Jurnal de calatorie. Valencia, Spania

17 martie 2017
valencia

Dupa ce am zburat mii de ore, am calatorii sute de mii de kilometri si practic am vizitat jumatate din glob… e destul de greu sa mai ajung in orase pe care nu le-am vazut inca. Totusi, iata ca de data aceasta am ales un oras  din apropiere, care mi-a oferit un city-break de poveste si de care m-am indragostit la prima vedere: Valencia. Am revenit din Spania acum 5 zile, asa ca vreau sa va povestesc aventura mea de acolo acum, cat inca este proaspata.

Valencia-Spania. Zborul care ne-a dus acolo a fost, ca de-obicei atunci cand alegem Europa – cursa Wizz Air. Aeronava A320 de culoare roz s-a ridicat, ca intotdeauna, la inaltimea asteptarilor noastre. Despre echipaj, nu mai zic…pentru mine, fiecare cursa cu Wizz Air este speciala nu doar datorita fostilor colegi pe care ii intalnesc pe zbor ci si datorita tuturor sentimentelor si emotiilor care ma coplesesc atunci cand imi amintesc de procedurile si regulile companiei. Cele 3 ore pana la Valencia au trecut rapid, astfel ca nici nu am reusit sa discut toate amanuntele noi cu colegii, ca pilotii au si anuntat – Top of Descent. Am avut totusi timp sa remarc pasagerii (in majoritate romani) diferiti de cursele pe care le faceam cu Emirates. De data aceasta avionul era plin de romani care locuiau/munceau in Spania dar si de turisti sau oameni de afaceri. Vanzarile la bord au mers foarte bine, semn ca romanii din strainatate „se respecta” si isi permit un sandwich, un suc, o cafea. Prepare for landing!

Asadar, iata-ne ajunsi pe Costa Blanca, la 25 de grade, pe plajele din Valencia. E lesne de inteles ca am ales acest oras datorita vremii calde si a temperaturilor mult mai mari decat la Bucuresti, in aceasta perioada. Asadar, am avut 3 zile in care sa ne bucuram de vremea frumoasa si linistea spaniolilor.

Pana acum am mai fost in Barcelona si Madrid. Imi plac ambele orase insa sunt extrem de turistice si parca nu simti cu adevarat spiritul spaniol. Insa de Valencia m-am indragostit iremediabil. Un oras viu, colorat, plin de viata. Pentru ca am stat mai mult de 24 de ore (asa cum aveam layover in Barcelona sau Madrid, atunci cand zburam), ne-am facut planul de vacanta pe indelete: prima zi in imprejurimile Valenciei, sa admiram plajele, a doua zi in Centrul Vechi, a treia zi la muzee si Oceanarium.

Zi si facut. Mai jos o sa va las sa admirati peisajele superbe din prima zi (de langa Valencia), plajele perfecte, apa turcoaz, fructele de mare servite pe malul marii. A doua zi am petrecut-o in Centrul Vechi – extrem de aglomerat, unde am trecut pe la Corida de tauri, magazine, Gara Centrala si strazile pietonale.

A treia zi si probabil cea mai interesanta, am petrecut-o in Orasul Stiintelor (orasul nou) unde am petrecut cateva ore la Oceanarium (al treilea ca marime din lume, dupa Vancouver si Osaka) – unde am admirat delfinii, balenele, pinguinii si pestii colorati si linistiti. Am ajuns si la Emisferium unde timp de o ora am urmarit un documentar pe un ecran circular, care te transpune intr-o alta lume. E o experienta inedita si o recomand oricui ajunge in Valencia.

Am incercat mancarea traditionala – de la tapas, paella si fructe de mare pana la Horchata, Sangria si Tinto de Verano. Bucataria spaniola este, de departe, preferata mea si intotdeauna cand aleg o destinatie iberica iau in calcul si acest „plus”. Pe vremea cand zburam veneam intotdeauna cu valiza plina de Jambon si branzeturi traditionale si nu m-am dezobisnuit nici acum, chiar daca gasim si in Romania aproape orice fel de mancare spaniola.

Zborul de intoarcere spre casa a fost la fel de reusit, cu atat mai mult cu cat am povestit cu stewardesele perfect aranjate si extrem de amabile, de la Wizz Air. Uitandu-ma in urma, ma regasesc in fiecare dintre ele si ma incearca un sentiment frumos de fiecare data cand zbor.

Inchei prin a va mentiona ca fiecare calatorie e speciala, fiecare drum, fiecare zbor e diferit. Am vazut intreaga lume, am zburat mii de mile, totul pentru a ajunge sa apreciez, in final, ceea ce este acasa. Totusi, ceea ce ofera jobul de stewardesa (mai ales calatoriile) e special si felul in care te schimba aceasta meserie ma face sa va invit, zi de zi, sa va dati o sansa si sa incercati, macar o perioada, aceasta meserie. Asadar…Zboruri line!