Jurnal de vacanta. Zborul cu A380

Jurnal de vacanta. Zborul cu A380

 

Pe vremea cand zburam la Emirates, faceam parte din stewardesele care zburau pe main fleet si aveam 5 licente de zbor diferite. Asta insemna ca puteam zbura pe 5 tipuri de avioane diferite: atat Airbus(A330, A340) dar si Boeing (B777). Nu am trecut niciodata pe A380, fiindca la acel moment, destinatiile in care ajungea gigantul Airbus erau doar 20 si eu ma aflam la Emirates ca sa vad lumea! Asa ca, am ales sa zbor in toate destinatiile Emirates si sa imi pastrez cele 5 licente de zbor, la care ar fi trebuit sa renunt daca urma sa aleg A380.

Nici ca pasager nu am avut “norocul” sa ma aflu pe un zbor A380 in acea perioada si recunosc, imi era si putin teama de acest tip de avion, chiar daca e cel mai nou, cel mai mare, cel mai-cel mai…

Vacanta aceasta insa, nu am mai “scapat” de experienta A380. Asa se numea la Emirates – The A380 Experience. Si, recunosc, chiar e o experienta.

Am plecat in vacanta in Los Angeles, urmand sa petrecem 2 saptamani in California si Vegas. Drumul pana acolo insa, recunosc, ma oripila inca de acum 2 luni. Cum voi face fata unui zbor atat de lung, ca pasager? Ultimele curse de peste 10 ore pe care le-am parcurs, le-am facut in calitate de stewardesa, am muncit pe zbor iar timpul a trecut altfel. Acum insa, urma sa fiu “blocata” ca pasager in A380 timp de 10 ore 45 de minute.

Cum e A380?

Nu am zburat cu Emirates catre Los Angeles, ci cu Air France, care, recunosc, s-a ridicat la inaltimea asteptarilor. Ca fosta stewardesa, sunt extrem de carcotasa cand vine vorba de zborul cu o alta companie.

Asadar, cum e A380? A380 e urias. Doua etaje, doua clase (Economy si premium), 4 motoare. Inca de la boarding urmaream pe geam cum sute de pasageri se imbarcau in giganticul avion, pe ambele etaje, cu sute de bagaje, copii, carucioare, etc. O aglomeratie de nedescris. Zborul, aproape plin.

La prima vedere, nu e deosebit fata de preferatul meu, B777 (tot double isle – doua culoare- grupate in sistemul 3-4-3), insa cand am decolat, am inteles de ce se numeste “Experienta A380”. Niciodata nu am avut o decolare atat de lina, calma, fara sa iti dai seama ca te-ai desprins de pamant. Urmaream pe camerele situate pe burta avionului si in partea din fata cum avionul urca sute de metri si tot nu iti dadeai seama ca te-ai inaltat. Incredibila senzatie! Pe zbor, fara turbulente, probleme sau urgente.

MSN033_RTO-382_05

Cum a fost zborul?

Zborul si service-ul au fost aproape ca la Emirates. Stewardesele au urmat aceeasi secventa de service, au pregatit barurile si masa in acelasi mod si au fost extrem de amabile. Orice aveai nevoie, erau acolo pentru tine. Au inceput cu un aperitiv, apoi un pranz cald si au incheiat cu cina. Chiar nu am simtit cum au trecut cele 10 ore, fiindca pe langa conversatiile de la bord, sistemul Air France de entertainment la bord e plin de filme noi, seriale, jocuri si muzica. In plus, am primit pe zbor ceva ce noi, la Emirates, nu ofeream niciodata in Economy: inghetata!

Cam atat pentru astazi, despre primul meu zbor cu A380, maine urmeaza sa va povestesc putin despre echipajul pe care l-am avut pe zbor si cum cei 21 de stewarzi de la bord s-au purtat exemplar.

Recunosc, data viitoare cand voi calatori pe un zbor lung, voi face tot posibilul sa ma aflu pe un A380, fiindca imi doresc sa retraiesc senzatia! Imi pare rau B777, cred ca in sufletul meu a intrat A380!

Zboruri line!

Sursa foto: AF

 

Trackbacks/Pingbacks

  1. Stewardesele Air France. A380. Paris-Los Angeles. | Cum ajungi stewardesa - […] ieri ca am zburat pentru prima oara cu A380. Inca sunt euforica atunci cand ma gandesc la zbor. Spuneam …
  2. Jurnal de vacanta. San Diego si Sea World | Cum ajungi stewardesa - […] San Diego a incheiat vacanta noastra de vara din acest an, asa ca ne intoarcem cu forte proaspete, pregatiti …

Submit a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>