Rolul stewardeselor. De ce trebuie sa asculti de insotitorii de bord

9 februarie 2015
wizz-avion-scara

 

Al doilea episod din „Rolul stewardeselor” isi propune sa ii educe pe cei care nu respecta insotitorii de bord. Multi dintre pasagerii romani (si nu numai) nu tin cont de regulile impuse pentru calatoria cu avionul. Daca atunci cand predau bagajul respecta limita de greutate, la Controlul Pasapoartelor isi prezinta actele iar la imbarcare cartea de imbarcare, ei bine, in avion, au mici probleme in respectarea instructiunilor impuse de insotitorii de bord. Inca de la urcarea in avion, pasagerii trebuie sa tina cont de indicatiile stewardeselor. Sa puna bagajele in compartimentul de deasupra, sa se aseze la locurile indicate, sa tina cont de iesirile de urgenta, etc. Mai jos, o sa povestim despre regulile amintite in timpul Safety Demo si dupa, de care toti pasagerii trebuie sa tina cont, pentru siguranta lor si a celorlalti pasageri.

P.S. Mai mereu se gaseste cel putin un pasager binevoitor care comenteaza sau refuza sa respecte regulile! De mentionat ca, desi unele reguli pot parea absurde, acestea au aparut in urma unor accidente iar stewardesele nu le inventeaza pentru tine, ca sa iti faca viata un iad, ci pentru ca asa TREBUIE si este mai sigur! In plus, daca refuzi sa te supui acestor reguli, poti fi foarte usor offloadat din avion!

1. Window blinds – Open

La decolare si la aterizare trebuie ca toate „jaluzelele” ferestrelor sa fie deschise. Chiar daca bate soarele puternic sau e bezna afara. Ideea acestei reguli tine de siguranta. Imaginati-va ca pilotii nu au niste oglinzi retrovizoare care sa le arate ce se intampla pe aripile avionului sau in lateral. Nici stewardesele nu au cum sa priveasca pe geam la decolare si aterizare. Si-atunci, pasagerii sunt cei mai importanti, care pot semnala o problema care se petrece afara in timpul celor mai importante faze ale zborului. Despre un caz concret in care pasagerii au semnalat o problema la motor, am scris aici: http://www.cumajungistewardesa.ro/cum-am-trait-o-aterizare-de-urgenta-pe-aeroportul-baneasa/

2. Seatbacks and Tray Tables in Upright position

Scaunele si masutele trebuie sa se afle in pozitie verticala pentru decolare si aterizare. Prima problema care poate sa apara in cazul in care nu se respecta aceasta regula se refera la coborarea rapida din avion in caz de aterizare fortata. Daca nu iti pui scaunul in pozitie verticala, pasagerul din spatele tau va avea probleme sa iasa de pe randul pe care se afla. La fel si daca tii masuta deschisa. pasagerul din dreapta ta nu va putea iesi din avion rapid, daca se loveste de masuta ta. Si, desi par niste reguli simple, tine minte ca in caz de urgenta, oamenii reactioneaza cum nu te astepti. In plus, daca tii masuta deschisa la decolare/aterizare, in caz de franare brusca a avionului (sau rejected take-off), te vei lovi, in zona abdominala, de masa care e pozitionata in fata ta.

3. No luggage at Emergency Exit/Speak English for Emergency Exit Seats

In cazul unei aterizari de urgenta, iesirile din avion sunt oricum insuficiente pentru disperarea care ii va cuprinde pe pasageri. In plus, mai toti oamenii au tendinta de a folosi pentru iesire, aceeasi usa pe care au folosit-o si pentru intrare. Totusi, la mijlocul avionului, se afla 2/4 iesiri de urgenta, care pot fi folosite/deschise doar in caz de aterizare fortata. Si, pentru pasagerii care ocupa acele locuri, exista niste reguli clare: sa vorbeasca engleza (pentru a intelege instructiunile de deschidere a usilor dar si pentru a intelege instructiunile echipajului, in caz de urgenta), sa aiba o anumita varsta (nu prea batrani-nu sunt capabili sa deschida usa si nici copii – pot deschide usa din greseala), sa aiba o anumita greutate (nu obezi sau gravide, blocheaza accesul)  si sa nu puna niciun fel de bagaj pe jos sau pe scaun. Pentru ca, in caz de urgenta, multi pasageri pot iesi pe acolo si in imbulzeala creata, ar fi bine sa nu se impiedice de genti, bagaje, haine, etc.

4. No smoking on board the aircraft

Desi pare o regula simpla, pentru fumatorii inraiti, un zbor de 4-5 ore poate fi o adevarata provocare. Din pacate, am avut cazuri cu pasageri care au fumat la bord atat in perioada cand zburam la Wizz Air cat si la Emirates. Acesti pasageri pun in pericol siguranta intregului avion. Nu pentru ca fumeaza, ci pentru ca tigara pe care o fumeaza o arunca mai apoi in cosul de gunoi, plin cu hartii care iau foc in doar cateva secunde. Ca regula generala, se spune ca daca un foc la bord nu este stins in primele 2 minute, nu mai poate fi stins. Baile din avion sunt alese pentru a incalca aceasta regula, iar pasagerii omit un detaliu important: exista detectoare de fum in toalete. In plus, daca un pasager a fumat la bord si este descoperit, chiar daca nu se intampla nimic cu avionul, risca o amenda de cateva sute de euro.

5. Do not use your mobile phone and electronic devices during take off and landing

Folosirea telefoanelor mobile la bord ridica multe semne de intrebare. Daca pe vremuri se spunea ca acestea pot interfera cu aparatele de la bordul avionului (din cockpit), acum folosirea lor este interzisa si din aceasta cauza dar mai ales pentru ca nu poti fi atent la ce se intampla in avion in momentele cele mai periculoase din zbor: decolarea si aterizarea.

6. Please remain seated until the aircraft has come to a complete stop and the captain switch off the seatbelt sign!

Aici ma refer la momentul in care avionul aterizeaza, ruleaza inca pe pista, iar pasagerii grabiti se ridica sa isi caute bagajele prin compartimentele de deasupra. Chiar daca nu va dati seama, viteza cu care avionul ruleaza este inca foarte mare, si orice frana, cat de mica, te poate face sa cazi si sa te ranesti, in cazul in care esti in picioare. In plus, daca te ridici sa iti iei bagajele iar culoarul este plin de pasageri inainte ca avionul sa se opreasca, stewardesele NU VOR DESCHIDE usile mai repede. Doar ca tu vei pune in pericol siguranta ta si a celor din jur.

Zboruri line si…NU UITA, „Your Crew is here for your SAFETY and COMFORT!”

 

banner-mobile

Nu sunt comentarii

Comenteaza