EXCLUSIV. Interviu cu Karina Voinea, Base Manager Wizz Air Bucuresti

23 aprilie 2019

 

Cu peste 15 ani de experienta in aviatie, Karina Voinea este manager la baza Wizz Air din Bucuresti de mai bine de 3 ani. Imbina perfect viata personala cu cea profesionala, managerieaza zilnic o echipa de peste 300 de insotitori de bord si recruteaza lunar viitori insotitori de bord, pentru compania Wizz Air. In interviul exclusiv pe care l-am obtinut, ne spune cum a inceput aceasta cariera, de stewardesa, cum a ajuns instructor dar mai ales ce cauta si aprecieaza la viitorii angajati Wizz Air si pe ce trebuie sa puneti accentul, la interviu.

1. Cum a inceput cariera ta ca stewardesa? In trecut informatiile despre aceasta meserie erau destul de putine si clar foarte putin accesibile. 

Cand inca eram in liceu, sora mea era plecata cu o bursa in Germania si, la intoarcerea dintr-o vizita la ea, pe aeroport, un intreg echipaj de cabina se afla in acelasi autobuz cu mine. Am fost impresionata de cum aratau, de cum purtau uniformele si cum interactionau unii cu ceilalti si am stiut, din acel moment, ca asta este calea pe care trebuie sa o urmez. Dupa ce am parcurs cursurile teoretice ale Scolii Superioare de aviatie din Bucuresti, am fost recrutata de o companie aeriana din Romania si in scurt timp am devenit insotitor de bord in cadrul companiei Carpatair.

2. Care a fost parcursul tau la Wizz Air? 

Am participat la un interviu pentru Wizz Air in decembrie 2006, iar in primavara lui 2007 am inceput sa zbor pentru companie. Datorita experientei anterioare de Sef de Cabina am fost promovata ca instructor in cadrul companiei in mai putin de jumatate de an.

3. Esti Base Manager la baza Bucuresti de o buna bucata de timp. Ce inseamna, mai exact, aceasta pozitie? Cum arata o zi din viata ta?

Sunt base manager la baza de pe aeroportul Otopeni de mai mult de 3 ani si conduc o echipa de peste 330 de insotitori de bord. Toate zilele sunt diferite. Recunosc ca cele mai placute dimineti sunt cele in care imi duc copiii la scoala. Nicio zi nu seamana cu cealalta, desi se intampla ca multe dintre treburile mele in baza sa fie repetitive pentru ca sunt anumite proceduri specifice care trebuie executate de fiecare data.
La 9 sunt la birou si in general, in prima parte a zilei ma ocup de partea operationala a bazei, verific mailurile si raspund la cele urgente apoi trec la tot ce implica partea de Resurse Umane (discutii cu echipajul, partea de planning, partea de coaching). Apoi impreuna cu colega mea de birou, Associate Base Manager si asistenta noasta ne ocupam de program.
Cat priveste partea de HR, imi place sa fiu pregatita si sa studiez cu atentie fiecare situatie aparuta (suntem totusi 330 de membri de echipaj). Ma ocup de partea operationala a bazei si trebuie sa am un overview al intregii baze in momentul respectiv, dar trebuie sa am in vedere si evolutia in 2, 6 sau 10 luni. De aceea trebuie sa programez recrutari si promovari ca in fiecare moment sa avem numarul de oameni necesari in baza.
De asemenea evaluarile personale anuale ale oamenilor intra in atributia noastra si discutii individuale sunt necesare atat pentru mine pentru a-i cunoaste mai bine cat si pentru ei, sa cunoasca omul din spatele email-urilor.
Cam de 2-3 ori pe luna si zbor.

4. Baza din Bucuresti este una dintre cele mai mari din Europa. Demonstrezi, cu atatia ani de experienta in aviatie, ca a fi insotitor de bord nu e doar un job, ci poate fi o cariera. Cum faci fata provocarilor aduse de acest job?

Sunt momente, recunosc, in care poate imi este mai greu sa gasesc echilibrul intre viata personala si cea profesionala, dar fac totul cu mare placere. O spun cu cea mai mare mandrie, am cea mai tanara, frumoasa si extraordinara echipa! Dar, ca in orice familie, uneori trecem prin momente mai dificile, poate mai putin placute, dar suntem acolo unii pentru ceilalti, ne sprijinim reciproc.

5. Esti un exemplu pentru cei din lumea aviatiei, reusind sa imbini foarte bine atat zborul, cat si o pozitie de management in aviatie, cu viata de familie. Cum reusesti?

Cred ca satisfactia de a face ce iti place este cuvantul cheie. Imi place sa zbor, sa interactionez cu toti pasagerii, sa fiu mereu cea mai buna varianta a mea. Pe de alta parte, imi place sa gestionez lucrurile neprevazute, sa fiu fortata sa vad in viitor, sa simt de ce este nevoie sa putem creste impreuna cu colegii baza, dar in acelasi timp stiu ca acasa, seara, ma asteapta ei, copiii si sotul meu, cei ce imi dau energia si linistea de care am nevoie.
Fara suportul sotului si al copiilor mei nu as fi ajuns niciodata aici.

6. In perioada in care zburai mai des si stateai mai putin la birou, te-ai lovit de probleme medicale sau tehnice pe zboruri?

Fiecare zbor este diferit fata de cel precedent si va fi cu siguranta altfel si urmatorul – iata doar unul dintre motivele pentru care iubesc sa fiu insotitor de zbor . Cel mai important pentru noi este sa oferim siguranta maxima pasagerilor nostri si asta inseamna mii de ore de pregatire practica, teoretica, precum si un program de odihna foarte bine stabilit. In 15 ani de experienta in domeniu am invatat inca de la primul zbor sa-mi pastrez calmul indiferent de situatie si sa urmez cu precizie procedurile pentru care m-am pregatit.

7. Cum faceai fata, atunci cand zburai ca insotitor de bord, pasagerilor dificili? Dar zborurilor de noapte?

Imi place sa cred ca nu exista pasageri dificili, doar pasageri ce au nevoie de mai multa atentie. Sunt o persoana optimista si intotdeauna ma pun in locul pasagerului, incerc sa il inteleg si sa gasim impreuna o solutie, deci comunicarea este cheia.

8. Multe stewardese din Romania zboara o perioada in tara noastra apoi aleg companii mari, de linie, de cele mai multe ori din Orient. Cum de nu te-ai orientat si tu catre marile companii arabe?

Sunt cea mai fericita cand ma bucur de lucrurile din jur impreuna cu jumatatea mea, cu copiii mei. Imi cunosc sotul de la 20 de ani si am crescut nu doar profesional langa el. Imi doresc sa vad lumea impreuna cu el si cu copiii nostri, ei sunt bucuria mea.

9. Recrutezi, lunar, ca parte din comisia de examinare Wizz Air, insotitori de bord. Ce cauta Wizz Air la un viitor insotitor de bord?

Wizz Air este una dintre companiile aeriene cu cea mai rapida extindere din Europa, intr-o industrie cu crestere accelerata, iar modelul sau de business puternic si solid, ii determina o buna pozitie pe piata locurilor de munca pentru insotitorii de bord si piloti, pentru ca asigura standarde profesionale ridicate ale echipajului si are capacitatea de a se adapta mult mai rapid si mai eficient decat orice alta companie aeriana la schimbarile survenite in piata. Wizz Air aplica cele mai inalte standarde de etica in toate activitatile sale, in timp ce respecta toate legile si reglementarile privind piata muncii din tarile in care opereaza.
In Romania, echipa in continua crestere a Wizz Air numara in prezent in jur de 1.000 de membri.
specialisti cu inalta calificare pentru zbor si echipaje de cabina profesioniste care opereaza de pe sase baze din Romania, iar flota va numara 26 de aeronave moderne, de tip Airbus A320 si A321.
Multe sesiuni de recrutare sau WIZZ Open Days, atat pentru piloti, cat si pentru membrii echipajului de cabina, sunt organizate lunar in intreaga Europa si in afara ei, pentru a atrage oameni ambitiosi si entuziasti, pasionati de aviatie, care sa se alature echipei profesioniste WIZZ. Wizz Air recruteaza in mod constant atat pentru posturi de insotitori de bord, de capitan, cat si pentru cele de secunzi si ofera oportunitati de cariera interesante pentru cei mai buni candidati.

Echipajul de cabina al Wizz Air primeste o instruire completa si uniforme gratuite, posibilitatea de a lucra in orasul natal sau in apropiere si, desigur, se poate bucura de avantajele calatoriei alaturi de membrii ai familiei si de prieteni in intreaga retea WIZZ din toata Europa si nu numai la preturi reduse ci si cu bilete bonus. Suntem foarte mandri de faptul ca avem echipaje de cabina exceptionale, care nu numai ca sunt formate din profesionisti bine pregatiti si experti in domeniul sigurantei, dar sunt si parte a unei echipe uimitoare care impartaseste pasiunea pentru aviatie.

Cautam in mod constant oameni talentati si entuziasmati care doresc sa isi construiasca o cariera in domeniul aviatiei in cadrul celei mai mari companii aeriene low-cost din Europa Centrala si de Est si celui mai mare operator aerian din Romania.
In Bucuresti, vom avea sesiuni de recrutare in 6 si 24 mai, apoi 11 si 24 iunie. Mai multe detalii despre viitoarele sesiuni de recrutare si pozitii deschise la WIZZ pot fi gasite la adresa:
wizzair.com/en-gb/information-and-services/career/work-with-us#/

10. Personal, ce iti atrage atentia la un candidat atunci cand participa la o recrutare?

Sinceritatea, emotiile pe care le pot citi in ochi. Nu imi doresc raspunsuri din carti, vreau sa vad oameni care simt si traiesc ceea ce spun.

11. La ce trebuie sa se astepte cei care isi doresc o cariera de insotitor de bord Wizz Air, dupa angajare?

Suntem o echipa mare si primitoare, calda si prietenoasa, sincera si onesta. Ca si stil de lucru nu cred ca am foarte multe lucruri de spus, suntem diferiti si ne adaptam unii dupa altii. Tot ce imi doresc este sa fie sinceri, sa fie deschisi ei intre ei si implicit si cu mine, sa ne respectam reciproc. Usa biroului meu este intotdeauna deschisa si pot intra oricand isi doresc. Imi place sa mai lucrez si din afara biroului, din zona unde ei se pregatesc de zbor pentru a putea fi mai aproape de ei.
In ceea ce priveste iesirile si teambuilding-urile sunt deschisa la ideile lor, gasim intotdeauna oportunitati de a ne distra. De exemplu, ultima oara, acum cateva saptamani, am facut un “one day trip” la Bergamo-Milano unde am plecat dimineata, am mancat o inghetata, am ras, am glumit, am mai mancat inca o inghetata si apoi ne-am intors seara acasa.

12. Wizz Air a obtinut de nenumarate ori distinctii legate de numarul urias de pasageri transportati in tara noastra si multe persoane aprecieaza aceasta companie aeriana. Cat crezi ca este meritul echipajului de cabina in aceasta apreciere a serviciilor Wizz Air?

Noi suntem cei care interactionam direct cu pasagerii si imi doresc atat eu, cat si colegii mei, sa putem oferi pasagerilor cele mai bune servicii si in acelasi timp cea mai buna experienta de zbor. Ne gandim ca sunt persoane care zbora pentru prima data, altii care nu vorbesc deloc limba engleza, sau altii care sunt pur si simplu mult prea incarcati emotional. In afara procedurilor pe care le aplicam de fiecare data, fara exceptie, cred ca empatia ne caracterizeaza si ne da un mare plus in relatia pasager- insotitor de zbor.

13. Care sunt planurile de viitor pentru echipa membrilor de cabina Wizz Air?

Ne dorim sa crestem in acelasi ritm ca si pana acum, sa ne dezvoltam frumos si impreuna sa pastram familia OTP unita. Pare ca vorbesc “ca din carti”, dar va asigur ca nu e deloc asa: noi chiar suntem o mare familie. Va asteptam cu drag si pe voi!

banner-mobile

1 Comment

  • Reply Missy 24 aprilie 2019 at 9:39 am

    Cu tot respectul pentru cariera doamnei, nu vreau sa stirbesc nimic din frumusetea acestui articol, insa atitudinea dumneaei din viata reala fata de canditatii prezenti la recrutari lasa mult de dorit.
    Privirile scarbite care nu stiu sa faca diferenta intre un dress code profi si o tinuta de mers la piata, aroganta si vorbit “de sus” sunt exact opusul ceea ce se cere in acest domeniu.
    Ma bucur ca m-au respins la interviu cei de la Wizz, chiar nu mi-as dori sa lucrez cu o persoana de genul doamnei se mai sus.

  • Comenteaza