sa evacueze si sa ajute pasagerii, in caz de urgenta. Asa cum au facut-o multi eroi ai acestei tragedii. Gandeste-te bine daca esti dispus sa salvezi pasagerii in cazul unei urgente, sau vei fi primul care va parasi aeronava daca se prabuseste.

Un viitor insotitor de bord trebuie si va fi pregatit sa faca manevre de resuscitare timp de 45 de minute.

Un viitor insotitor de bord trebuie si va fi pregatit sa foloseasca un extinctor si sa stinga un incendiu la bord. Se spune ca, daca un incendiu la bord nu este stins in primele 2 minute, nu mai poate fi stins.

Un viitor insotitor de bord trebuie si va fi pregatit sa se fereasca de fum, sa foloseasca masti de oxigen, paturi termice.

Un viitor insotitor de bord trebuie si va fi pregatit sa vada rapid iesirile in cazul unei urgente, sa stie sa reactioneze rapid in cazul unei urgente si sa gaseasca solutii in diferite situatii.

Acum, ca stii cate lucruri invata un insotitor de bord, trebuie sa retii ca acest job te pregateste pentru viata, te pregateste pentru neprevazut, te pregateste pentru situatii in care nu ti-ai dori niciodata sa te aflii. Nu spun ca daca ai toata aceasta pregatire iti cresti sansele de supravietuire, fiindca nu stii ce se poate intampla…insa, cu siguranta ii poti ajuta pe cei din jurul tau…Tocmai de aceea ii incurajez pe cei care isi doresc cu adevarat aceasta meserie, sa lupte si sa isi obtine ARIPILE!

Desi dezastrul de vineri seara demonstreaza ca sunt multe probleme in Romania, nu regret niciun moment ca m-am intors acasa. Inca mai cred ca putem schimba ceva, ca putem misca lucrurile impreuna, iar sistemul medical a demonstrat ca e pregatit pentru astfel de situatii.

Zboruri line, tuturor!

 

Submit a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>