Jurnal de calatorie. Episodul 1: Tenerife, Spania

20 august 2017

Si-am plecat in vacanta. In sfarsit cateva zile pe o insula pe care nu ajunsesem pana acum. Cand zbori mii de ore si vezi in 2 ani mai mult de 80 de destinatii, e greu sa mai ajungi in locuri noi. Dar, de data asta, am reusit. Tenerife, caci despre aceasta destinatie vorbim, e un colt rupt din rai. Desi insula are 80 de km de la Nord la Sud si 50 de km de la Est la Vest, are multe de oferit. O sa o iau pe rand, si o sa va prezint destinatia in mai multe episoade distincte: cum am ajuns aici (zbor, cursa, echipaj, pasageri), ce vizitam si cum petrecem o vacanta reusita. Nu conteaza ca nu mai zbor, dupa ce am explorat intreaga lume, greu rezist sa nu fiu in calatorii cel putin o data la 5 saptamani.

Asadar, vineri dimineata. Ajungem in aeroport, trecem rapid prin controlul de securitate si cel al pasapoartelor apoi ne oprim cateva minute in Lounge-ul Business de la etaj. Incarcam laptopul, telefoanele, bem un suc si ne luam o apa pentru drum. Ora 13.20. Ne imbarcam pe cursa Wizz Air 3021 cu destinatia Tenerife. Echipajul, extrem de prietenos si profesionist, se misca rapid, face boardingul si reuseste sa inchida usa avionului mai devreme decat ora programata. Din cabina de pilotaj, capitanul (roman), ne anunta ca zborul va dura doar 5 ore si 35 de minute, fata de 6 ore si 15 minute, cat era programat! Am inceput cu o veste buna. Ma gandesc cu groaza la atatea ore de stat in avion, fara sa fac service, fara sa lucrez. Doar…sa stau ca pasager. Pe fiecare zbor lung ma intreb cum am facut jobul de stewardesa si am zburat si curse de 16 ore si ceva…fara sa simt.

Revenind la zbor: avionul, aproape plin. Din cele 180 de locuri de la bord, 159 de pasageri + 6 membri ai echipajului. Colegii de la Wizz (pentru ca tot asa ii numesc), au fost extraordinar de sociabili, prietenosi si si-au facut treaba ca la carte. Safety first, apoi..confortul pasagerilor. Cursa nu e usoara deloc: 5h 35 m la dus, 5 h 20m la intors, plus 30 de minute de stat in aeroport. Fara layover. Si asta e un caz fericit, fiindca daca vantul le e potrivnic sau primesc o alta ruta, duty-ul se intinde pana la 13-14 ore. Pasagerii, in majoritate familii care merg in vacanta, multi copii, toti intelegatori. Pe cursele Wizz se vinde foarte bine, si macar timpul trece mai usor pentru toata lumea asa: sandwich-uri, supe, chips-uri, multa apa si cafea. E de retinut ca pentru fiecare ora de zbor ar trebui sa bem cate 200 ml de apa, asa ca, daca faci un calcul – ies multe sticle de apa.

Dupa primele 2 ore de zbor, deja ne imprietenisem cu toata lumea. Asta e lucrul care imi place cel mai mult pe cursele lungi Wizz Air – povestim cu echipajul, cu insotitorii de bord si pilotii, si dupa 5 ore si jumatate petrecute impreuna, blocati in cilindrul de metal, ne putem declara prieteni.

Privelistea de la 10.300 de metri este fabuloasa. Trecem pe deasupra Sardiniei, Mediteranei, apoi intram pe coasta Africii (Algeria) si traversam Marocul. Iesim din desert si ajungem deasupra insulelor din arhipeleag (Canare, Fuerteventura) si ne pregatim de aterizare. Desi e un vant puternic, avionul sta bine pe pozitii si nu ne scutura prea tare. Cu doar cateva secunde inainte de touch-down aud deconectarea pilotului automat iar aterizarea lina incheie o cursa perfecta, fara turbulente sau incidente.

Am ajuns in Tenerife. Aerul de vacanta ne invaluie rapid. Toti cei din aeroport sunt bronzati, grabiti, cu bagaje, slapi si nisip pe picioare. Afara este ora locala 17.00 si e cald (31 de grade). E putin cam cald, insa ne obisnuim rapid-doar venim de la canicula din Romania. Echipajul ramane in avion si pregateste avionul pentru returul la Bucuresti, iar noi facem planul pentru drum si plecam spre cazare – un apartament fabulos, cu piscina si tot ce am putea avea nevoie pentru un sejur perfect in Tenerife.

Pana acum pot sa spun ca insula mi-a depasit asteptarile: preturi mici, peisaje superbe, oameni linistiti. Ca in fiecare layover atunci cand zburam, incep deja documentarea pentru excursii si vizite, astfel ca deja am planificat o excursie cu barca, 2 vizite la parcuri acvatice si de distractii si vizita la Vulcan si Masca. E ceva mai bine sa stai mai mult de 24 de ore intr-o destinatie, insa nu ma plang nici cu layoverele Emirates pe care le-am avut si care mi-au permis sa vad intreaga lume.

Cam atat pentru moment, las fotografiile sa vorbeasca de la sine si va invit miercuri sa cititi continuarea aventurii noastre din Tenerife.