Interviu cu Alex – fost cursant, viitor insotitor de bord Wizz Air

1 noiembrie 2018

 

Pe Alexandru l-am cunoscut la Cursul Cum Ajungi Stewardesa, acolo unde a stiut de la bun inceput ca isi doreste sa ajunga la Wizz Air. Cu o pasiune sincera pentru aviatie, cu scoala de piloti inceputa, Alexandru a ales sa se orienteze acum catre un job care vine natural: acela de insotitor de bord. Si pentru ca isi doreste sa profeseze in tara noastra, alegerea a venit fara prea multe intrebari: Wizz Air. Mai jos ne spune povestea lui si cum a reusit sa obtina un job ravnit de sute si mii de candidati.

1. Cum si cand ai realizat ca vrei sa ajungi insotitor de bord? Nu este cel mai intalnit job printre barbati.

Pasiunea pentru aviatie mi-am descoperit-o la varsta de 13 ani. Mie imi place sa-i mai spun si „chemare”, pentru ca asa am simtit-o. A fost un sentiment profund, de care nu m-am putut desparti. Asa ca m-am „inhamat” cu rabdare, deoarece stiam ca va fi un drum lung. Visez sa devin si pilot, pe viitor, dar meseria de insotitor de bord este un nou inceput pentru mine. Imi place sa lucrez cu oamenii si, chiar daca pare o discrepanta intre meseria de insotitor de bord si barbati, nu m-am descurajat, pentru ca nu este deloc asa, atata timp cat o faci din placere. Este un job pentru toata lumea si mai ales pentru cei care iubesc sa lucreze cu oamenii.

2. Ai aplicat, asadar la Wizz Air. De ce?

Wizz Air este compania aeriana care mi-a atras atentia cel mai mult, intrucat mi-a inspirat siguranta si prosperitate. Modul in care isi gestioneaza activitatea este impresionant, iar atentia pe care o acorda atat pasagerilor, cat si angajatilor sai dar si detaliilor, este poate, peste standarde. Unul dintre cele mai importante lucruri pentru mine, este faptul ca Wizz te tine aproape de casa si familie, iar satisfactiile sunt pe masura.

3. Cum a fost interviul de recrutare Wizz Air?

Personal, probele nu mi s-au parut foarte grele. Singurele aspecte care pot parea grele, sunt: stapanirea emotiilor si asteptarea (pentru ca acestea se resimt mai tarziu), dar fac parte tot din interviu. Si merita! Au fost 11 ore petrecute acolo, la Hotelul de vizavi de aeroportul Otopeni. Socializarea cu ceilalti candidati, asa-zisi „concurenti”, a fost una constructiva si frumoasa, deoarece m-a ajutat sa reduc din emotii si a contribuit la sustinerea unui sentiment de incredere si incurajare reciproca (acolo nu ma simteam dusman cu nimeni, chiar daca toti depuneam un efort, pentru un numar limitat de locuri), iar in ciuda faptului ca au fost foarte multi candidati, nu m-am lasat nicio clipa descurajat.

4. Urmeaza, deci, sa zbori pentru Wizz Air, sa imbraci uniforma de insotitor de bord. Crezi ca iti va fi usor in noul job? Ce „probleme” te astepti sa intampini?

Ma simt foarte fericit pentru faptul ca voi face parte din echipa Wizz Air. Sunt nerabdator sa imbrac uniforma de insotitor de bord, deoarece mereu mi s-a parut un lucru distinctiv, reprezentativ. Cu problemele, probabil ca toata lumea le intampina la serviciu (in diferite circumstante), dar acest lucru trebuie luat ca atare. Sigur ca nu mi-ar placea sa le intampin, dar cu siguranta dupa instruire si dupa trainingul intens pe care il vom avea, voi fi pregatit sa le rezolv. Cat despre colegi, cred ca este printre putinele domenii in care colegii se respecta cu adevarat. Cauzele naturale care pot afecta un zbor, nu ma sperie. Exista o vorba: „Nu o pana de motor ii omoara pe piloti, ci panica”. Sunt constient in ce meserie intru, fapt pentru care ma simt pregatit sa ajut persoanele si pasagerii care, poate, se confrunta cu astfel de frici.

5. Ce crezi ca a contat la interviu? Ce a facut diferenta intre tine si ceilalti candidati?

Consider ca fiecare candidat are de aratat ceva special. In cazul meu, cred ca spontaneitatea si perseverenta au reliefat pasiunea foarte puternica pe care o am fata de aviatie. Probabil aceasta constituie unul dintre factorii pe care recrutorii l-au apreciat si care mi-a adus acum jobul de insotitor de bord Wizz Air.

6. De ce ai ales o companie din Romania si nu te-ai indreptat spre Orient?

Consider ca o viata mai buna nu ti-o ofera neaparat o alta tara. O viata mai buna ti-o faci tu, asa cum vrei, asa cum simti. Eu am ales sa nu parasesc tara, deoarece compania Wizz Air iti ofera atat posibilitatea de a vizita foarte multe locuri, tari si orase mari, cat si satisfactiile de care ai nevoie ca sa mergi mai departe, zi de zi. Meseria de insotitor de bord inseamna pentru mine ca voi face ceea ce imi place.

7. Sfaturi pentru cei care isi doresc o cariera in domeniu?

In primul rand, aviatia este un domeniu pe care trebuie sa „simti” ca vrei sa-l faci. Nu trebuie sa te impinga nimeni de la spate ca sa zbori. Tu trebuie sa alegi asta. Asadar, daca te simti indragostit de zbor, nu renunta sa ajungi sus! Este o meserie unica, deoarece se practica intr-un mediu diferit… in aer. O cariera in aviatie, inseamna o viata plina de satisfactii. Nu recomand sa aspirati la acest domeniu, daca o faceti doar pentru „bani”, de aceea trebuie sa predomine pasiunea.

Alexandru va imbraca in curand uniforma Wizz Air si va zbura de la baza din Bucuresti. Zboruri line!

Daca vrei sa te pregatesti pentru urmatoarele interviuri de angajare ca stewardesa, vino si tu la urmatorul Curs de Pregatire Cum Ajungi Stewardesa, cu Cristina Toader – fosta stewardesa Emirates si Wizz Air, pe 17-18 Noiembrie. Detalii aici: www.cumajungistewardesa.ro/curs-stewardesa/

1 Comment

  • Reply Puiu și fani 1 noiembrie 2018 at 7:18 pm

    Felicitări Alex Zbor lin

  • Dă-i un răspuns lui Puiu și fani Cancel Reply