Cele mai frecvente probleme de care te lovesti pe zboruri

3 aprilie 2018
qatar crew

Daca ai impresia ca viata de stewardesa este numai lapte si miere si tot ce presupune acest job este sa stai in hoteluri de lux si sa vizitezi lumea, ei bine, te inseli. E adevarat ca sunt multe beneficii si multe plusuri pe care aceasta meserie le ofera celor norocosi sa imbrace uniforma de insotitor de bord, insa pe zboruri pot sa apara mult mai multe probleme decat iti imaginezi. Mai jos ai o lista a celor mai intalnite probleme de care te vei lovi, dupa ce incepi sa zbori.

Colegi “diferiti”

Companiile aeriene din Orient se lauda cu peste 100 de nationalitati care lucreaza pentru ei. Cand lucrezi cu oameni din atatea tari, te lovesti, automat, de culturi diferite. Asa ca, asteapta-te ca munca alaturi de o indianca, o kenyanca si un arab, sa nu fie usoara, asa cum te-ai astepta. Unii se sustrag de la munca, unii lucreaza incet, unii nu prind glumele, altii sunt ca tine. Dar nu toti. Asteapta-te ca pe fiecare zbor sa ai si astfel de colegi, care sa iti faca viata grea. Partea buna este totusi faptul ca cel mai probabil nu vei mai zbura niciodata cu ei, echipajul schimbandu-se la fiecare cursa.

Probleme medicale

Trainingul de obtinere a licentei de zbor include o saptamana de studiu a tehnicilor de prim-ajutor. Initial, mi s-a parut total neimportant acest curs, ca mai apoi sa realizez ca pe aproape fiecare zbor apare cate un pasager cu o problema medicala. Cele mai dese probleme sunt sangerarile nazale sau lesinul (din cauza presiunii si a lipsei de oxigen), insa apar des si infarcturi, tromboflebite, crize de epilepsie sau femei gravide carora li se rupe apa. Asa ca, asteapta-te ca pe zboruri sa te comporti si ca „asistenta medicala”, fiindca esti singura persoana de la bord care poate sa ii ajute pe psageri la 10.000 de metri altitudine.

Oboseala

Cand zbori la orice ora din zi si din noapte, vezi 4 continente intr-o luna si mananci doar cand iti aduci aminte, corpul tau are de suferit. Automat, apare ceea ce in aviatie se numeste “fatigue”si „jetlag”. E vorba de o oboseala cronica, care nu iti da pace nici cand zbori, nici cand esti acasa. Te confrunti cu o mica deprimare, insomnii, pofta de mancare accentuata si imediat, toate aceste simptome iti dau viata peste cap si nu te lasa sa zbori in conditii optime. Nu ezita sa-ti iei cateva zile de concediu medical, mai ales ca majoritatea companiilor prefera sa faci asta decat sa nu fi in forma pe zbor. Iti vei reveni curand cu putina pauza si odihna!

28-29 octombrie – Curs de pregatire intensiv pentru interviul la o companie aeriana, de 2 zile, la Bucuresti. Este un curs complex, in total 20 de ore de pregatire, in care ne ocupam nu doar de pregatirea ta pentru interviurile de angajare la Emirates, Wizz Air, Qatar Airways, Etihad, Saudia Airlines, Ryanair, de simularea si rezolvarea probelor interviurilor dar si de realizarea CV-ului. Pozele profesionale le realizam tot impreuna la studioul foto si sunt incluse in cursul de pregatire. Oferim feedback individual si te ajutam sa iti imbunatatesti nivelul conversational de limba engleza. Detalii si inscrieri aici:  https://www.cumajungistewardesa.ro/curs-stewardesa/

Spuneam mai sus ca exista mereu pasageri nemultumiti. Mai mult decat atat, unii se urca la bord direct cu gandul sa scrie o plangere sau sa obtina un upgrade gratuit. Asteapta-te, asadar, ca acestia sa iti faca viata un calvar. Cand e un zbor lung, plangerile apar mai rar pentru ca reusesti, poate, sa discuti cu pasagerul nemultumit si sa iti ceri scuze (chiar daca nu ai facut nimic). Pe zborurile mai scurte, plangerile curg, pentru ca nu le-ai acordat suficienta atentie. Ai grija, la 3 astfel de rapoarte de la pasageri, risti sa fii concediat.

Copii neascultatori

Cand incepi Service-ul in avion (partea in care ii servesti pe pasageri cu mancare si bautura), tot ceea ce ai nevoie, sunt 4-5 copii agitati care sa se plimbe pe mijlocul culoarului si sa iti stea in cale in timp ce incerci sa servesti 300 de persoane. Ei bine, afla ca pe fiecare zbor vei intalni fie copii agitati care alearga si se lovesc de tine si de alti pasageri, fie copii care plang incontinuu si nu asculta de nimeni, fie, mai rau, parinti care nu acorda niciun fel de atentie micutilor. Oricare ar fi situatia, invata sa ii ignori si nu uita ca tu nu esti acolo ca sa faci educatie celor mici. Dupa ce termini service-ul bineinteles ca te poti juca cu ei si poti sa gasesti solutii ca sa ii distrezi si sa ii tii ocupati, insa, pana atunci, ceilalti pasageri sunt prioritari.

Probleme tehnice

In timpul celor 7 saptamani de training de obtinere a licentei de zbor, inveti despre toate situatiile de urgenta care pot sa apara la bord: decompresie, bomba, evacuare, amerizare, incendii, etc. Niciodata nu te gandesti ca te-ai putea lovi, chiar tu, de o astfel de problema. In timp ce unii stewarzi abia asteapta o urgenta pe zbor, ca sa se poata afirma, eu ma numar printre cei care se rugau sa nu aiba niciodata probleme tehnice pe durata calatoriei.  Dar, probleme cu motoarele, o pasare la motor, o defectiune la frane, sau la un cauciuc sunt dintre cele mai “lejere” probleme care pot sa apara. Asteapta-te insa ca la 4.000-5.000 de ore de zbor, sa te lovesti si de defectiuni mai serioase.

Pasageri nemultumiti

Cand zbori in toate colturile lumii, te lovesti de oameni diferiti. Fiecare pasager are povestea lui, merge in luna de miere sau transporta sicriul parintelui, la cala. Tocmai pentru ca niciodata nu stii care le e povestea sau cultura, nu trebuie sa pui la suflet jignirile sau cuvintele urate care ti se vor adresa. Pasagerii vor fi mereu nemultumiti,vor considera ca li se cuvine totul, insa cu precadere pe zborurile de India, Londra sau China, acolo unde diferentele culturale se simt cel mai puternic.

Zboruri line!

28-29 octombrie – Curs de pregatire intensiv pentru interviul la o companie aeriana, de 2 zile, la Bucuresti. Este un curs complex, in total 20 de ore de pregatire, in care ne ocupam nu doar de pregatirea ta pentru interviurile de angajare la Emirates, Wizz Air, Qatar Airways, Etihad, Saudia Airlines, Ryanair, de simularea si rezolvarea probelor interviurilor dar si de realizarea CV-ului. Pozele profesionale le realizam tot impreuna la studioul foto si sunt incluse in cursul de pregatire. Oferim feedback individual si te ajutam sa iti imbunatatesti nivelul conversational de limba engleza. Detalii si inscrieri aici:  https://www.cumajungistewardesa.ro/curs-stewardesa/

1 Comment

  • Reply Svetlana 17 ianuarie 2019 at 2:54 pm

    La companiile din Golf dacă ai minimum trei plângeri de la pasageri riști să fii concediat ?! Wow , nu știam. Lucrez pentru o companie europeană. Avem obligația de a scrie un report pentru orice situație ‘anormală’ , incluzând conflictele cu pasagerii. Am reclamat 3 pasageri în doi ani de zile. În mod cert pasagerii au povestea lor , diferită față de adevăr. .Compania tot timpul își apără echipajul , iar căpitanii nu stau pe gânduri atunci când trebuie să cheme poliția din cauza unui pasager arțăgos. Este trist dacă-n Orient staff-ul este tratat așa…

  • Dă-i un răspuns lui Svetlana Cancel Reply