Stewardesa la o companie low-cost. Pro si Contra.

7 noiembrie 2014
wizz-air-ambasadors

 

Multe dintre prietenele mele, printre care si eu, am zburat atat la o companie aviatica mare, de linie, cat si la o companie low-cost. Daca ma intrebi acum, dupa ce le-am incercat pe amandoua, ce as alege, as spune scurt si raspicat: low-cost. Dar asta doar pentru ca mi-am satisfacut, in cei 2 ani de Emirates, pofta de hoteluri de 5 stele, calatorii in toate colturile lumii si viata de lux in Dubai. Altfel, recomand oricui isi doreste sa zboare, sa nu excluda niciuna dintre variante, pentru ca fiecare are partile ei bune. Mai jos, va invit sa cititi care sunt, dupa parerea mea, partile pozitive si partile negative ale jobului de stewardesa la o companie din Orient si la o companie low-cost.

Companie aviatica low-cost, din Romania

PRO

  • esti mereu langa familia ta, langa prieteni si cei dragi, la finalul unui zbor
  • salariu peste medie, format si din comision din vanzari
  • posibilitatea rapida de avansare
  • posibilitatea de a calatori extrem de ieftin (uneori gratis), in reteaua de zbor a companiei pentru care lucrezi
  • ai colegi de aceeasi nationalitate ca si tine cu care poti deveni prieten
  • iti cunosti echipajul cu care zbori, fiind vorba de baze mai mici, cu mult mai putini oameni angajati
  • sansa de a fi trimis, pe o perioada scurta, sa zbori intr-o alta baza
  • trainingul de obtinere a licentei de zbor este asigurat de companie
  • posibilitatea de angajare ca insotitor de bord inca de la implinirea varstei de 18 ani
  • posibilitatea de a-ti finaliza studiile, chiar daca ai un job
  • program flexibil ( zbori, in media, 12-14 zile pe luna)
  • avioane mai mici, pasageri mai putini
  • comisionul din vanzari este proportional cu implicarea si munca depusa de fiecare insotitor de bord

CONTRA

  • salarii mai mici decat la o companie de linie
  • obligatia de a zbura cel putin un an la compania care ti-a asigurat obtinerea licentei de zbor
  • lipsa layoverelor si imposibilitatea de a cobori din avion in majoritatea destinatiilor
  • nu poti cumpara bilete cu pret redus, la alte companii, pentru a calatorii
  • nu ai sansa sa calatoresti in toata lumea

Compania aviatica de linie, din Orient

PRO

  • relocarea intr-o tara noua, calda,
  • posibilitatea de a calatori in toata lumea
  • layovere cuprinse intre 24 – 72 de ore, in destinatii exotice
  • diurne, transport si cazare asigurate de angajator
  • accesul la hoteluri de 5 stele, spa-uri, masaje
  • posibilitatea de a cunoaste oameni din toata lumea
  • salarii duble fata de companiile low-cost si alte facilitati
  • conditii de munca de 5 stele
  • training asigurat de companie, la baza acestora
  • asigurare medicala si de viata
  • daca este o companie in expansiune, posibilitatea de a avansa in alte cabine
  • bilete de avion la preturi preferentiale la mai toate companiile din lume, pentru angajat si rudele de gradul 1

CONTRA

  • adaptarea dificila intr-o tara araba, cu o cultura diferita
  • lipsa familiei si a prietenilor (dorul de casa)
  • temperaturile extrem de ridicate (45-50 de grade C, 7 luni pe an)
  • oboseala acumulata dupa zborurile intercontinentale sau de noapte
  • zboruri extrem de lungi, pasageri diferiti si uneori dificili
  • cazuri medicale pe zboruri
  • imposibilitatea de a-ti crea prieteni noi intre colegi (niciodata nu zbori cu acelasi echipaj)
  • dupa zboruri foarte lungi, imunitatea scazuta, dureri de spate/coloana
  • accidente de munca

Sunt convinsa ca listele pot continua la nesfarsit, in functie de experientele fiecaruia, insa pentru moment, pun punct aici. Acum, ramane la latitudinea ta sa alegi ceea ce ti se potriveste mai bine, sau chiar sa incerci mai multe variante, daca iti doresti o cariera in aviatie. Cat despre companiile low-cost din Europa sau despre companiile de linie din tara noastra, situatia sta destul de asemanator, asa ca, nu iti pot ura altceva, decat:

Zboruri line!

 

banner-mobile

3 Comentarii

  • Reply Ileana Viorica Tomoiaga 22 decembrie 2014 at 12:29 am

    Haw can I get a job in a company low-cost?

  • Reply oana 19 ianuarie 2015 at 11:07 pm

    La iasi….cand se vor face recrutari??multumesc

  • Reply Dan 20 ianuarie 2015 at 11:06 am

    Subscriu!Modelul low cost este preferatul meu…După mai bine de un an la Wizz Air București ,apoi peste 3 ani la Etihad și peste 2 ani la BLUE Air…pot afirma ca prefer sistemul low-cost…as adauga o idee : chiar dacă salariile oferite de angajatorii din Golf sunt mai mari la fel și costul vieții în Golf și în hoteluri de 5 stele din toată lumea sunt mult mai mari decât costa un trai peste medie în Romania/Europa.

  • Comenteaza