Poti fi trimis inapoi in tara, dupa ce ai ajuns in Orient?

19 septembrie 2019

 

Din momentul in care ajungi in Dubai, exista posibilitatea sa mai fii trimis inapoi acasa din anumite motive? Daca da, care ar fi acelea? Este o intrebare pe care o primim frecvent de la cititorii nostri si o teama cu care se confrunta orice nou angajat pe pozitia de insotitor de bord in Orient.

Raspunsul este: Bineinteles. Companiile din Orient – fie ele Etihad, Emirates sau Qatar – te pot trimite acasa in orice moment al trainingului sau dupa. La Qatar regulile sunt foarte stricte si nu sunt putine cazurile in care unele persoane au fost trimise acasa pentru diferite semne descoperite pe corp, tatuaje sau operatii, probleme la analizele medicale sau certuri cu colegii.

La Etihad si Emirates, principalul motiv pentru care poti fi eliminat din training il reprezinta testele medicale (radiografia pulmonara, testul antidrog). Rar se intampla ca cineva sa fie trimis acasa din alte motive decat cele medicale. Totusi, au fost cazuri cand persoane care arata diferit in realitate fata de pozele trimise in aplicatie, au o greutate diferita sau o culoare a parului complet schimbata, au fost rugate sa paraseasca trainingul.

Aviatia e un domeniu extrem de strict si orice greseala poate fi fatala. Asa ca mai toate companiile aeriene au reguli foarte stricte cand vine vorba despre insotitorii lor de bord, mai ales ca acestia reprezinta imaginea companiei chiar si cand nu poarta uniforma.

Mai jos mai ai cateva motive pentru care poti fi trimis acasa/concediat, atunci cand lucrezi ca stewardesa in Orient.

#1 – Nerespectarea regulilor interne. Fie ca e vorba de o companie din Orient, fie ca e vorba de o companie de la noi, regulile interne sunt extrem de stricte si importante. Respectarea ierarhiei, discutiile cu managerii si colegii sau tinuta pe care o afisezi la sediul firmei (mai ales intr-o companie araba), sunt motive pentru care primesti avertismente grave. In multe companii, la 3 avertizari, iti pierzi jobul.

#2 – Plangeri de la pasageri sau colegi. Cand lucrezi in relatii cu publicul, este foarte important cum te descurci cu oamenii din jur. Trebuie sa ai multa rabdare si sa nu iti iesi din fire sub nicio forma. In fiecare zi lucrezi cu oameni si culturi diferite, si iti va fi extrem de greu sa te abtii, insa trebuie sa o faci, pentru ca, de multe ori, la 2-3 zile dupa zbor, te poti trezi cu o plangere scrisa de la un pasager sau chiar de la un coleg de pe zbor. Regula este de obicei aceeasi: in functie de cat de grava este abaterea, la 3 “warning-uri”, esti concediat.

#3 – Alcool si droguri. In orice domeniu lucrezi, nu ai voie sa te prezinti la serviciu sub influenta bauturilor alcoolice sau a stupefiantelor. Cand vorbim de aviatie, este parca si mai important. Tine minte ca, zi de zi, exista o selectie aleatorie si poti fi testat pentru consum de droguri si alcool. Daca esti depistat pozitiv, esti concediat pe loc. Chiar si in viata personala, in cazul in care lucrezi pentru o companie araba, trebuie sa ai mare grija cu alcoolul. In cazul in care faci “galagie” pe strada si ajungi la politie, compania are dreptul sa te concedieze, desi nu erai in timpul programului.

#4 – Interviuri /media. Fiecare companie are cativa insotitori de bord trainuiti sa ii reprezinte in presa si la diferite evenimente. Daca oferi interviuri si apari in presa (ziare, reviste, emisiuni sau bloguri), fara acordul companiei, poti fi concediata. Este valabil si daca postezi pe retele de socializare, poze cu tine in uniforma. Companiile arabe sunt extrem de stricte la acest capitol.

#5 – Neindeplinirea sarcinilor de serviciu. In acest caz, vorbim despre felul in care iti faci treaba si este clar. Este valabil in orice domeniu. Daca superiorii tai nu sunt multumiti de felul in care muncesti, au dreptul sa te concedieze, dupa cateva avertizari in prealabil, bineinteles.

#6 – Intarzieri repetate. Aviatia e militarie. Zilnic, sunt mii de zboruri in lume, si milioane de oameni calatoresc de la un capat la altul al lumii. Asa ca, punctualitatea este obligatorie in acest domeniu. Daca nu te poti “angaja” sa fii punctuala, mai bine incerci sa te reprofilezi, pentru ca intarzierile, chiar si de 2 minute, sunt aspru sanctionate. Imagineaza-ti ca nu pot tine un avion plin cu pasageri, pentru ca intarzie o stewardesa.

#7 – Sustragerea de bunuri din avion. In toate companiile, angajatii au “tendinta” de a lua acasa mici “chestii” din avion. Ca e un suc, o apa, o bere, un sandwich sau un servetel umed, acestea sunt proprietatea companiei, si nu ai dreptul sa le iei acasa. In tarile arabe, bagajele stewarzilor sunt scanate si la coborarea din avion. Cum ar fi daca toti cei 18.000 de stewarzi de la Emirates ar lua zilnic, cate un servetel umed, acasa?

Motive pentru concedieri sunt extrem de multe. La toate cele de mai sus se pot adauga reguli diferite pentru fiecare companie, in functie de cultura organizationala sau de tara in care te afli. Asa ca ai grija cand ajungi acolo unde iti doresti: jobul de stewardesa este greu de tinut si trebuie sa muncesti zi de zi pentru asta.

17-18 Aprilie – Curs de pregatire intensiv pentru interviul Wizz Air si celelalte companii aeriene din Orient, cu Cristina Toader si Ana-Maria Tutoveanu, ambele foste stewardese Wizz Air. Detalii si inscrieri aici: https://www.cumajungistewardesa.ro/curs-stewardesa/

24 Aprilie – Curs de pregatire intensiv pentru interviurile Wizz Air & Ryanair (Buzz), cu Cristina Toader si Ana-Maria Tutoveanu, ambele foste stewardese Wizz Air. Detalii si inscrieri aici: https://www.cumajungistewardesa.ro/curs-pregatire-wizz-air/

Nu sunt comentarii

Comenteaza