De ce recrutorii nu ofera feedback dupa interviul de angajare ca stewardesa

27 martie 2015
royal jordanian stewardess

 

Acum cateva luni, stateam de vorba cu una dintre colegele de la Emirates, care a obtinut unul dintre joburile la care toti insotitorii de bord ravnesc: cel de recrutor. Dupa ce a facut o serie de cursuri de HR si pregatire in cadrul companiei, acum calatoreste in jurul lumii in cautare de noi insotitori de bord, conform profilului cerut de angajator.

Nu a putut sa imi spuna exact ce cauta la interviu (fiindca nu are voie sa dezvaluie detaliile pe care le urmaresc), insa la intrebarea „De ce nu oferiti feedback dupa interviu?”, mi-a explicat rapid despre regulile impuse.

 

  • De ce nu se ofera feedback dupa interviu?

E simplu. Pentru ca vei stii exact ce ai gresit, vei corecta fortat si cand vei ajunge sa zbori, vei avea o problema. De fapt, compania va avea o problema. Pe un zbor de 16 ore, la care se adauga oboseala si stres, dintr-un om iese ce e mai rau si mai ascuns. Nu spun ca nu se joaca teatru la interviul de angajare, pentru ca e greu ca toti cei 18.000-20.000 de insotitori de bord ai unei companii din Orient sa fie la fel ca stil si personalitate, insa daca ti-ar spune exact ce ai gresit, te-ai concentra pe acel detaliu si nu pe intregul interviu.

In plus, la interviul final ajung cateva zeci de participanti. Unii obtin jobul, altii nu. Nu ar putea oferi feedback individual tuturor, pentru ca ar insemna ca intreaga zi ar sta doar sa scrie emailuri cu explicatii. Ei sunt pregatiti suficient incat sa nu mai dea explicatii, iar compania are incredere completa in deciziile lor. Chiar daca dupa Interviul final dosarul tau cu adnotari merge la departamentul de HR pentru un raspuns final, recomandarea recrutorului este cea mai importanta.

Un alt motiv ar fi ca te duci la interviu la Emirates, obtii un feedback legat de limbajul non-verbal, apoi mergi la Qatar si obtii un feedback legat de rolul tau de leader, apoi un alt feedback de la Etihad. Companiile cauta personalitati diferite, indiferent ca este vorba despre acelasi job, de stewardesa. Asa ca, e posibil sa te potrivesti perfect pentru jobul de stewardesa la Qatar, si sa nu fii ceea ce cauta cei de la Emirates.

Fara sa fiu dura, trebuie sa adaug ca nu toata lumea e facuta pentru acest job de stewardesa. Nu tuturor li se potriveste o astfel de meserie, indiferent de cat de mult ti-o doresti. Si nu este datoria recrutorului sa iti spuna asta si sa iti taie aripile. E de datoria ta ca la un anumit moment sa iti dai seama singur si sa fii capabil sa te autoevaluezi.

Succes!

 

Sursa foto: Royal Jordanian

 

banner-mobile

6 Comentarii

  • Reply Adriana 27 martie 2015 at 12:45 pm

    Buna Cristina! Stii cumva dupa cat timp in care a lucrat ca insotitor de zbor a primit colega ta postul de recrutor? Si daca a absolvit vreo facultate de socio/psiho sau a avut experienta anterioara ca recrutor?

    • Reply CAS 27 martie 2015 at 2:59 pm

      Buna, era SFS de doi ani, cam 6 ani in companie. Si facuse studii de psihologie in Franta, tara ei natala. In rest nu stiu sa fi avut alta experienta in recrutare sau HR.

  • Reply daniela 27 martie 2015 at 1:03 pm

    prima conditie pentru a primi feedback este sa il ceri. si nu in mintea ta ci verbalizat!

  • Reply Denisa 27 martie 2015 at 3:25 pm

    Iti multumesc frumos ca iti „rupi” din timpul liber pentru a crea aceste minunate articole, pe care le citesc in fiecare zi cu mare drag si interes. Călătoresc virtual cu fiecare jurnal de călătorie si sper ca voi ajunge si eu in acele locuri minunate. Felicitari pentru ceea ce faci si pentru ceea ce ai realizat!

    • Reply CAS 27 martie 2015 at 3:30 pm

      Multumim Denisa! Iti tin pumnii! 🙂

    Lasă un răspuns la Adriana Cancel Reply