Ramona & Fedelia – o poveste despre zboruri, prietenie si cursuri de pregatire

25 octombrie 2016

 

Pe Ramona si Fedelia le-am cunoscut in urma cu ceva vreme, la o discutie plina de zambete si planuri. Nu stiam, atunci, ce oameni minunati aveam sa intalnesc. Dar iata ca experientele comune isi spun cuvantul si sunt sigura ca am gasit in ele niste prietene adevarate. Cu mii de ore de zbor la activ, in Romania si in Orient, la Etihad, Emirates, Gulf Air, Tarom dar si in aviatia privata, Ramona si Fedelia au decis, ca si noi, sa impartaseasca si cu altii din experientele acumulate de-a lungul timpului. Astfel a aparut Cabin Crew Elite! Un nume care le defineste in fiecare clipa si care ma bucur sa spun, este un exemplu de reusita, prin combinatie de training&experienta. Iata, mai jos, povestea celor 2 fondatoare, stewardese cu mii de ore de zbor!

1.Cum si cand ati realizat ca vreti sa ajungeti stewardese?

Ramona: Trebuie sa recunosc ca fiind copil dintr-un oras mic de provincie, nu m-am gandit vreodata sa devin insotitoare de bord. E adevarat ca mi s-a parut nemaipomenit cand am zburat prima data: eram in clasa a 4-a si tata m-a dus cu avionul de la Bacau la Bucuresti. Si desi visul meu avea legatura cu o cariera de succes in domeniul juridic, iata ca primii pasi in activitatea profesionala I-am facut la Aeroportul Otopeni. De acolo si pana la a-mi dori sa zbor a fost doar o chestiune de timp . Se intampla in 2005.

Fedelia: Jobul de insotitor de bord a aparut in viata mea exact la momentul potrivit. Dupa Facultate, in loc sa incerc sa imi gasesc un job in domeniul in care am si studiat, m-am gandit sa dau o sansa unei alte cariere…aceea de insotitor de bord, si sa zbor. M-am documentat, am cautat informatii din domeniu si, dupa o analiza amanuntita a companiilor aeriene din Asia, am ales Singapore Airlines. Am fost la interviu, am obtinut jobul insa la doar 2 saptamani dupa ce am inceput sa lucrez pentru ei, viata mi-a demonstrat ca avea alte planuri pentru mine si a trebuit sa revin in Malaezia, tara mea natala.

????????

2.Cum ati ajuns in aviatie? Nu era un domeniu accesibil in urma cu cativa ani.

Ramona: Mi-am inceput activitatea in aviatie lucrand la check-in si pot sa va spun ca am facut acest lucru cu mare, mare placere. Am amintiri dragi cu colegi deosebiti, cu unii dintre ei pastrez si acum legatura. In acest fel, am aflat de companiile din Orientul Mijlociu care incepusera sa recruteze in Romania.

Fedelia: In urma cu 17 ani, atunci cand am inceput aceasta cariera, cea mai folosita metoda de a cauta/gasi joburi in aviatie era…ziarul. Astfel, un prieten cu care lucrasem la Singapore Airlines mi-a spus ca o companie din Orient vine sa recruteze in Kuala Lumpur, stewardese. Am cumparat ziarul si l-am deschis exact la pagina de anunturi de job: acolo, o pagina intreaga dedicata recrutarii Gulf Air in Malaezia. Pe scurt, am mers la interviu, unde concurenta nu era atat de mare fiindca atunci oamenii nu se „luptau” sa plece din tara si nici pentru un job in aviatie, si am gasit acolo maxim 50 de candidati. Asa ca, sansele de reusita erau foarte mari. Am trecut de toate etapele interviului si, in cateva saptamani, eram pe punctul de a-mi schimba intreaga viata si sa am primul meu job adevarat, ca stewardesa pe o companie comerciala. Asadar, am spus „la revedere” casei parintesti, am lasat in urma familia si prietenii si m-am mutat in Bahrain. Nu stiam atunci ca aceasta urma sa fie, de fapt, mutarea mea permanenta din Malaezia.

3. De cat timp zburati si care este experienta voastra in aviatie?

Ramona: In 2005 am aplicat (in aceasta ordine) la: Qatar Airways, Gulf Air, Etihad, Emirates, cu speranta ca voi reusi macar la unul din cele 4 interviuri. Nu mi-a trecut prin cap varianta ca va trebui sa aleg 1 din cele 4, asa cum de fapt, s-a intamplat. Am ales Etihad, probabil fiindca era „scris” sa ma intalnesc cu Fedelia.
Experienta Orientului Mijlociu, a serviciului „first class”, a curselor transoceanice a echipajelor multinationale, este cu siguranta, deosebita si modeleaza atat personal, cat si profesional. In marile aeroporturi din Europa, zaream avioanele Tarom si imi imaginam cum ar fi ca zborul meu sa aiba destinatia „ACASA”…M-am intors in Romania probabil in cel mai bun moment, cand compania aeriana nationala facea recrutari, astfel ca acum toate zborurile se intorc ACASA.

ramona

Fedelia: Am trecut de la stewardesa Gulf Air la alte companii aeriene din Orient. Am experimentat munca la aproape toate marile companii aviatice din Middle East si, dupa o vreme, am facut inca o schimbare majora in viata mea. M-am mutat in Europa. Desi am zburat si la companii low-cost, in Europa, pot sa mentionez unul dintre cele mai „importante” joburi pe care le-am avut, la acea vreme: stewardesa la compania privata a unui presedinte. A fost o sansa unica in viata. Asa ca, fara sa ezit, am acceptat oferta si m-am mutat in Libia, cu baza si la Bucuresti. Acolo, am avut sansa sa devin Instructor Inflight Service, Grooming Instructor si m-am ocupat, de asemenea, si de recrutarea viitorilor insotitori de bord pentru alte baze si tipuri de avioane. A fost varful carierei mele. Iubeam ceea ce faceam si fiecare zi era o provocare. Atunci am realizat ca vreau sa ajut oamenii din jur sa isi implineasca visul. Asa ca, oferta Ramonei, pe care o cunoscusem la Etihad, de a infiinta Cabin Crew Elite, a venit la momentul oportun. Acum, desi nu mai zbor, inca lucrez in aviatia privata si am ocazia, din cand in cand, sa zbor pe avioane mici, private. In plus, ca si co-fondator al Cabin Crew Elite, impreuna cu Ramona, combinam cunostintele noastre cu experienta de zbor si oferim traininguri si cursuri de pregatire pentru viitorii insotitori de bord din aviatia privata. In total, am peste 17 ani de experienta in aviatie si…inca nu am terminat.

fedelia2

4. Ce v-a ajutat in acest job? Ce apreciati cel mai mult la jobul de insotitor de bord?

Ramona: Cred ca mi-a fost de ajutor faptul ca mi-a placut sa zbor din primul moment (a fost love at first flight)si acest sentiment nu a disparut nici pana acum. Evident, oboseala curselor de noapte, sau alarma care suna la ore complet neprietenoase sunt lucururi care fac parte din acelasi film. Cu toate acestea vorbim depre o meserie in care nu te plictisesti niciodata: in fiecare zi alta destinatie, alt echipaj, alti pasageri. Depinde de fiecare dintre noi sa luam partea frumoasa a lucrurilor, iar eu am decis inca din prima zi ca imi place.

Fedelia: Toate companiile pentru care am zburat, pe parcursul celor 17 ani de experienta, au un loc special in sufletul meu. De la fiecare, am invatat lucruri noi. Fiecare companie m-a ajutat sa ma dezvolt, atat profesional cat si personal, si sunt foarte recunoscatoare pentru asta. La inceput, cand am inceput sa zbor, a fost o schimbare majora in viata mea, plina de teama si necunoscut. Dar stiam ca iubesc sa calatoresc, iubesc sa cunosc oameni noi, sa socializez si, pe masura ce anii au trecut, sunt la fel de indragostita de jobul meu, ca si in trecut. Calatoriile pe care le-am facut au fost pline de aventura si am invatat multe. M-am schimbat ca persoana, am devenit ceea ce sunt astazi datorita experientelor si stiu ca eram o persoana diferita daca ramaneam in Malaezia., sa traiesc si sa locuiesc in acelasi oras. Cred cu tarie ca totul se intampla cu un motiv. Fiecare calatorie pe care o fac, fiecare drum pe care o apuc. fiecare oras nou pe care il explorez, este o experienta de viata. Asta inseamna sa calatoresti. Sa iti deschizi mintea unei noi perspective, sa te educi in multe culturi, sa cunosti peronalitati diferite. Cei mai buni insotitori de bord se adapteaza in orice situatie, accepta criticile, se dezvolta si devin mai buni, in fiecare zi.

5. Ati intampinat probleme tehnice sau medicale, pe zboruri?

Ramona: Primul zbor : AbuDhabi- Colombo (Sri Lanka) a fost redirectionat la Bombay din cauza unei urgente medicale, pe care echipajul a reusit sa o gestioneze cu succes. Am aflat ulterior ca doamna care ajunsese in stare de inconstienta la un spital din India, s-a recuperat si toti membrii echipajului au primit scrisori de apreciere din partea companiei.

Fedelia: Un incident pe care mi-l voi aminti intotdeauna a fost o situatie medicala pe care am intampinat-o pe unul dintre zborurile mele. Era o cursa Jakarta Indonesia catre  Jeddah, Saudi Arabia. Aveam, pe zbor, o familie de 4 persoane – mama, tata si 2 fiice adolescente. Tatal a inceput sa aiba probleme de respiratie si dureri in piept. Sefuld e cabina a facut anunt in cabina, in cautarea unui medic la bord si am gasit chiar 4 persoane certificate ca doctori. Toti ne-au ajutat. La vremea aceea, eram inca junior si am asistat si eu, cu butelia de oxigen, cazul medical. In timp ce medicii incercau sa il salveze pe tata, ceilalti membri ai familiei au facut atacuri de panica iar una dintre fiice a si lesinat de cateva ori. Este o scena pe care nu o pot uita. Pilotul a decis sa efectueze o aterizare de urgenta fiindca situatia era foarte grava, astfel ca am aterizat, rapid, in Muscat-Oman. Din pacate, in timpul aterizarii, tatal a facut infarct si dupa multe manevre de resuscitare, a fost declarat decedat, de medicii de la bord. Incidentul a avut un impact urias asupra mea, asupra vietii mele…astfel ca recomand tuturor sa isi ia un certificat de Prim-Ajutor, fiindca poate face o diferenta majora.

6.Ati calatorit foarte mult. Care sunt destinatiile vs preferate?

Ramona: Pamantul este atat de bogat in locuri frumoase, dar daca ar trebui sa aleg o destinatie care m-a atras in mod deosebit, atunci e vorba despre Sydney.

7. De mai bine de 2 ani, organizati cursuri de pregatire pentru stewardesele aflate la inceput de drum. Cum v-a venit aceasta idee?

R&F: Ideea a venit natural pentru zona aviatiei comerciale, pentru ca primeam intrebari de la cunostinte, vecini care isi doreau si pentru copiii lor o cariera in zona aviatiei. Pentru aviatia privata interesul a aparut in urma primirii unei oferte de job care facea referire la diverse aspecte care erau complet diferite chiar si pentru mine, care aveam deja experienta in domeniu. Imi place foarte mult sa ma documentez inainte de a ma apuca de orice . Nu plec la drum nepregatita si atunci cand teoretic totul a fost gata, experienta practica a Fedeliei a fost exact ce trebuia pentru ca pasiunea noastra comuna sa aiba ca rezultat primul si singurul curs de initiere pentru insotitori de bord in aviatia privata, din Romania. Pregatim deja editia cu nr. 4 a acestui curs. Suntem extrem de incantate sa fi avut printre participanti insotitori de bord de la companii de renume care vor sa inceapa o cariera in aviatia privata, dar mai ales ca unii dintre ei au si obtinut joburi in acest domeniu exclusivist.

cabincrew4

cabincrew2

8.In ce constau cursurile voastre?

R&F: Trainingul de initiere in aviatia privata are un continut extrem de bogat si care necesita multa atentie. E un curs unde totul se invata prin a face (learning by doing), unde experienta si pasiunea trainerului isi spune pe deplin cuvantul , iar rezultatele si feedbackul participantilor nostri ne determina sa continuam pe acest drum. Cursul se adreseaza atat celor cu experienta in aviatie si care isi doresc sa-si imbogateasca cunostintele si sa treaca la un alt nivel al activitatii lor in aviatia privata, dar si celor care, desi fara experienta aviatica, isi doresc sa patrunda in aceasta lume exclusivista.

9. Ce aduceti nou pe piata din Romania cu Cabin Crew Elite?

R&F: Toate cursurile Cabin Crew Elite sunt personalizate, adica centrate individual pe candidat. Accesul la cursurile noastre e limitat. Nu lucram in grupuri mari, pentru ca informatia detaliata sa ajunga si sa fie pe intelesul fiecarui participant. Inainte de orice curs, organizam workshopuri si seminarii GRATUITE, oferind posibilitatea intelegerii importantei si avantajului pe care un training de genul acesta il are. Un alt aspect deloc de neglijat este ca dupa terminarea cursului, legatura cu participantii nu se termina. Ramanem in permanent contact cu acestia si ii informam PERSONAL ori de cate ori apare o oportunitate profesionala compatibila rofilului fiecaruia dintre ei. La randul nostru, continuam sa ne dezvoltam profesional, participand noi insine la nenumarate conferinte , conventii, traininguri. Cheia succesului pe care il promovam este (KEY ) este Keep – Educating – Yourself.

Ramona si Fedelia sunt parte din Cabin Crew Elite, cu care, ma bucur sa spun, vom organiza, incepand din 2017, o serie de conferinte/workshop-uri gratuite pentru viitorii insotitori de bord!

Zboruri line!

 

banner-mobile

1 Comment

  • Reply Maya 2 noiembrie 2016 at 4:16 pm

    Abia astept workshopurile voastre!Ma bucur atat de mult ca vor fi gratuite!
    nu toata lumea poate plati un curs de pregatire,din pacate

  • Comenteaza