Cum poti sa ajungi imaginea unei companii aeriene?

10 ianuarie 2019

 

Pe vremuri era tare complicat sa ajungi sa reprezinti o companie aeriana; sa joci in reclame, sa pozezi pentru reviste si practic sa onorezi orice invitatie a companiei in diferite colturi ale lumii, la evenimente sponsorizate de linia aeriana unde lucrezi. Ei bine, acum totul a devenit mult mai usor, si cele care pozeaza pentru reviste, in calitate de stewardese, nu mai sunt doar fotomodele, ci sunt alese chiar din randul insotitoarelor de bord.

Asadar, ce e de facut daca vrei sa fii brand ambasador sau imaginea companiei aeriene?

Primul lucru pe care trebuie sa il stii este ca trebuie sa lucrezi pentru acea companie aeriana. Nu sa fii doar fotomodel si sa vrei sa reprezinti compania. Nu prea se mai poarta. E important, de asemenea, dupa angajare, sa ai un dosar curat: fara absente, concedii medicale, rapoarte sau plangeri. Pentru ca reprezentand compania, trebuie sa fii un exemplu.

Marile companii aeriene au o echipa care se ocupa de selectarea brand ambasadorilor, acestia fiind nu doar o persoana, ci trei, cinci, chiar zeci de persoane, daca vorbim despre companii ca Emirates si Qatar.

Imi amintesc si acum povestea spusa de o fosta colega de-ale mele – Andreea, fosta stewardesa Qatar si Wizz Air, acum stewardesa Etihad Airways, care la inceputul carierei sale in aviatie a devenit imaginea companiei Qatar. Frumoasa si zambitoare, s-a intalnit intamplator in liftul cladirii companiei cu CEO-ul Qatar. Care a placut-o si a propus-o sa fie imaginea companiei. Nici macar nu purta uniforma in acel moment, dar norocul i-a suras si a reprezentat ani la rand Qatar Airways in intreaga lume. Din pacate aceste povesti frumoase nu se mai repeta acum si exista un intreg proces de selectie pentru cele care viseaza sa devina imaginea companiei aeriene. Mai jos o sa va spunem rapid ce e de facut:

  1. De-obicei compania aeriana anunta jobul deschis (faptul ca se cauta brand ambasadori/promotion team). Jobul de brand ambasador nu va scuteste insa de zboruri si de jobul de stewardesa, ele se fac in acelasi timp; daca veti deveni imaginea companiei veti zbura in continuare, dar de 2-3 ori pe luna veti participa si la evenimente, shootinguri, zboruri inaugurale, etc.
  2. Selectia este deschisa tuturor angajatilor si toti cei selectati trec printr-un interviu, trimit poze, scrisori de intentie, chiar si videouri. Wizz Air a facut un concurs prin care cei preselectati au putut fi votati online, pe Facebook si pe site, de public. Si astfel au fost alesi cei care reprezinta compania si sunt ambasadori.
  3. Dupa ce obtii jobul, vei avea un training, cursuri, sedinte foto si vei incepe sa mergi la evenimente alaturi de colegii tai care fac acelasi lucru. Nu uita ca esti platit pentru evenimentele la care participi in calitate de ambasador al companiei aeriene.
  4. Dosarul tau trebuie sa ramana permanent curat, pentru ca acum, cand esti parte din echipa de promovare a companiei, trebuie sa fii un exemplu si sa nu uiti ca reprezinti permanent linia aeriana, nu doar atunci cand zbori si porti uniforma, ci si in timpul tau liber.

Asadar, daca vrei sa aplici ca stewardesa, ia in calcul si aceasta pozitie, dupa angajare. iti deschide usi si perspective noi, iti da sansa sa calatoresti si sa cunosti oameni noi! Si, la urma urmei, asta e motivul pentru care ai vrut sa fii stewardesa de la inceput, nu?! 🙂

Zboruri line!

Daca vrei sa te pregatesti pentru urmatoarele interviuri de angajare ca stewardesa, vino si tu la urmatorul Curs de Pregatire Cum Ajungi Stewardesa, cu Cristina Toader – fosta stewardesa Emirates si Wizz Air, pe 13-14 Aprilie. Detalii aici: http://www.cumajungistewardesa.ro/curs-stewardesa/ 

banner-mobile

Nu sunt comentarii

Comenteaza