Cate ore zbori in fiecare luna la Wizz Air si Emirates

7 iulie 2014
turn-control

 

Cand am inceput sa lucrez in aviatie, nu aveam idee ca exista atatea reguli care sa iti permita sau nu sa lucrezi pe un zbor. Stiam ca e militarie, insa credeam ca lucurile sunt asemanatoare unui job de birou. In perioada in care am lucrat la Wizz Air, m-am supus legilor aviatice din UE. Cand am plecat la Emirates, am aflat ca legile din Orient sunt ceva mai “permisive” si clar mai in defavoarea angajatului.

Asa ca, haideti sa aflam cam cat lucrezi, practic, intr-o luna, in ambele variante.

Wizz Air (varianta UE)

In fiecare luna trebuia sa nu depasesti 100 de ore de zbor. La acestea se adaugau si orele de duty (adica momentele in care ajungi la aeroport, faci imbarcarea, debarcarea). In total, vreo 90-100 de ore de zbor, 120 ore de duty. Mai putin clar fata de un job de birou unde lucrezi macar 160 de ore pe luna. Ca zile de lucru propriu-zise, la Wizz Air nu lucram mai mult de 15 zile, pentru ca zborurile erau dus-intors si nu ramaneai la destinatie.

La final de an, nu trebuia sa depasesti 900 de ore de zbor. Daca te apropiai la 896 – 897 de ore, nu mai zburai pana la 1 Ianuarie, cand o luai de la zero.

Concluzie: 14-15 zile pe luna, 90-110 ore pe luna, 900 de ore pe an.

 

Emirates (varianta Orient)

Aici, lucrurile stateau putin diferit. Desi regulile ar fi fost normal sa fie cam la fel, arabii cereau clar angajatilor din acest domeniu sa fie foarte sanatosi, pentru ca nu erau dispusi sa aiba angajati in concediu medical. Se lucreaza mult mai mult si de cele mai multe ori, companiile din Orient prefera sa plateasca amenzi decat sa reduca numarul orelor de zbor sau de odihna pentru angajati.

In perioada in care zburam la Emirates, lucram in medie, cam 15-16 zile pe luna, si zburam aproximativ 90-110 de ore. La care se adaugau si orele de duty, asa ca ajungeam la 125-130 de ore pe luna. La final de an, niciodata nu se tinea cont de regula celor 1.000 de ore, pentru ca, daca era foarte aglomerata perioada Sarbatorilor, se lucra zi-lumina.

Concluzie: 15-16 zile pe luna, 125-130 de ore pe luna, 1.000 de ore pe an.

18 mai – Daca vrei sa te pregatesti pentru interviurile Wizz Air, te asteptam pe 18 mai 2019 la cursul de pregatire intensiv, de o zi, pentru interviul Wizz Air:   https://www.cumajungistewardesa.ro/curs-pregatire-wizz-air/

18-19 mai – Curs de pregatire English for Cabin Crew Interview. Cursul English for Cabin Crew Interview se adreseaza tinerilor (femei si barbati), cu varsta minima 18 ani, care isi doresc o cariera in aviatie. Nivelul cerut de limba engleza pentru cursul nostru este de nivel incepator-mediu. Daca ai probleme in a te exprima, daca intelegi limba engleza dar iti e teama sa vorbesti sau ai probleme cu pronuntia, Cursul English for Cabin Crew Interview este solutia ideala pentru tine: https://www.cumajungistewardesa.ro/18-19-mai-curs-english-for-cabin-crew-interview/

13-14 aprilie – Curs de pregatire intensiv pentru interviul la o companie aeriana, de 2 zile, la Bucuresti. Este un curs complex, in total 20 de ore de pregatire, in care ne ocupam nu doar de pregatirea ta pentru interviurile de angajare la Emirates, Wizz Air, Qatar Airways, Etihad, Saudia Airlines, Ryanair, de simularea si rezolvarea probelor interviurilor dar si de realizarea CV-ului. Pozele profesionale le realizam tot impreuna la studioul foto si sunt incluse in cursul de pregatire. Oferim feedback individual si te ajutam sa iti imbunatatesti nivelul conversational de limba engleza. Detalii si inscrieri curs, aici: https://www.cumajungistewardesa.ro/13-14-aprilie-curs-de-pregatire-intensiv-pentru-interviul-la-o-companie-aeriana/

 

9 Comentarii

  • Reply Anthonia 7 iulie 2014 at 11:57 am

    Buna!
    Am si eu o nelamurire,deoarece toata lumea spune ca programul unui insotitor de zbor este foarte incarcat,ca este foarte greu sa gasesti timp liber si pentru familie….Atunci nu inteleg cele 12-13 zile muncite pe luna…
    Ma rog,daca luam un considerare un job normal,de birou,cu weekendul liber,ar fi cam 20 de zile lucrate,10 libere,in conditiile in care,repet,sambata-duminica este liber.Dar in cazul insotitorilor de zbor,sambata si duminica nu sunt calculate din start ca si zile libere,si atunci as fi interesata sa aflu exact de cate zile libere beneficiaza in medie un insotitor de zbor(in zona europeana).15 zile pe luna?!15 zile ce rezulta din toate orele libere cumulate sau zile libere de dimineata pana seara?
    Imi pare rau daca intrebarea pare absurda,dar este singurul loc unde pot afla un raspuns cert si corect.
    Va multumesc,and have a nice flight! :))

  • Reply Scrie tot! 7 iulie 2014 at 1:57 pm

    Da, dar ai putea sa scrii si despre diferentele salariale, + ca daca depasesti un anumit numa de ore pe an, in „varianta Orient”, acele ore iti sunt platite dublu.

    • Reply CAS 8 iulie 2014 at 9:36 am

      Ar fi fost bine sa fie platite dublu. Daca ai fi citit cu atentie articolul cu atentie, ai fi vazut ca arabii nu tin cont de aceste aspecte. 🙂

    • Reply mihaela 10 august 2014 at 4:22 pm

      :)) as vrea sa mi vad orele platite dublu , dar asa ceva in”varianta orient” nu exista

  • Reply Dunca Claudiu 15 februarie 2018 at 4:52 pm

    Am şi eu o întrebare care suna așa : este posibil ca sa nu lucrez niciodată în ziua de sâmbătă?

    • Reply Cristina Toader 16 februarie 2018 at 3:37 pm

      Buna. Nu este posibil.

  • Reply Sever 20 februarie 2020 at 10:50 am

    Sa nu uitam ca din 4 weekenduri pe luna 3 le muncesti, iar de sarbatori exista sanse foarte mari sa lucrezi. Nu stiu cum e la voi dar la noi mai exista zile de stand by in care nu conteaza unde esti dar dupa 1hr notice ai 60 de minute sa ajungi la aeroport. De cele mai multe ori vei zbura ori dimineata in creierii nopti ori noaptea la fel.

    O zi normala poate fi asa
    3:30 trezirea
    4:30 plecat de acasa
    5:00 -5:15 ajungi
    5:30 briefingul cu echipajul
    6:15 preluarea aeronavei
    6:45 boardingul
    7:15 decolarea sa zicem destinatia Frankfurt FRA
    9:30 aterizarea
    10:30 boardin
    11:00 + – decolarea
    13-13:30 aterizarea
    Pe la 14 30 ajungi acasa
    Obtii dupa astea 5 ore de zbor si 2 jumate de duty dar efectiv ti ai dedicat 12 ore 😉

    Apoi trebuie sa te mai ocupi de una alta pt ca la noapte o iei de la capat

    Iti trebuie flexibilitate si un control de fier al somnului . Sa nu mai zic ca la unele compani se poate intampla sa trebuiasca sa stai si la check in inainte de cursa

    • Reply Dima Andrei 25 mai 2023 at 11:44 am

      Salut domnule Sever, se poate sa îmi spuneți cum sa va contactez, de mult caut un pilot cu care sa vorbesc în privat pentru a ma lamuri dacă sunt facut pentru acest job

  • Reply Dima Andrei 25 mai 2023 at 11:44 am

    Salut domnule Sever, se poate sa îmi spuneți cum sa va contactez, de mult caut un pilot cu care sa vorbesc în privat pentru a ma lamuri dacă sunt facut pentru acest job

  • Comenteaza