Povestea lui Silviu – insotitor de bord Primera Air

22 august 2018

 

Pe Silviu il cunoastem de multa vreme, de cand a decis ca aviatia este drumul lui in viata, a venit la Cursul Cum Ajungi Stewardesa si tot ceea ce a facut l-a adus parca mai aproape de acest vis. Dupa o perioada de incercari, atunci cand credea ca locul lui este doar la o anumita companie aeriana, si doar acolo, a inceput sa deschida ochii si sa vada bucuriile pe care jobul de insotitor de bord ti le poate aduce, indiferent de compania pe care o alegi. Si de data aceasta a ales perfect, pentru ca fara emotii a obtinut jobul de insotitor de bord Primera Air. A terminat deja trainingul si in curand va incepe sa zboare pentru compania scandinava si sa poarte cu mandrie uniforma de insotitor de bord. Cursantul nostru va spune povestea incercarilor lui si mai ales, povestea reusitei sale:

1. Silviu, desi jobul de insotitor de bord nu e cel mai cautat intre barbati, te-ai orientat catre aceasta cariera. De ce? 

Dupa ce am avut o experienta profesionala la Ministerul de Externe, acolo as putea spune ca am realizat exact ce imi doresc, si ce e pentru mine: uniforma in primul rand, pe care o porti atunci cand reprezinti o companie sau o institutie de stat, munca in echipa si calatoriile. Desi nu am avut succes pe termen lung la institutia de stat, mi-am dorit sa indeplinesc restul cerintelor si am gasit jobul de insotitor de bord, care mi s-a parut destul de atractiv si sincer nu m-a deranjat deloc ca nu este un job prea intalnit in randul barbatilor, ba dimpotriva.

2. De ce ai aplicat la Primera Air? 

Spre deosebire de companiile din Orient, unde intr-adevar ai o serie de avantaje, Primera Air sunt mult mai permisivi as putea spune, pun foarte mult pret pe siguranta si punctualitate, serviceul fiind ultimul la capitolul importanta. In plus nu ai restrictii la barba, desi nu sunt chiar cel mai barbos baiat as putea spune, tatuajele sunt acceptate atata timp cat sunt acoperite, si cel mai probabil m-a atras foarte mult lejeritatea la ei. Cat despre baze, mi se pare foarte frumos ca nu am aceeiasi baza mereu, pentru ca imi schimb baza la fiecare 2 luni si am mereu alte destinatii, plus ca la fiecare 2 luni am si 2 saptamani libere acasa, ca sa nu pierd notiunea timpului si sa tin pasul cu ce se mai intampla pe acasa cu familia si prietenii. In plus, ai asigurata cazarea si transportul si sunt sigur ca o sa mai descopar lucruri pozitive pe masura ce prind vechime la ei.

3. Cum a fost interviul de recrutare?

Sincer, ma asteptam sa fie ca oricare alt interviu pentru companiile aeriene: ajungem la ora 9, avem probele standard cu eliminari si stam in asteptare toata ziua. Dar nu a fost asa. Nu a trebuit sa ma trezesc dimineata, pentru ca interviul a inceput la ora 16.00 si s-a terminat la 20.00. Pentru cei care nu puteau sa ajunga la ora 4 exista varianta sa mearga a doua zi, cand interviul incepea de la ora 9. Mi-a placut super mult ca nu a trebuit sa te elimine dupa fiecare proba, asta am apreciat cel mai mult pentru ca nu exista oameni perfecti, toti au plusuri si minusuri si cu siguranta daca se eliminau dupa fiecare proba nu aveai sansa sa iti arati adevarata valoare sau pe ce esti tu cu adevarat bun. Si spre deosebire de alte interviuri au fost doar 50 de persoane prezente, dar asta s-a datorat si faptului ca interviul la Primera a oferit 2 zile de recrutare, astfel incat sa evite o ingramadeala de 200 de persoane in aceeasi zi.

4. Ai inceput deja trainingul la Primera, la Bucuresti. Ti-ai dat si examenele, in Copenhaga. Ce „probleme” te astepti sa intampini dupa ce incepi sa zbori?

Nu as putea spune ca voi intampina probleme si cu siguranta daca voi intampina voi gasi o solutie, totul mi se pare super. Singurul minus, daca as putea spune asa, ar fi ca nu exista un program fix, ca lucurile se schimba tot timpul si nu iti poti face planuri pe termen mai lung deoarece oricand poate interveni o schimbare in program si te poate da peste cap, dar consider ca daca esti genul de persoana care reuseste sa traiasca momentul, prezentul este jobul perfect pentru tine.

5. Ce crezi ca a contat la interviu? Ce a facut diferenta intre tine si ceilalti candidati?

Prezentarea si zambetul as putea spune ca au contat foarte, foarte mult la interviu. Am fost si pozitiv si sincer pentru ca aveam deja o oarecare experienta in interviuri. Nu am avut asteptari, am fost acolo sa imi perfectionez skillurile, fara a avea pretentii de a trece mai departe. Si cu siguranta sa te distrezi, sa iti pui imaginatia la treaba, a ajutat. Daca vei fi timorat, emotiv si nu vei arata incredere si ca iti doresti cu adevarat acest job, nu cred ca vei iesi in evidenta si nu vei obtine jobul.

6. De ce ai ales o companie din Europa si nu te-ai orientat catre Orient?

Aici pot spune ca sunt destul de patit. In afara faptului ca am descris mai sus de ce am ales compania Primera Air si nu m-am dus catre cele din Orient, as mai putea adauga ca am facut o mare greseala in trecut. Trei ani de zile m-am axat pe o singura companie si am avut o discutie cu mine in care eu consideram ca acolo imi este locul. Pont pentru toti ce merg la interviuri: nu alegeti doar o companie, s-ar putea sa luati din prima sau cum am patit eu sa ajungeti pe la interviuri si sa auda lumea de voi prin ce peripetii ati trecut doar ca sa luati la compania respectiva. Parerea mea este sa incercati cat mai multe companii si in acelasi timp sa cautati cat mai multe informatii despre toate companiile unde ati dori sa lucrati si sa mergeti si acolo la recrutari.

7. Care este sistemul de lucru pentru insotitorii de bord Primera? Dar beneficiile?

Sistemul de lucru este 2 luni plecat si 2 saptamani acasa. Cum am scris si mai sus imi convine enorm programul, cat despre beneficii, faptul ca schimb la 2 luni baza si am alte destinatii si layovere e foarte important pentru mine. Contractele – desi la interviu am fost informati despre un contract de 6 luni, am primit direct unul de 1 an de zile cu posibilitate de prelungire, am primit licenta de zbor care este momentan temporara pana isi vor da seama ca suntem apti pentru a primi o licenta pe un termen mai lung, iar cazarea si transportul sunt gratis. Asadar, destule beneficii, mai ales pentru o companie europeana.

8. Sfaturi pentru cei care isi doresc o cariera in domeniu?

Ganditi-va cat de mult va doriti acest job, puneti in balanta mereu plusurile si minusurile, fiti cat mai informati, de ce va doriti acest job si nu in ultimul rand daca sunteti o persoana careia ii place sa lucreze in echipa nationala sau internationala. In functie de ce alegeti, ganditi-va daca va doriti cu adevarat sa purtati o uniforma si sa calatoriti. Si transmiteti asta la interviu.

Silviu, asteptam de mult timp acest interviu cu tine si ne bucuram enorm pentru reusita ta! Orice companie va fi fericita sa te aiba si sa ii porti uniforma de insotitor de bord! Zboruri line!

Daca vrei sa te pregatesti pentru urmatoarele interviuri de angajare ca stewardesa, vino si tu la urmatorul Curs de Pregatire Cum Ajungi Stewardesa, cu Cristina Toader – fosta stewardesa Emirates si Wizz Air, pe 15-16 Septembrie. Detalii aici: http://www.cumajungistewardesa.ro/15-16-septembrie-curs-de-pregatire-pentru-interviul-la-o-companie-aeriana/

banner-mobile

Nu sunt comentarii

Comenteaza