Q&A. 10 intrebari si raspunsuri pentru cititorii nostri

25 iulie 2017
cristina-double

 

Am primit atat de multe intrebari de la voi, incat le-am adunat mai jos si v-am oferit raspunsurile direct de la Cristina Toader – stewardesa Emirates si Wizz Air cu peste 3500 de ore de zbor! De astazi vom raspunde, saptamanal, la cate 10 intrebari primite de la voi! Iata care sunt curiozitatile cititorilor nostri si care sunt raspunsurile corecte, venite direct de la sursa!

  1. Crezi ca exista „spioni” in ziua interviului?

Cu siguranta da. Poate ca nu la toate companiile insa la multe, da. Chiar la ultimele interviuri din Romania, atat la companiile din Orient cat si la cele din Romania, au existat persoane, pe holurile hotelului, care au analizat permanent activitatea candidatilor si in afara salii de interviu. Rolul acestor „spioni” este de a se asigura ca cei pe care ii aleg recrutorii sunt exact ceea ce trebuie in fiecare moment si nu joaca doar un rol, in timpul interviului. Spionii sunt adesea atenti la activitatea candidatilor pe holuri, la receptie, la fumar, la toaleta.

2. Ai avut, la Emirates, colegi fara experienta anterioara de munca?

Bineinteles. Desi la Emirates varsta minima pentru angajare este de 21 de ani am avut colegi si din Romania si din alte tari care au ajuns in Dubai direct din facultate. Daca demonstrezi ca ai calitatile pe care Emirates le cauta, nu conteaza ca nu ai avut experienta de munca anterioara. Conteaza doar sa demonstrezi ca te poti adapta si iti doresti cu adevarat acest job. In plus, lipsa experientei anterioare de munca poate fi compensata prin calatorii, voluntariate, cursuri de prim-ajutor.

3. Poti sa alegi destinatiile in care zbori?

La Emirates puteam alege, in fiecare luna, 5 lucruri din orar: anumite destinatii, anumite zboruri, zile libere sau sa zbori cu unul dintre colegii/prietenii tai. Eu am avut norocul sa primesc mereu macar 2-3 dintre destinatiile pe care le ceream, lunar, astfel ca in 18 luni de zbor am reusit sa ajung in peste 80 de destinatii din intreaga lume.

4. Care a fost cel mai lung zbor pe care l-ai avut cand zburai la Emirates?

In perioada in care lucram la Emirates cel mai lung zbor era Dubai-Houston si avea putin peste 16 ore si 40 de minute. L-am facut si eu si este extrem de obositor fiindca intregul „duty” se prelungeste pana aproape de 20 de ore. Stewardesele se prezinta la zbor cu 2 ore inainte de cursa si ajung la hotel la aproape o ora dupa aterizare. In aceasta perioada de zbor, de 16 ore si 50 de minute aveai pauza de 3 ore si 45 de minute, timp in care puteai sa dormi, sau sa vezi un film, sa te relaxezi. Acum, cel mai lung zbor din lume este operat de Qatar Airways, pe destinatia Auckland si dureaza 17 ore si 30 de minute.

5. Ai avut probleme medicale pe zboruri?

Cand zburam la Wizz Air problemele medicale erau mai mici si mai rare. Intalneam insa frecvent sangerari nazale, crize de epilepsie, lesinuri sau atacuri de panica. Atunci cand am inceput sa zbor la Emirates, zborurile lungi au creat clar multe probleme medicale. La fel si cursele catre destinatii in care controalele medicale nu sunt o rutina, ca in Europa. Asadar, am avut de-a face cu cazuri de avort spontan, infarct, hiperventilatie, etc. Insa, insotitorii de bord sunt foarte bine pregatiti pentru aceste situatii si, la Emirates aveam si o trusa de prim ajutor la bord, bine dotata pentru multe situatii medicale.

6. Ai avut urgente sau evenimente neprevazute cand zburai ca stewardesa?

Cand zbori mii de ore este normal sa ai parte si de urgente sau probleme tehnice. Am avut mici probleme tehnice atat la Emirates cat si la Wizz Air. Despre una dintre ele am scris aici: http://www.cumajungistewardesa.ro/cum-am-trait-o-aterizare-de-urgenta-pe-aeroportul-baneasa/. Despre restul, pot doar sa spun ca niciodata nu mi-am pierdut cumpatul si am aplicat „visand” regulile si procedurile invatate in training. Intotdeauna totul s-a solutionat bine si nu am avut incidente majore. Cel mai dificil este insa sa accepti ca nu totul depinde de tine intr-o situatie limita.

7. Poti sa ai o relatie cu un coleg de munca? Insotitor de bord sau pilot?

La majoritatea companiilor, da. In Europa sau America nu exista reguli care sa interzica acest lucru ba chiar sunt incurajate relatiile intre colegi, fiindca cineva din aviatie va intelege mult mai usor programul unui insotitor de bord. Chiar si la Etihad si Emirates, desi sunt companii din Orient, poti sa ai o relatie cu un pilot sau coleg de zbor, te poti muta in afara apartamentelor oferite de companie si sa locuiesti alaturi de cel ales. Bineinteles, indicat este sa te casatoresti cand faci asta, fiindca vei continua sa traiesti totusi intr-o tara araba. Singurele companii unde nu este chiar usor sa ai o relatie cu un coleg sunt Qatar Airways si companiile din Arabia Saudita sau tarile musulmane ceva mai exigente. Acolo cladirile in care locuiesti nu sunt unisex, nu poate ramane niciun barbat peste noapte, chiar si coleg, si ai ora de ajuns acasa.

8. Te poti angaja la Wizz Air imediat dupa ce ai terminat liceul?

Bineinteles. Varsta minima acceptata la Wizz Air este 18 ani astfel ca multe persoane, imediat dupa obtinerea diplomei de bacalaureat, aleg aceasta companie. In fiecare grupa de training exista 3-4 persoane foarte tinere si fara experienta, fiindca toate companiile incearca sa aiba un echipaj mixt, format din persoane cu varste diferite si experiente diferite. Nu inseamna ca daca nu ai experienta anterioara nu ai sanse ci trebuie doar sa ii convingi sa iti dea o sansa sa le arati ca poti fi un plus pentru companie.

9. Care este cea mai importanta calitate pe care trebuie sa o aiba un bun insotitor de bord?

Ca sa fii un bun insotitor de bord trebuie sa fii un om sociabil, sa comunici usor si sa zambesti mult. Trebuie sa fii punctual si usor perfectionist. Totusi, calitatea cea mai importanta atunci cand vorbim despre aceasta meserie o reprezinta empatia.

10. Te poti da jos din avion in destinatiile in care zbori, atunci cand lucrezi ca stewardesa Wizz Air?

Zborurile Wizz Air sunt dus-intors, cu doar 30 de minute la sol, timp in care trebuie sa coboare pasagerii care tocmai au ajuns la destinatie si sa urce cei noi. Asadar, nu ai cum sa cobori din avion, nici macar in aeroport, fiindca nu este timp si nici nu ai voie. Totusi, in cazul in care apar probleme tehnice si avionul trebuie sa ramana o perioada mai indelungata la sol, atunci da, intreg echipajul poate sa paraseasca aeronava.

Urmatorul articol cu raspunsuri pentru intrebarile cititorilor nostri il vom publica martea viitoare. Pana atunci, asteptam intrebarile voastre pe office@cumajungistewardesa.ro!

Zboruri line!

banner-mobile

Nu sunt comentarii

Comenteaza