Cat de des zbori cu acelasi echipaj

Cat de des zbori cu acelasi echipaj

 

Primim multe intrebari pe site-ul nostru. Intrebari la care de multe ori nu putem raspunde personal fiindca ar dura o vesnicie si ne-ar ingradi timpul ramas pentru creativitate. Asa ca, astazi, vom lamuri una dintre intrebarile pe care le citim cel mai des: Cat de des zbori cu acelasi echipaj, cu aceeasi colegi?

Ei bine, am sa vorbesc despre cele 2 cazuri pe care le cunosc din proprie experienta: Wizz Air si Emirates, apoi despre TAROM si Etihad/Qatar.

  • Wizz Air

Pe vremea cand zburam ca stewardesa Wizz Air nu eram mai mult de 120 de insotitori de bord in baza din Bucuresti. Asa ca ne cunosteam cu totii intre noi si zburam frecvent cu aceeasi colegi si seniori. Recunosc, era placut sa vad fete cunoscute si ma duceam cu mare drag la zbor cand stiam ca am o prietena pe acea cursa care se anunta lunga si obositoare. Asa ca, raspunsul este ca zburam cel putin o data pe luna cu fiecare coleg din baza. Acum insa, baza din Bucuresti s-a extins mult si sunt in jur de 300 de stewardese. Asa ca, nu doar ca nu ai ocazia sa zbori frecvent cu aceeasi colegi, ci chiar uneori nici macar nu ii cunosti pe toti.

La capitolul piloti insa, lucrurile stau ceva mai bine. Pentru fiecare cursa e nevoie de doar 2 piloti, asa ca numarul lor e mai mic si atunci automat zbori mai des cu acelasi echipaj de piloti. Asa ca, macar acolo, vezi fete cunoscute aproape la fiecare cursa.

  • Emirates

La Emirates, lucrurile s-au schimbat radical. Am ajuns intr-o companie unde la acel moment eram in jur de 18.000 de insotitori de bord, de toate nationalitatile. Asa ca, la fiecare zbor, aveam un alt echipaj. Se intampla rar sa zbor cu aceeasi colegi si chiar daca se repeta cineva pe un zbor, era maximum o persoana cunoscuta, dintr-un echipaj de 18 oameni. Acum sunt 20.000 de stewardese Emirates si cateva mii de piloti asa ca lucrurile nu s-au imbunatatit. Rar intalnesti fete cunoscute pe zboruri.

Avantaje?

Daca ai avut probleme de comunicare cu un coleg pe o anumita cursa, sansele sa te reintalnesti cu el in viitorul apropiat sunt aproape nule.

Dezavantaje?

Uneori e util sa cunosti stilul de lucru al celui de langa tine si sa stii daca poti avea sau nu incredere in cei cu care zbori.

!!! De mentionat ca structura unui echipaj este stabilita si in functie de alte criterii: personalitate, limbi straine cunoscute, etc.

  • TAROM

TAROM e compania noastra nationala. Mare, cu multi angajati, care insa sunt aceeasi de ani de zile. Se cunosc cu totii intre ei, chiar daca sunt multi si poate nu zboara la fel de des impreuna. Insa, cand stewardesele nu se schimba cate 10-15 ani, e firesc sa ai doar fete cunoscute in avion. Eu consider asta un avantaj, fiindca stii la ce sa te astepti de la colegi, pe zbor. La fel e si la capitolul piloti. Dupa ce ajungi pilot la TAROM, rar mai pleci la o alta companie.

  • Etihad/Qatar

Etihad si Qatar sunt companii din Orient aflate in plina ascensiune. Atat Etihad cat si Qatar angajeaza saptamanal stewardese si tin interviuri in toata lumea. E clar ca multi vin si multi pleaca, asa ca e greu sa te cunosti cu cei cu care zbori. Sunt, la fel ca la Emirates, mii de insotitori de bord cu care e greu sa te reintalnesti pe zbor. Totusi, multi se imprietenesc si pastreaza legatura in timpul liber, chiar daca pe zbor nu mai au ocazia sa isi petreaca niciodata timpul impreuna.

Zboruri line!

 

Submit a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>