O zi din viata unei stewardese

12 ianuarie 2015
ecuson-emirates

 

03.10 – Aud alarma. Afara, noapte si liniste. Inca o zi inceputa inainte de rasaritul soarelui, inainte ca toti ceilalti sa isi inceapa ziua. Eh…asta e viata de stewardesa. Cafeaua e pregatita de seara, la fel si micul-dejun (fructele si laptele cu cereale nu lipsesc inainte sa plec la zbor). Dau drumul la playlist-ul cu muzica de „trezire”, pregatit pentru fiecare zbor, si incep pregatirile de plecare. Valiza e facuta deja, uniforma pe umeras, ma asteapta. Machiajul e gata in 10 minute, mai am doar de aplicat rujul rosu si sunt „good to go”. Inca o verificare a actelor si licentelor de zbor, caut cheile si pornesc spre aeroport. Trebuie sa ma prezint la check-in cu 2 ore inainte de ora programata a zborului.

04.10 – Jos, in lobby, astept alaturi de inca 2 colege masina care ne va duce la aeroport. Eu, spre norocul meu, locuiesc la doar 10 minute de aeroport, asa ca nu pierd mult timp pe drum. Suficient insa cat sa mai citesc ultimele stiri de pe site-ul Emirates si sa verific daca zborul meu are intarziere.

04.30 – Ajung in aeroport unde verific panoul cu zboruri: DXB-MNL. Astazi plec la Manila, in Filipine. Briefing Room numarul 28. Folosesc cartela, fac check-in-ul, imi las bagajul de cala si pornesc spre sala unde imi voi intalni colegii de pe acest zbor. Ajung printre primii, pentru ca abia in zece minute vom incepe discutia – Safety Briefing.

04.40 – Pe acest zbor suntem 16 insotitori de bord. Purserul (seful de cabina) ne invita sa ne prezentam, ne verifica actele si ne pune la curent cu detaliile zborului: tipul avionului, ora programata pentru decolare, numarul de pasageri, situatii speciale pe zbor. Urmeaza apoi sa ni se comunice pozitiile pe care vom lucra in avion in acea zi si intrebarile de safety&security briefing. Fiecare insotitor de bord primeste cate o intrebare la care trebuie sa raspunda, in caz contrar putand fi offloadat.

05.00 – Dupa 20 de minute de discutii cu echipajul, sosesc in camera si pilotii avionului. Se prezinta si ne comunica traseul de zbor, durata zborului, daca asteapta turbulente sau au cereri speciale legate de intrarea in cockpit, etc.

05.10 – Acum echipajul este complet, asa ca plecam impreuna spre avion. Jos, ne asteapta un microbuz care ne va duce pana la scara avionului.

05.25 – Aeroportul din DXB este cel mai aglomerat din lume si evident, foarte mare. In functie de locul in care este parcat avionul, putem face intre 5 -20 de minute cu microbuzul pana la poarta. De data asta, am ajuns in 15 minute si ne-am urcat, pe rand, in avion. In doar cateva minute, primim prima comanda: „Cabin Crew, start your safety&security search!”. Avem intre 12-15 minute sa verificam zona alocata din avion: echipamentele de protectie sa fie conform regulilor si sa nu exista nereguli sau obiecte straine la bord. Apoi, fiecare insotitor de bord comunica sefului de cabina daca zona lui este in regula si incepe imbarcarea. Aceasta verificare este extrem de importanta si riguroasa pentru ca nu doar ca riscam sa ne pierdem jobul, dar, daca nu faci verificarea asa cum trebuie, pui in pericol siguranta ta si a pasagerilor.

05.45 – Incepe boardingul. Cei 300 de pasageri se grabesc sa isi ocupe locurile. Mamele cu copii intra primele. La fel si cei care au nevoie de ajutor ca sa se deplaseze. Urmeaza apoi toti ceilalti, multi calatorind pentru prima oara cu avionul si avand probleme in a-si gasi locul inscris pe cardul de imbarcare. Dupa ce ii ajutam pe cativa pasageri sa isi puna bagajele in compartimente, incepem pregatirile de decolare. La Emirates, boardingul dureaza 45 de minute si e acompaniat de o muzica de fundal care face totul mult mai placut. „Boarding is completed!”.

06.30 – Dupa ce oferim pasagerilor cateva prosoape umede, pentru a se reimprospata, pregatim cabina de decolare. Centurile de siguranta cuplate, scaunele in pozitia corecta, „jaluzelele” de la ferestre, deschise. „Cabin Crew, prepare for take-off” – comanda vine de la capitan, si ne asezam si noi pe jump-seat, in asteptarea decolarii. Avionul incepe sa ruleze pe pista si dupa 10 minute de respiro, semnul centurilor se stinge, semn ca am ajuns la 3000-4000 de metri.

06. 45 – Urmeaza acum aproape 9 ore de service in care avem de servit micul-dejun si pranzul pasagerilor, de servit noodles celor care isi doresc (pe zborurile de Asia servim separat, in afara meniului standard, supa noodles), sa avem grija ca toata lumea sa aiba casti si paturi si sa se simta confortabil.

12.00 – Intre cele doua service-uri, imi fac timp sa trec si prin cockpit sa salut pilotii. Cer voie seniorului sa lipsesc cateva minute si, dupa ce introduc codul de siguranta si zambesc la camera, am ocazia sa stau cateva minute in cabina pilotilor. E si un moment de respiro, si un moment de socializare, dar mai ales un moment in care poti admira pe geam muntii, apele sau privelistea peste care zburam.

15.00 – Dupa 8 ore de zbor, cabina arata ca dupa un razboi: bagaje pe culoar, paturi si casti peste tot, masute pline cu mancare. E momentul sa pregatim cabina pentru aterizare, asa ca totul trebuie pus in ordine, la fel ca la decolare. E o regula de siguranta, asa ca nu se poate face rabat de la asta. Dupa ce fiecare insotitor de bord isi verifica si asigura zona, comunicam ca totul este conform regulilor si luam loc. Ne pregatim de aterizare.

15.30 – Momentul mult asteptat: usile se deschid iar pasagerii parasesc avionul. Spunem „goodbye” si „have a nice day” de cel putin 167 de ori, insa stim ca ne asteapta un layover de 32 de ore in Filipine. Ora din Manila este cu 4 ore inainte de ora Dubai-ului, asa ca acum, la aterizare, ora locala este 19.30.

19.30 – Inainte de a pleca din avion verificam ca pasagerii sa nu fi uitat ceva in avion, ne strangem lucrurile si ne indreptam spre vama, unde in doar cateva minute suntem verificati si urcati apoi in autobuzul care ne va duce la hotelul de 4 stele in care suntem cazati. In aeroport, toate privirile sunt indreptate catre noi. Uniforma Emirates atrage atentia ca un magnet.

20.30 – Facem, pe rand, in functie de vechimea si functia din companie, check-in-ul, ne primim banii de diurna si mergem spre camerele noastre. Suntem cazati intotdeauna singuri in camera, asa ca avem o procedura standard de verificare a camerei, pentru a ne asigura ca nimic nu ne pune in pericol intr-o destinatie.

21.00 – Dupa jumatate de ora, cativa dintre noi coboram sa luam cina la hotel (e deja tarziu ca sa mai iesim in oras, iar la hotel avem preturi preferentiale) si sa facem planul pentru ziua care urmeaza. Eu, imi programez o sesiune de masaj de 90 de minute pentru a doua zi, o ora la cosmetica (filipinezele ofera cele mai bune astfel de servicii), apoi sper sa am cu cine sa explorez o parte din oras si sa ma bucur de urmatoarele 30 de ore de distractie. Cam asa arata o zi de lucru din viata unei stewardese din Orient.

Zboruri line!

 

banner-mobile

41 Comentarii

  • Reply cristina 12 ianuarie 2015 at 10:18 pm

    Minunat!

  • Reply Lacramioara 13 ianuarie 2015 at 9:14 pm

    Nu exista nimic mai mult dorit de mine decât sa am în viitorul apropiat job-ul pe care îl deții și tu . Mai am câțiva pași. Voință și perseverență … voință și perseverență !

    • Reply CAS 14 ianuarie 2015 at 9:29 am

      Iti tin pumnii!

      • Reply Beatrice 14 ianuarie 2015 at 11:00 pm

        Este foarte greu sa ajungi aici ? Nu ?

      • Reply Beatrice 14 ianuarie 2015 at 11:02 pm

        Sunt multe etape de trecut pana ajungi aici ?! Nu ?

  • Reply eusiea 15 ianuarie 2015 at 12:51 pm

    Buna, Cristina! Ma poti ajuta cu o informatie, te rog? Ce fel de analize medicale o sa ma puna sa fac inainte sa ajung in Dubai (ma refer la Emirates)? Si ce analize o sa imi faca acolo? Multumesc

  • Reply Cristina Sumurduc 23 ianuarie 2015 at 5:49 pm

    Buna,…eu sunt din R.Moldova, unde as putea depune actele pentru un interviu?,..multumesc anticipat

  • Reply O zi din viata unei stewardese Wizz Air | Cum ajungi stewardesa 29 ianuarie 2015 at 11:12 am

    […] scris in urma cu doua saptamani, un articol care povestea cum arata o zi din viata unei stewardese. Am povestit de fapt, cum arata o zi din viata mea, pe vremea cand zburam la Emirates. Totusi, sa […]

  • Reply Cristina 5 martie 2015 at 8:57 am

    Buna. As fi recunoscătoare daca ai putea sa imi spui care sunt criteriile, ce aptitudini trebuie sa pretinzi( aici ma refer si la un atestat de limba engleză dar si daca este necesar sau un atuu sa cunoști si o a doua limba straina) si ce anume cuprinde accel „interviu”. Iti multumesc!

  • Reply Iszlai Detti 27 martie 2015 at 9:31 pm

    Buna! as vrea sa stiu daca este problema daca port ochelari.

  • Reply Sonja 20 mai 2015 at 5:02 pm

    Buna Cristina,
    As avea o intrebare. Mai am o gaura in ureche, in afara de cele doua gauri clasice, facute la lobul urechii. Intrebarea mea este daca as mai putea fi angajata in Dubai, la Emirates sau Qatar ca stewardesa ?
    Multumesc anticipat !

    • Reply CAS 21 mai 2015 at 9:57 am

      Sigur ca da. Atata timp cat nu porti cercel, e ok :)!

  • Reply Szasz 20 mai 2015 at 6:35 pm

    Buna ,daca am un defect la nas , pot merge ca insotitore de bord?

    • Reply CAS 21 mai 2015 at 2:35 pm

      Depinde de defect…

      • Reply Szasz 21 mai 2015 at 4:08 pm

        Un pic mare, defapt ascutit a-si zice..

        • Reply Irina 7 iunie 2015 at 6:39 pm

          În primul rând trebuie să-ţi pui la punct gramatica, şi apoi nasul, daca este nevoie, desigur.

  • Reply anda 31 iulie 2015 at 2:38 pm

    Asistam la o explozie de aspirante la aceasta pozitie.sigur,modul in care e prezentat jobul,invaluit in aer exotic,travel the world,meet great people,get paid lots of money,cazeaza-te la 4-5stele,masaje,piscina,cuisine pare atractiv si o alternativa net superioara majoritatii joburilor de pe uscat.insa nu stiu cate fete se gandesc realist si pe termen lung la viata lor.o viata nomada poate fi pastrata timp de cativa ani,nu mai mult.corpul cedeaza,psihicul cedeaza presiunii.de pensionat nu se poate pensiona nimeni de tanar,din motive evidente.anii tineretii si sanatatea o dati 100% unei companii si va alegeti cu niste bani pe termen scurt,posibilitatea de a spune ca ai vazut toata lumea desi multe vad drumul de la aeroport la hotel si un mall sau o cafenea din respectiva tara pentru ca de mai mult nu mai au nivi chef nici energie.ajungeti inapoi in tara si vreti sa va continuati viata,sa va faceti o familie fe cele mai multe ori,prea tarziu si cu o ecperienta de servit bauturi si mancare.meseria de chelner la uscat se plateste cu 800 de lei.mai bine punem mana pe carte si gandim mai adanc un pic de piciorul broastei

    • Reply vivi 9 august 2015 at 5:31 pm

      Anda cele mai multe insotitoare de bord au una , doua facultati, master si stiu 3-4-5 limbi straine. Nu oricine face fata recrutarii si acestul job minunat. Si in tara iti dai viata si sanatatea unei companii pe foarte putini bani si nu ai ocazia sa cunosti foarte multe persoane de calitate, sa vezi lumea si sa primesti si un salariu de peste 2500 euro. Cand nu ai calitati pentru un asa job scrii tampenii .

  • Reply crina 21 martie 2016 at 8:36 pm

    Daca ai tatuaje esti acceptata?

    • Reply CAS 21 martie 2016 at 9:49 pm

      Tastati „tatuaj” in casuta de cautare.

  • Reply Catalina 29 aprilie 2016 at 5:05 pm

    Buna!Imi doresc sa devin însoțitor de zbor,insa nu am o dantura perfecta.In sensul ca,dintii din partea de sus sunt usor distantati unul fata de celălalt.Ar fi asta un impediment la interviu?
    Mulțumesc!

    • Reply CAS 29 aprilie 2016 at 10:11 pm

      Buna. Daca ai un zambet frumos, e ok.

  • Reply Lavinia 18 august 2016 at 3:48 pm

    „Fiecare insotitor de bord primeste cate o intrebare la care trebuie sa raspunda, in caz contrar putand fi offloadat”. In ce consta aceste întrebări? Mersi

  • Reply igorrrrrrrrr 29 decembrie 2016 at 1:36 am

    ce salariu ai de inceput?

  • Reply nu ignora comentariul acesta 29 decembrie 2016 at 1:37 am

    spune ti si mie daca are ceva ca nu stiu engleza bine?

    • Reply CAS 29 decembrie 2016 at 8:20 am

      Da, intreaga comunicare din avion se face in engleza.

      • Reply Andreea 4 ianuarie 2017 at 1:06 am

        Buna , m-ar interesa sa imi perfectionez limba engleza special pentru cabin crew . Aveti idee daca este vreu curs mai complex in tara pentru Engleza Aviatica eventual ? Multumesc .

        • Reply CAS 4 ianuarie 2017 at 10:46 am

          Buna, Andreea,
          Noi organizam si astfel de sesiuni private pentru cei interesati. Te rog sa ne scrii pe office@cumajungistewardesa.ro;
          Multumesc,

  • Reply Bucura Iulia 11 ianuarie 2017 at 9:35 am

    Ce studii trebuie sa faci pt. a deveni stewardesa?

  • Reply Larisa 7 februarie 2017 at 3:03 pm

    Buna . Am si eu o întrebare. Wizzair e o companie aeriană strictă în ce priveste înălțimea ? Am citit ca înălțimea pe care trebuie sa o ai e de 1.65. Eu am 1.62. Mulțumesc anticipat

    • Reply CAS 8 februarie 2017 at 7:47 pm

      Da, este o regula stricta.

  • Reply Larisa 7 februarie 2017 at 7:02 pm

    Mai am o curiozitate. Compania pentru care lucrezi te trimite la o baza aleasa de ea sau o poți alege tu?

    • Reply CAS 8 februarie 2017 at 7:46 pm

      Daca esti in Orient, lucrurile sunt simple – Emirates in Dubai, Etihad in Abu Dhabi, Qatar la Doha. Pentru celelalte, esti trimis unde alege compania la inceput, iar dupa 6 luni iti pot alege.

    Comenteaza