Stewardesa Ryanair. PRO si CONTRA

5 martie 2016

 

Sunt mii de persoane care isi doresc sa ajunga stewardese. Mii se persoane dispuse, la nivel teoretic, sa faca orice pentru a-si implini visul de a zbura, pentru a deveni insotitori de bord. Totusi, desi teoretic ar face orice, practic, sunt multe persoane care sustin ca nu merita sa fii stewardesa chiar…oriunde. Si cand spun oriunde, ma refer la Ryanair.

Care e de fapt problema cu aceasta companie?

Multa lume sustine ca nu merita jobul de insotitor de bord la Ryanair. Unii spun ca salariile sunt mici, altii ca nu sunt conditii bune de lucru pentru angajati iar unii ridica in slavi singura companie care le-a dat o sansa sa zboare. Oricare ar fi insa parerea, adevarul este intotdeauna undeva la mijloc. Mai jos, o sa trecem in revista avantajele si dezavantajele jobului de stewardesa Ryanair si motivele pentru care ar trebui sa luati totusi in considerare acest job, atunci cand aplicati pentru o pozitie de stewardesa.

De asemenea, ii invit pe cei care lucreaza deja la Ryanair sa ne spuna parerea lor obiectiva despre job.

AVANTAJE

Siguranta jobului

Cel mai important detaliu la angajarea in aceasta companie o reprezinta siguranta unui job, dupa plata cursurilor. Daca alegi sa investesti 3000-4000 de euro in Scoala de Aviatie din Romania, nu ai nicio siguranta ca vei obtine, la un moment dat, un job de stewardesa la TAROM sau Blue Air. Totusi, daca alegi sa mergi la interviurile Ryanair, si esti acceptat, chiar daca platesti 2600 de euro pentru trainingul de obtinere a licentei de zbor, stii ca, la final, incepi sa zbori si sa castigi un salariu decent.

Trainingul

Incepand din 12 mai 2015, compania Ryanair ofera sansa efectuarii trainingului de pregatire, la Bucuresti. Daca pana cum trebuia sa investesti o suma maricica in cazare, pe perioada trainingului (care avea loc in Europa), acum ai sansa sa faci cursurile chiar in Romania, unde cheltuielile sunt mult mai mici decat in alte capitale europene.

Salariu

Desi multi sustin ca salariul de la Ryanair este mic fata de alte companii aeriene, trebuie sa va contrazic. Da, comparativ cu salariile din Orient, suma este la jumatate. Totusi, daca zbori pentru Ryanair, vei avea aproximativ acelasi salariu pe care l-ai avea la Wizz Air, Blue Air, TAROM. In plus,daca vei lucra ca stewardesa pentru bazele din Bucuresti sau Timisoara, un salariu de 1000 de lire este un salariu foarte bun pentru Romania.

Mai jos, ai o simulare de salariu, asa cum apare pe site-ul companiei. Ryanair spune ca, in primul an ca insotitor de bord, castigi in jur de £900-£1,000/€1,000-€1,400. La aceasta suma, in primele luni, se mai adauga o suma de „ajutor”, in valoare de 1200 euro. Detalii, aici: http://corporate.ryanair.com/careers/cabin-crew-recruitment/.

Baza

Ryanair a anuntat ca incepand din toamna lui 2016 (30 octombrie si 1 noiembrie), compania va avea baze si la Bucuresti si Timisoara. Astfel ca, ai sansa sa lucrezi ca stewardesa Ryanair fara sa schimbi tara de domiciuliu. Totusi, pentru cei care viseaza sa incerce experienta internationala, compania ofera sansa sa lucrezi in orice baza din Europa, astfel ca ai si sansa sa vezi lumea.

Conditii de munca

Zborurile companiei Ryanair sunt zboruri dus-intors, pe destinatii europene, cu durata de maximum 5 ore, fara layover. Exact ca zborurile companiei Wizz Air. Pasagerii europeni sunt destul de intelegatori si nu ridica mari probleme. Cu siguranta nu probleme mari, asa cum intampini pe zborurile din Orient, unde pasagerii sunt diferiti si mult mai agresivi.

Un alt detaliu important, pe care il consider important in contractul oferit de Ryanair, este posibilitatea platirii in rate, pentru traningul de obtinere a licentei de zbor. Ei realizeaza ca este o suma mare, pe care nu oricine si-o poate permite. De aceea, ei iti ofera aceasta sansa, usurandu-ti, pe cat posibil, viata.

Comision vanzari

Spre deosebire de companiile de linie, unde pasagerii vor intotdeauna ceva, avand totul gratuit si la dispozitie, in avion, pe zborurile low-cst (ma refer acum si la Wizz Air si la Blue Air), pasagerii trebuie sa plateasca chiar si pentru un pahar cu apa. Nefericirea pasagerilor, bucuria membrilor din echipaj, fiindca insotitorii de bord au parte de comisioane maricele din vanzarile pe care le efectueaza, la bord. Daca in Orient, pasagerii apasa call-bell-ul incontinuu, iar tu obosesti rapid ducand si aducand pahare de whisky, vin sau Cola, la Ryanair, de fiecare data cand un pasager vrea ceva de mancare sau de baut, tu primesti comision. Merita!

Bilete

Desi nu ai layovere in destinatiile in care zbori ca stewardesa, cursele fiind dus-intors, la Ryanair si la celelalte companii low-cost, beneficiezi de bilete la pret foarte mic, pe toate rutele companiei. Asa, poti merge in vacanta, alaturi de cativa prieteni sau membri ai familiei, cu bilete de avion la preturi preferentiale.

ryanir-uniform

DEZAVANTAJE

Layover

Un mare plus al jobului de stewardesa este ca ai sansa sa vezi lumea. La Ryanair insa, layoverele lipsesc din programul insotitorilor de bord, astfel ca singura sansa de calatorie este in timpul tau liber. E drept ca angajatorul iti pune la dispozitie bilete la pret preferential pe orice ruta, insa nu ai de-a face cu luxul pe care l-ai avea daca ai zbura la o companie din Orient.

Cazare si transport

Marile companii din Orient ofera in pachetul de angajare, cazare si transport pentru insotitorii de bord. Astfel, o mare parte din cheltuieli sunt acoperite de companie si salariul iti ramane aproape complet, tie. La Ryanair, indiferent de baza, trebuie sa te ocupi singur de transport si cazare, la fel ca la TAROM, Blue Air sau Wizz Air. Daca alegi o baza din UK, de exemplu, e posibil ca salariul pe care il castigi sa fie destul de mic pentru a-ti permite o chirie buna intr-un studio si o viata decenta. Majoritatea celor care lucreaza in baze din Vestul Europei aleg sa imparta apartamentele cu colegi, pentru a diminua cheltuielile.

Contract

Contractul pe care compania il ofera se intinde pe 3 ani. Totusi, contractul nu este semnat direct cu Ryanair, ci cu intermediari, astfel ca la inceput e posibil sa castigi ceva mai putin decat colegii care zboara de mai mult timp si sa nu beneficiezi de toate bonusurile companiei. Totusi, daca intr-adevar vrei o cariera la aceasta companie, Ryanair iti va face o oferta si vei trece direct la ei.

Rate la training

Desi faptul ca iti poti plati trainingul in rate este un avantaj, faptul ca luna de luna ai de dat o suma maricica din salariu, pentru training, te va frustra. Salariul, mare pentru Romania insa mediu pentru alte tari din Europa, ar putea deveni insuficient in primul an de zbor, fiindca trebuie sa acoperi diferite cheltuieli. Abia dupa 12 luni de zbor la Ryanair, jobul devine rentabil.

 Tu ce parere ai? Merita sa fii stewardesa la Ryanair?

Daca te-am convins sa aplici totusi pentru acest job, Ryanair sustine 3 interviuri de angajare in luna martie, la Cluj, Timisoara si Bucuresti. Inscrieri si detalii, aici: http://www.cumajungistewardesa.ro/15-17-martie-interviuri-ryanair-la-cluj-si-timisoara/

Povestea Valentinei, actuala stewardesa Ryanair, o poti citi aici: http://www.cumajungistewardesa.ro/interviu-valentina-viitoare-stewardesa-ryanair/.

Succes!

 

banner-mobile

33 Comentarii

  • Reply mihai 5 martie 2016 at 11:23 am

    Foarte adevarat articolul.
    Eu vroiam sa am acest job din liceu, iubesc ceea ce fac!
    Pentru bazele din Romania nu cred ca salariul va fi de 1000 de lire.
    Referitor la salariu eu zic ca e ok, tinand cont cate ore lucrezi pe luna :).
    Este o binecuvantare sa te duci cu drag la munca si sa faci ceea ce iti place.
    Daca stii sa te organizezi poti merge si in vacante, poti face multe…

  • Reply Maria 5 martie 2016 at 12:50 pm

    Trainningul e super intensiv, nu doar intensiv. Cei care aleg aceasta companie sa se pregateasca mental pentru ca e foarte greu. Nu pot sa-mi dau inca cu parerea cum e sa lucrezi la ei pentru ca mai am 2 saptamani pana cand plec la baza, dar pana acum mi-a placut ce am facut si ma gandesc ca va fi o placere si sa lucrez, dar asta vom vedea. 🙂 Pe cand la interviu ni se zicea ca va trebui sa stam in fiecare zi sa invatam intre 2 si 4 ore, eu zic ca ar trebui intre 5 si 6 ore de invatare. In rest, le urez mult noroc tuturor care aplica la ei si spor in tot ce vor sa faca.

    • Reply Andra 11 noiembrie 2016 at 10:28 pm

      Bună Maria. Aş putea lua legătura cu tine doar dacă este posibil pentru câteva întrebări?

  • Reply EYF 5 martie 2016 at 12:54 pm

    Dupa introducerea destul de agresiva (parerea mea), nu ma asteptam sa citesc un articol atat de bine documentat.
    Ai perfecta dreptate cand spui ca jobul incepe sa devina rentabil abia dupa 12 luni. Luna asta se implineste 1 an de cand lucrez la Ryanair asa ca, de abia astept sa intru in normalitate din punct de vedere financiar 🙂 Chiar si asa, nu regret deloc decizia de a ma angaja la ei.
    Tin sa mentionez ca nu ma numar printre persoanele pentru care Ryanair a fost… salvarea, singura sansa de a deveni cabin crew, dar trebuie sa recunosc ca am colegi pentru care, intr-adevar, a fost.
    In momentul in care m-am prezentat la interviu, am fost foarte bine informata in legatura cu tot ceea ce implica un job la ei si asta mi se pare !!important!! Daca ma luam dupa toate lucrurile negative citite pe forumuri (si, credeti-ma, au fost multe), as fi adoptat probabil o atitudine tipic romaneasca de „nu se merita” si in nici un caz nu as fi facut 600 de km ca sa ajung la interviu. Totusi, am rezistat „tentatiei” si m-am hotarat sa incerc. Stiam si ca e cea mai rapida cale de a pleca din tara, ceea ce eu imi doream foarte mult la momentul respectiv. Daca ar fi sa dau sfat persoanelor care iau in considerare un job la Ryanair, ar fi sa ia o decizie informata si atunci sigur nu vor exista regrete, drame si altele din seria…
    Mi se pare ca articolul acopera perfect partile generale care tin de job (costuri training, zboruri, comision vanzari, baze, staff travel) asa ca nu ar fi prea multe de adaugat. Experienta Ryanair tine de felul de a fi a fiecaruia. Cred ca putem fi de acord ca fiecare job are parti care nu pot fi controlate, un fel de „wild cards” (colegi, sefi etc). Ryanair-ul are foarte multe si tocmai de aceea e bine sa aveti atitudinea potrivita. Daca ajungeti in companie cu asteptari normale si pregatiti sa faceti fata, chiar cred ca, la fel ca mine, nu o sa regretati.

    • Reply CAS 5 martie 2016 at 8:22 pm

      Iti multumim mult pentru informatii! Mult succes :)!

  • Reply Ciprian 5 martie 2016 at 2:12 pm

    In primul rand nu cred ca sunt mari sansele sa prinzi baza in Romania pentru ca altii au deja

    senioritate si ei acum fac angajari pentru alte baze.
    2 la mana am citit recent pentru ultimul assessment day ca totusi trainingul a fost efectuat la

    Cracovia, so…nu la Bucuresti (+700euro cazarea).
    3 la mana, cautati pe youtube ce fel de companie este si veti vedea ca de cele mai multe ori nici macar kerosen nu au indeajuns la bord in cazul unei urgente.
    Parerea mea este ca nu se merita sub nicio forma daca nu ai unde stam pentru ca abia iti vor ajunge banii sa traiesti si noi care avem vise sa punem bani deoparte…

    • Reply Ciprian 5 martie 2016 at 2:15 pm

      …am uitat sa mai adaug un lucru, or fi clientii cum sunt la economy, dar macar in Orient ai sansa sa evoluezi la 1st class ca sa nu mai ai de-aface cu toti taranii…aici vei ramane mereu cu toti taranii si cocalarii si alte tepe de oameni care zboara cu low costuri. (asta este parerea pe care am deduso dupa ce am discutat cu 2 tovarase, una la blue air, alta la qatar)

      • Reply EYF 5 martie 2016 at 2:41 pm

        Wow! Toti taranii si cocalarii zboara cu low costuri…Tu cu ce zbori, Ciprian?
        P.S. Ce bine ca au ajuns comment-urile tale pe site. Mi se par extrem de relevante. Bravo!

      • Reply Mihaela 5 martie 2016 at 6:09 pm

        Din pacate nu mai fac traininguri in bucuresti. Am fost la interviu am fost acceptata si am primit invitatie pentru trainingul din cracovia.i-am refuzat ai mi au trimis o noua oferta cu trainingul la hahn.. eu zic ca nu merita sa lucrezi pentru aceasta companie…de ce majoritatea ni rezista mai mult de un an la ei?

        • Reply CAS 5 martie 2016 at 8:20 pm

          Chiar in aceste zile are loc trainingul la Bucuresti.

          • insca 29 iulie 2017 at 7:16 am

            Cand va fi urmatorul training la Bucuresti?

          • Cristina Toader 31 iulie 2017 at 11:24 am

            Momentan nu este anuntat.

      • Reply Cristina 5 martie 2016 at 6:51 pm

        Doar atat adaug 🙂 Cocalari sunt si la business si first…din pacate..

      • Reply Szilvia 7 aprilie 2016 at 6:51 pm

        Crede-ma, lucrez in Orient ca insotitoare de zbor de un an de zile acusi si am vazut mai multi cocalari si tarani decat am vazut toata viata. Profilul european al pasagerilor este chiar placut, comparand cu indieni si arabi!! Mai dragi imi sunt tiganii nostri acum!!!!!

  • Reply Deiu 6 martie 2016 at 2:07 am

    Nu stiu cu cat v-au platit sa faceti articolul asta, 1000lire? sunt baze in polonia , colaga mea lua 380 euro salariu ajungea maxim la 600.
    Scrieti ca daca vrei o cariera cu Ryanair iti vor face ei o oferta? nu exista asa ceva , peste 70% nu au contract dupa 3 ani.
    0 beneficii , conditii de toata jena , o fabrica de facut bani…aaa vi se iau 400 euro din salariu pentru costum care e jalnic.
    salariul maxim care poti sa-l iei intr-o baza mare este pe la 1200euro dar si cheltuielile sunt alfel. Renuntati la ideea Ryanair, am incercat eu pentru voi si mi-am pierdut 1 an din viata degeaba

    • Reply CAS 6 martie 2016 at 8:57 am

      Buna. Nu e un articol platit. Si tocmai acesta era scopul lui:sa aflam parerea vs!

  • Reply Carmen 17 aprilie 2016 at 12:47 am

    Buna viitori aplicanți : informații necesare pentru voi . Informații pe care nu le stiam innainte de a fi la interviu si a fi acceptata . Informații care sper măcar pe voi sa va ajute.Următoarele informații m-au facut sa-i refuz.
    1 baza la care vei fii relocat o vei afla dupa taxa de înscriere:500€ Si nu vei putea schimba baza decat dupa 1 an. (Daca ai nimerit Polonia , vei fii obligată sa stai acolo 1 an)
    2 trainingul costa 2600 €sau 3000€
    3 Tu nu vei fii angajat ! Vei face doar un contract de munca si vei fii platit exclusiv orele pe care le-ai zburat. Nu vei avea salariu!
    4 In perioadele dec -feb vei avea minim 2 saptamani pana la 3 luni Unpaid free days.” Deoarece tu nu esti angajat (nu ai salariu) trebuie sa te astepti la 2 luni fara plata.
    4 Nu vei fii ajutat in niciun fel cu relocarea.
    Uniformă 30€ pe luna.
    ID de Aviație încă 70€
    Iar aceea alocație de 1200 € este de fapt un Bonus. Eu dupa felul in care au scris pe site-ul lor înțelesesem ca Primești timp de 6 luni cate 1200€ adică 7200€ . Nu ! Primești 1200 € împărțit in rate timp de 6 luni. Aici poate , doar eu am inteles gresit.
    Tot respectul pentru acest site oricum,m-a ajutat!

    • Reply Carmen 17 aprilie 2016 at 12:52 am

      Am observat ca ar fi unele îndoieli cu privire la locația trainingului . Are loc la Bucuresti!
      Si cele 3 zile petrecute la simulator in Germania sunt incluse in taxa de training :hotel bilete avion. In cele 3 zile veți simula 12 zboruri.

      • Reply Gabriela 22 aprilie 2016 at 6:59 am

        Bună, Carmen! Îmi mai poți oferi și informații, te rog? Mulțumesc! 🙂

      • Reply Iuliana 21 noiembrie 2016 at 5:18 pm

        Buna Carmen , imi poti oferi mai multe informatii ?
        multumesc mult

    • Reply Ramona 26 octombrie 2016 at 10:48 pm

      Multumim pt sinceritate!

  • Reply Tudor 13 august 2016 at 1:45 pm

    Nu recomand nimanui Ryanair. Ryanair si Crewlink(firma de recruatare pentru care veti lucra de fapt) sunt cea mai mare mafie din domeniu. 3 luni pe an te obliga sa iti iei concediu fara plata, esti platit la ora de zbor, ore de zbor pe care le ai doar in primul an pentru ca trebuie sa platesti rata de 300 de euro pentru curs. O data cursul platit iti vor da in jur de 50 de ore de zbor cat sa te faca sa renunti ca sa vina altii din urma care se la plateasca cursul. Investesti circa 5000-6000 euro in primul an (3000 euro cursul, 2000 euro cheltuielile cu trainingul, primele chirii pana iei primul salariu etc), vii cu bani de acasa, pentru ca dupa aceea sa iei inapoi cate 700 de euro salariu si cate 20 de euro comision din vanzari. Se spun povesti frumoase la interviu, insa totul este o mare minciuna. Se vorbeste despre salarii de 1200-1400 euro din care se scade cursul, se scad taxe si se ajunge la 6-700 euro din care trebuie sa iti platesti chiria si facturile. Ceea ce pentru o capitala europeana este cam cat o femeie de serviciu. Pt Romania? Luati-va gandul, in bazele in Romania se va plati cam 7 euro/ora de zbor…intr-un final un salariu de 400-500 euro. Merita riscul? Merita investitia? Se spune despre bonus de 10% din tot ce se vinde la bord, in realitate este cam 0,5%. Restul ii ia tot Ryanair. Vi se va spune ca veti fi platiti cat „suntati in aer”. In realitate, daca avionul are intarzieri, nu vi se platesc. Poate intarzia si 2 ore, nu sunteti platiti. De asemenea, in turnaround-uri nu sunteti platiti. Contractul vi-l arata doar la sfarsitul trainingului si este, bineinteles, in favoarea lor. Contractul include numai obligatiile angajatului. Angajatorul nu are nici o obligatie fata de angajat. Ca idee, paragraful BONUS DE VANZARI nu este parte integranta din contract. Cu alte cuvinte, nu sunt obligati sa il dea. Rosterul (programul) este in principiu 5-3/5-3. Insa veti ajunge sa lucrati si in zilele libere. Va vor anunta cu 3 zile inainte ca trebuie sa munciti in ziua libera. Daca de obicei se spune sa gandesti de 2 ori inainte, eu va spun atat: ganditi de 100 de ori inainte sa lucrati pentru acesti hoti. Am trecut prin asta si nu vreau sa patiti la fel ca mine

    • Reply iuliana 21 noiembrie 2016 at 5:48 pm

      buna,
      imi poti oferi o lista cu avataje si dezavantaje din punctul tau de vedere ?
      multumesc 🙂

    • Reply Roxana 1 mai 2017 at 11:13 pm

      Multumesc frumos, Tudor! M-ai convins si mi-am luat gandul de la Ryanair. Prea multa munca, prea mult risc pentru a fi atat de prost platiti.

  • Reply daniel 18 noiembrie 2016 at 11:34 am

    Tudor,probabil ca tu ai experienta la ei si ai vrut sa-i ajuti pe cei care vor sa aplice…Dar sincer pe mine m-ai bagat mai tare in ceata.
    Prima data ai zis ca nu iti va da compania mai mult de 50 de ore de zbor pentru a te face sa renunti si sa vina altii sa le plateasca trainingul…apoi ai zis ca te pune sa muncesti si in zilele tale libere! adica,daca te cheama la munca in zilele libere presupun ca vei zbura,nicidecum nu te va pune sa dezapezesti pista la lopata in folosul comunitatii…
    Daca esti amabil fii putin mai explicit si prezinta-ne avantajele cat si dezavantajele reale pe care tu le-ai avut.

  • Reply Anca 3 decembrie 2016 at 5:48 pm

    Am fost la interviul Ryanair acum cateva zile si am fost profund dezamagita. Am fost informata in e-mail ca perioada de training va avea loc la Bucuresti, ca sa aflu acolo ca defapt este la Hahn, iar faptul ca nu stiu unde voi fi relocata decat dupa ce platesc o suma frumusica de bani, este peste puterile mele de intelegere. Interesul lor este sa sa traga cat mai multi bani de pe tine, ca apoi sa primesti un salariu penibil. Ni s-a explicat,de asemenea, ca banii nu vor fi suficienti in primul an si ne mai putem lua un al doilea job. Partea proasta este ca poti fi relocat intr-o tara in care nu știi deloc limba, asa ca… bafta la maturat pe jos ! Mi-e scârbă de tot ceea ce mi s-a prezentat in timpul interviul si imi pare rau pentru emoțiile cu care m-am dus si pentru acea zi pierduta in care puteam sa fac ceva mai util. Ar mai fi si alte detalii de-a dreptul penibile, cum ar fi ca ne asigura bilet de avion pentru Romania in timpul trainingului, dar nu avem voie sa plecam de acolo in cele 6 saptamani. Important e ca sunt platite :))) PENIBIL

  • Reply Andreea 23 martie 2017 at 1:46 am

    Hello! Daca am atestat de stewardesa, mai trebuie sa fac trainingul?

    • Reply Cristina Toader 23 martie 2017 at 12:59 pm

      Da.

  • Reply Alex 25 aprilie 2017 at 11:01 pm

    Buna viitori aplicanti!
    Sunt un fost cabin crew la Ryanair ( contract Crewlink) si vreau sa vin cu o argumentare logica pentru cei care doresc sa devina cabin crew ai acestei companii.
    1. Dupa ce aplici pe site Dalmac.ie sau Crewlink.ie vei primi o invitatatie la una din intalnirile gen open days. Dupa acel interviu vei fi sunat si ti se va propune sa faci cursul in una din locatiile lor.
    2. Va trebui sa platesti o taxa de 500 euro, bani pe care ii vei arunca de pomana la gunoi. Dupa ce achiti aceasta taxa iti vor spune unde vei avea baza, in cazul in care reusesti sa treci toate examenele. Daca baza e una care nu iti convine, vei pierde cei 500 euro.
    3. Cursul este unul intensiv, de regula 5-6 saptamani. Aici iti vei plati singur cazarea care costa minim 500-600 euro sau daca alegi optiunea oferita de ei 700 euro ( in conditii jalnice). Cursul se sustine de regula in: Londra, Milano Bergamo, Frakfurt Hahn, Malaga, etc.
    4. Costul acestui program este de aprox 2500 euro daca platesti totul la inceput sau 2800 euro daca alegi varianta deducerii din salariu.
    5. Mentionez faptul ca iti vei plati singur masa, airport ID-ul (45 euro), uniforma (400 euro in primul an).
    6. Dupa ce termini cursul si zborurile de familiarizare (in jur de 12) vei fi trimis la baza ta. Vei fi nevoit sa iti gasesti cazare, transport si sa te descurci singur intr-o tara unde nu stii limba (Lituania, Polonia, Bulgaria, Cehia, Portugalia)
    7. Baza poti sa o schimbi dupa 1 an sau daca ai noroc chiar si dupa 6 luni, insa e extrem de greu.
    8. Salariul reperezinta doar ora de zbor, insa poate varia foarte mult de la o baza la alta, de exemplu cele mai slab platite baze sunt cele doua din Romania: OTP si TSR si Sofia. Baze unde pay rate-ul e mare sunt cele din Londra-STN, Dublin-Dub si cele din Germania: HHN, FRA etc.
    9. Bonusul de vanzari este de 10%, insa de foarte multe ori nu vei lua aceasta suma deoarece iti vor scade orice lipseste din bar.
    10. Banii sunt putini, nu merita sa lucrati pentru aceasta companie doarece este bataie de joc, iar ei fac bani prin faptul ca foarte multi dornici de aceasta meserie, care este frumoasa, platesc cursurile si toate taxele lor.
    11. Colegii sunt foarte ok, programul e unul foarte bun: 5 on si 3 off, iti poti stii programul cu cel putin 4 saptamani in avans, inveti multe si castigi experienta.
    Ca si parti rele enumar:
    -platit prost, bani care pot fi facuti usor in alte meserii.
    -contract perioada determinata
    -companiei nu ii pasa de tine: nu plateste pensii,asigurare medicala etc.
    -trebuie sa pui pe primul plan vanzarile si esti fortat sa vinzi, avand target pe fiecare zbor.
    -base managerii te umilesc la fiecare saptamana si esti chemat la meeting daca nu atingi in mod repetat targetul.
    In concluzie, eu va sfatuiesc sa va ganditi de 10 ori, sa analizati si alte oferte si companii.La un simplu calcul sunt aproximativ 3500 de euro pe care trebuie sa ii investiti.( taxa inscriere curs+cursul in sine+cazare+ID+uniforma si apropo.. pe zborurile lor cabin crew-ul nu are voie sa bea nici macar o apa din bar daca ii este sete-orice se plateste la pretul normal).
    NU MERITA sa aplicati pentru aceasta companie, va veti transforma doar in niste vazatori de sandwichuri, sucuri, lozuri de noroc si parfumuri in avion.
    Daca cineva considera ca am spus minciuni, este rugat sa comenteze si sa argumenteze.
    Multumesc si mult succes tuturor aspirantilor!

  • Reply Alexandra 24 iulie 2017 at 5:51 pm

    Am interviu pe 15 august si nu stiu ce sa fac… 🙁vad prea multe comentarii negative

    • Reply Deni 28 august 2017 at 10:36 am

      Buna Alex,

      Ce ai facut la interviu?
      Intreb pentru ca si eu il am vineri….
      Te pup

    Comenteaza