Jurnal de bord cu Andra, stewardesa Etihad. Bangkok

27 decembrie 2015

Pentru ca e vacanta si suntem cu gandul la calatorii, astazi ajungem, virtual, alaturi de Andra, stewardesa Etihad, intr-o destinatie asiatica mult cautata de romani dar si de insotitori de bord: Bangkok.

Stewardesele Etihad petrec in capitala Thailandei intre 24 si 54 de ore, in functie de layover si de zbor. Cursa din Abu Dhabi dureaza intre 5h 30 min si 6 h 15 min. Iata, mai jos, cum a perceput Andra aceasta destinatie si ce va recomanda, in cazul in care ajungeti acolo.

Zboara cu mine in…Bangkok, Thailanda!

Bangkok este unul din locurile in care mi se confirma la fiecare layover ca oamenii percep foarte diferit distanta. Ajunsa in oras pentru prima data, imi doream foarte mult sa vizitez templele budiste din apropiere. Am cerut mai multe informatii despre ele la hotel, unde raspunsul constant era „Nu merge, este foarte foarte departe”. Atat eu cat si colega mea Laura eram in oras pentru prima data asa ca ne-am incapatanat sa mergem oricum. Am fost foarte surprinse sa vedem ca am ajuns la primul templu in doar jumatate de ora cu taxiul.

Wat Pho este un complex de temple budiste, in incinta caruia se afla cele mai multe statui si picturi ale lui Buddha (din Tailanda), inclusiv o statuie de 46 de metri, imbracata in foite de aur. In multe din aceste incaperi localnicii vin pentru a face rugaciuni. Langa statui, acestia lasa monezi, flori sau lumanari. Toata lumea trebuie sa se descalte la intrare in semn de respect.Pe vremuri, in templu se studiau printre altele si masajul tailandez, de care turistii se pot bucura si azi in schimbul unei taxe.

1 wat pho  (14)

1 wat pho  (1)

4 tuk tuk (1)

4 tuk tuk (2)

4 tuk tuk (3)

La iesire din Wat Pho, localnicii au tarabe cu street food, haine si suveniruri. Desi preturile sunt mici din start, vanzatorii sunt dispusi sa mai negocieze costul produsului dorit. 100 bahti (2£) sunt de ajuns pentru a cumpara o pereche de pantaloni sau un tricou, iar un fresh de rodie costa 40 bahti (0,75£).

Pana la urmatoarea locatie, este o distanta mica, perfecta pentru o plimbare in tuk-tuk (celebra masinuta cu 3 roti) , mai ales ca pe timp de zi temperaturile medii sunt de 27-31 °C. Am oprit langa Canalul Bangkok Yai de unde am luat barca pentru a ajunge la Wat Arun. Plimbarea dureaza doar cateva minute si ne-a costat 10 bahti pe amandoua.

Templul Wat Arun a fost construit in asa fel incat sa fie o reprezentare arhitecturala a Muntele Meru, considerat de catre budisti centrul universului. Constructia aflata in mijlocul templului este cea mai inalta, iar turisti se pot bucura de panorama odata ce urca toate treptele abrupte.

Cu nuca de cocos intr-o mana si camera foto in cealalta, eram fericita. „Am ajuns si in Bangkok”.

6 wat arun (4)

Floating market-Templul Tigrilor-Elefanti

Pentru acest tur, este nevoie de un layover lung in care se ajunge in Bangkok dimineata. In cel de-al trilea layover am aterizat in BKK la ora 06:30. Dupa doua vizite la temple, eram hotarata sa fac altceva, asa ca cei de la concierge au aranjat transportul in timp ce eu m-am pregatit rapid de plecare.

Dupa o ora jumate (de somn in masina) am ajuns la floating market. Plimbarea dureaza o ora si pretul este de 2000 bahti tailandezi pentru toata barca, indiferent de cate persoane merg, deci nu este convenabil sa mergi singur. Suspendate pe piloni, sunt diverse tarabe cu haine, tablouri si suveniruri, in timp ce pe rau se plimba barcute cu fructe si flori. Tu decizi cand vrei ca barca ta sa se opreasca daca doresti sa cumperi ceva. Recomand inghetata cu aroma de nuca de cocos, in nuca de cocos. Printre barcute si case, inoata varani de care localnicii nu par sa se teama.

7 floating market (1)

5 boat ride

7 floating market (2)

Inca 3 ore pe drum si am ajuns la Tiger Temple. Acesta este un sanctuar pentru animale salbatice (majoritatea tigrii), construit in 1994. Dimineata, marea parte a activitatilor turistice au la baza puii de tigru, care pot fi hraniti sau imbaiati de catre vizitatori. Cand am ajuns acolo, mai puteam vedea doar tigri adulti, aflati in canion. Unii erau legati, altii nu. Templul dispune de foarte mult personal gata sa intervina in cazul in care se intampla ceva.

Inainte sa merg, m-am documentat in legatura cu acest sanctuar deoarece citisem diverse stiri care sustineau ca tigrii ar fi drogati pentru a fi mai usor de stapanit. Mai multe investigatii, inclusiv cea din 2015 au demonstrat contrariul. Pe timpul vizitei mele, tigrii erau activi (ba chiar s-au jucat cu o parte din turisti) si pareau a fi foarte bine ingrijiti. Este de asteptat totusi ca unii sa leneveasca pe timp de zi avand in vedere temperaturile ridicate si faptul ca nu se afla in salbaticie unde ar trebui sa vaneze pentru a supravietui.

9 tiger temple (1)

9 tiger temple (2)

Din canion in masina si din masina in apa. Astfel am ajuns la elefantii din Kanchanaburi. Ideea de elephant riding mi-a displacut mereu. Sa stiu ca animalul acela ma plimba in spate o ora, in soare… nu era ceva ce imi doream. In schimb, stiam ca elefantii adora apa asa ca am preferat sa inot cu ei. A fost destul de greu sa cobor pe elefant din constructia de lemn langa care asteapta turistii. Pielea lor este aspra, iar parul mic ma ducea cu gandul la o periuta de dinti. De acolo la rau, sunt doar cativa metrii. Ne-am dat jos de pe elefanti in apa si am primit fiecare cate o perie cu care sa ii spalam. Se vedea cat de mult le place „masajul” primit si balaceala in rau. Era o atmosfera foarte placuta si cu siguranta acesta va ramane unul din momentele mele preferate din layovers. La sfarsit, i-am dat elefantului banane mici, tailandeze.

8 elephant bath (4)

8 elephant bath (6)

Alte recomandari pentru Bangkok:

-Khao San Road(noaptea) cunoscut pentru ping pong shows, baruri, street food… in alte cuvinte, acolo vezi de ce Bangkok-ul e Bangkok

-Orasul si templele din Ayutthaya (80 km de Bangkok). „

Daca vreti sa vedeti mai multe poze din layoverele Andrei, o puteti gasi pe Instagram, la @Andra_Went_Traveling.

Zboruri line!

1 Comment

• Reply Eugen 30 decembrie 2015 at 4:50 am

Buna Andra. Ei da pentru destinatia asta te invidiez. De data asta f frumos descris. Eu nu am ajuns in Asia insulara. Zboruri line!