Povestea Laurei, fosta cursanta, actuala stewardesa Primera Air

4 ianuarie 2018

 

Pe Laura am cunoscut-o in cadrul cursului Cum Ajungi Stewardesa. Stia de la inceput exact ce isi doreste, era perfectionista, perseverenta si ambitioasa iar zambetul nu i-a lipsit nicio secunda. Si, cu aceasta reteta de succes, a obtinut initial jobul de stewardesa Emirates, apoi pe cel de stewardesa Primera Air. Astazi, dupa ce a terminat trainingul, a acceptat sa ne spuna povestea ei si de ce a ales compania din Europa pentru a zbura:

1. Cum si cand ai realizat ca vrei sa ajungi stewardesa? E un vis pe care il aveai de cand erai copil sau ti l-ai descoperit mai tariu?

Recunosc ca inca de mica am fost fascinata de acele mici obiecte zburatoare de pe cer, dar cine nu a fost?
Adevarata dorinta de a zbura am descoperit-o totusi abia dupa ce am calatorit pentru prima data cu avionul, mai exact prin anul 2009 cand eram destul de mare, la o varsta la care puteam si incepusem sa calatoresc singura in diferite tari in scopul de a vizita si a experimeta traiul in alte parti ale lumii. Am experimentat diverse job-uri, am facut diferite specializari in care insa nu m-am regasit. De fiecare data cand urma sa calatoresc cu avionul deveneam din ce in ce mai nerabdatoare si cu parere de rau paraseam apoi aeroportul cand ajungeam la destinatie.

2. Ai aplicat, asadar la Primera Air. De ce? 

Am ales Primera Air deoarece mi-am dorit sa lucrez si sa calatoresc din si spre destinatii diferite unde sa am posibilitatea de a ramane la destinatie (layover) si nu doar zboruri de tip dus-intors (turn-around) precum si un pachet salarial motivant.

3. Cum a fost interviul de recrutare? 

Cu o zi inainte de interviu eram destul de nehotarata dar pregatita in caz ca ma trezesc dimineata urmatoare mai odihnita si determinata. Pe 28 octombrie am plecat de la Constanta dis-de-dimineata pe o ploaie torentiala care culmea s-a oprit doar in momentul in care am ajuns la Bucuresti. Am ajuns la Hotel Angelo in Otopeni, ajunsesem cu 5 minute mai tarziu de ora 9.00, am intrat in sala unde avea loc prezentarea companiei, si surprinzator toate scaunele erau ocupate de candidati si multi altii stateau in picioare, in jur de 100.
Dupa prezentarea companiei si a beneficiilor oferite a urmat testul la limba engleza, si eliminarile pentru aproximativ 20 de persoane. Datorita numarului inca mare de canditati care mai de care mai frumosi, zambareti si pregatiti, recrutoarele (3 la numar), au trecut direct la interviul final. Pentru mine interviul final a constat intr-o discutie relaxata despre joburi si experiente anterioare, pregatire profesionala si planuri de viitor. La sfarsit am fost intrebata daca ma pot muta in Bucuresti in maxim o saptamana si fara sa stau pe ganduri am zis da. Prin urmare in decurs de 2 zile am primit Successful e-mail si astfel calatoria mea a inceput.

4.Ai terminat deja trainingul de stewardesa la Primera Air Cum ti se pare pana acum? Ce „probleme” te astepti sa intampini dupa ce incepi sa zbori?

M-am mutat la Bucuresti imediat desi nu cunosteam pe nimeni si nici capitala nu imi era familiara. Apoi mi-am cunoscut noii prieteni, colegii mei alaturi de care am petrecut aproape toata luna noiembrie, 2 saptamani la Bucuresti si 9 zile la Riga, Latvia. Am invatat impreuna, am calatorit, ne-am si distrat si in cele din urma am reusit sa obtinem licenta de zbor. A fost o experienta frumoasa de care m-am bucurat din plin si care mi-a “hranit”curiozitatile despre aviatie. Sunt o persoana care nu neaparat ca pune raul in fata dar cred foarte mult in zicala “Niciodata sa nu spui niciodata”, astfel ca desi pare un job glamour,  am cunoscut mai in detaliu ce se ascunde in spatele a tot ceea ce inseamna responsabilitatile unui insotitor de zbor si stiu cu siguranta ca nu va fi usor, mai ales lucrul cu oamenii care in general e dificil si solicitant cu atat mai mult la o altitudine de 40.000 ft. Sfatul din culise primit de la cei cu experienta: “Smile and wave” ma va ajuta cu siguranta. “Succesul nu este cheia fericirii. Fericirea este cheia succesului. Daca iti place ceea ce faci, te vei bucura de succes.” Albert Schweitzer

5. Ce crezi ca a contat la interviu? Ce a facut diferenta intre tine si ceilalti candidati?

Pe tot parcursul interviului am fost relaxata, am zambit si m-am gandit ca daca nu trec mai departe inseamna ca nu e acela locul in care eu ar trebui sa fiu si nu e acela destinul meu. Si apoi discutia cu recrutoarele a fost mai mult ca si cum as fi stat de vorba cu niste bune prietene, asa am vrut eu sa fie, sa nu imi fie teama, sa ma port natural, sa zambesc, sa le privesc in ochi si sa fiu prietenoasa cum sunt de obicei. Pe langa asta, faptul ca am locuit in afara tarii timp mai indelungat si ca ma adaptez usor oricarei situatii, cred ca a fost un plus.

6. De ce ai ales o companie din Europa si nu te-ai orientat catre Orient? 

Initial am incercat la o companie din orient si anume Emirates ,datorita rating-ului, beneficiilor oferite si nu in ultimul rand a faimoasei palarii rosii (o ador). Mi-am zis “totul sau nimic” si surprinzator din prima incercare, primul interviu din viata mea pentru postul de stewardesa a fost un succes. Am ajuns la interviul final, am fost ON-HOLD o perioada de timp pana urmau sa inceapa cursurile in Emirates Training College. Si apoi dupa 6 luni de asteptare si extaz, datorita faptului ca Emirates nu a mai facut angajari aplicatia mea a expirat astfel incursiunea mea s-a incheiat, a mea si a multora care asteptau faimosul GOLDEN CALL. Astfel Primera Air a fost o exceptie de la ceea ce imi propusesem, o a doua sansa pe care mi-am oferit-o inainte sa renunt la acest vis al meu.

7. Care este sistemul de lucru pentru insotitorii de bord Primera? Dar beneficiile?

Primera Air este o companie intr-o continua expansiune ce opereaza doar zboruri in sistem charter cu destinatii de vacanta din Marea Mediterana, Orientul Mijlociu, Asia, Caraibe si Oceanul Atlantic. Insotitorii de bord au layovere de aproximativ 24 de ore in Insulele Canare, Madeira, Grecia, Turcia. Contractele initiale vor fi semnate pe o perioada determinata de 6 luni cu posibilitate de prelungire. Bazele in care vor zbura viitorii insotitori de bord vor fi alese de companie, in functie de anotimp si cerinte. Orasele/apartamentele in care locuiesc insotitorii de bord se vor schimba la fiecare 2 luni, sistemul de lucru ales de Primera fiind: 8 saptamani de lucru cu 2 saptamani concediu. Cazarea este asigurata gratuit. Salariul fluctueaza in functie de numarul orelor de zbor, insa ajunge, in medie, la 1500-1700 de euro/luna, avand toate celelalte cheltuieli asigurate de companie. Salariul este format din salariu de baza la care se adauga orele de zbor (65 ore-medie) si comisionul din vanzari (1% din Pre-Ordered si 5% din vanzarile de la bord).


8. Sfaturi pentru cei care isi doresc o cariera in domeniu?

Sfaturile mele sunt: sa va doriti din tot sufletul, sa mergeti la interviu imaginandu-va deja acolo sus, sa zambiti, sa va relaxati pe cat posibil si sa socializati pe parcursul zilei de interviu,va ajuta foarte mult sa scapati de emotii. Nu renuntati la visul vostru pentru ca nimic nu e imposibil si cu siguranta veti reusi la compania care vi se va potrivi cel mai bine si de asemenea, nimic nu e intamplator in viata. De asemenea tin sa ii multumesc Cristinei Toader si proiectului “Cum ajungi stewardesa” pentru sprijin si profesionalism, pentru faptul ca in tot acest timp a fost prezenta, m-a incurajat si a raspuns tuturor intrebarilor pana am capatat “aripi” si iata-ma aici.

Draga Laura, suntem tare mandri de tine si stiam ca ai sa reusesti! Laura zboara deja la Primera Air asa ca ii multumim pentru interviu si ii uram Zboruri line!

Daca vrei sa te pregatesti pentru interviul de angajare ca stewardesa, vino si tu la Cursul de Pregatire Cum Ajungi Stewardesa, cu Cristina Toader – fosta stewardesa Emirates si Wizz Air, pe 17-18 februarie. Detalii aici: https://www.cumajungistewardesa.ro/17-18-februarie-curs-de-pregatire-pentru-interviul-la-o-companie-aeriana/

Nu sunt comentarii

Comenteaza