Cum petreci Craciunul si Anul Nou in avion

17 decembrie 2014
avion-craciun

Cand te gandesti la jobul de stewardesa, iti vin in minte ganduri de genul: calatorii, salariu bunicel, vacante, oameni noi. Totusi, jobul de insotitor de bord inseamna mai mult de atat si include si aspecte negative: program haotic, ture lungi, zboruri de Sarbatori sau de noapte. Si, pentru ca se apropie Sarbatorile de Iarna, povestim astazi despre ce inseamna sa petreci Craciunul intr-un hotel, cu un echipaj necunoscut si cum sarbatoresti Revelionul in avion.

Ajun in Dusseldorf

In 2012, am „nimerit” pe un zbor de Dusseldorf, chiar in ajunul Craciunului. Zborul in sine, mai ales fiind vorba de Germania, e usor si nu e plin. Pentru ca nu sunt multi cei care calatoresc in ajun de Craciun, iar cei care o fac sunt extrem de amabili si intelegatori. Totusi, service-ul de la bord s-a desfasurat la fel, insa noi, cei din echipaj, am venit pregatiti cu cateva preparate traditionale de Sarbatori. Ajunsi la hotel, am constatat ca Piata de Craciun se inchisese deja, magazinele la fel iar totul era deja acoperit de zapada. Un Ajun perfect, insa intre necunoscuti. Echipajul cu care zburam era format din 18 persoane, din 9 tari diferite, cu care nu mai zburasem niciodata. Nu aveam nimic in comun, in afara de faptul ca ne doream, cu totii, sa petrecem frumos acel ajun. Asa ca, seara de la 20.00, am coborat la cina oferita de restaurantul Hotelului si am povestit cu ceilalti colegi si oaspetii hotelului, cum se sarbatoreste Craciunul in tara fiecaruia dintre noi. Chiar daca in Brazilia se face plaja si in Italia se mananca Panetone, tot Craciunul in Romania, traditional si in familie, ramane pe placul meu.

Craciun in aeroport

In acelasi an, am plecat chiar pe data de 25 Decembrie, spre Romania. Am avut escala in Turcia, unde am stat 2 ore, in asteptarea urmatorului zbor, care ma ducea acasa. Am vrut sa ii surprind pe ai mei, chiar in ziua de Craciun. In cele doua ore din aeroport am avut timp suficient sa mananc turta dulce de la Starbucks si sa beau o ciocolata calda, in pregatirea atmosferei de Sarbatoare care ma astepta acasa. Am facut cateva poze la bradul de Craciun instalat in mijlocul aeroportului, am luat o cutie de bomboane pentru echipajul din avion care avea ghinionul sa lucreze in zi de Sarbatoare si am stat si m-am intrebat unde calatoresc acele mii de oameni, care se aflau, in ziua de Craciun, in aeroport. Niciodata nu mi s-a parut mai trist si mai rece, acel aeroport. Avionul a fost aproape gol, colegele insotitoare de bord extrem de amabile si zborul a trecut extrem de usor, insa nu imi doream nimic altceva decat sa ajung acasa, la familia mea.

Revelion in zbor

Cu Revelionul, e o alta poveste. Multi pasageri viseaza sa petreaca, macar o data in viata, in avion, trecerea dintre ani. Asa ca, in aceasta noapte, avioanele nu mai sunt la fel de goale ca in seara de Craciun. Insa, fara sa dezamagesc pe nimeni, Revelionul in avion nu este nici pe departe atat de spectaculos pe cat v-ati imagina. Cand se apropie miezul noptii (miezul noptii deasupra tarii unde zburam in acel moment), capitanul aeronavei face un anunt, numara ultimele 10 secunde si apoi toata lumea primeste un pahar de vin, sampanie, etc, ca sa se poata bucura alaturi de ceilalti pasageri. Daca ai „noroc” si avionul se afla in timpul decolarii sau aterizarii, nu se mai intampla nimic din cele de mai sus, si poti doar sa admiri, de la inaltime, focurile de artificii de la sol. Daca esti la 10.000 de metri altitudine, fii sigur ca nu vezi nimic de la sol.

Insotitorii de bord, pentru ca nu pot consuma alcool in timpul duty-ului, aduc cu ei Sampanie pentru copii (din aceea fara alcool) si ciocnesc si ei, in spatele aeronavei, un pahar de sampanie (suc de fructe acidulat) sau mananca un desert adus special pentru aceasta ocazie. Nu se aprind artificii, nu se da cu petarde si nici nu se saruta nimeni sub vasc.

Concluzia e ca, daca lucrezi ca insotitor de bord, e frumos ca macar o data, sa experimentezi si astfel de evenimente in aer. E altfel decat intr-un club si vei avea mereu ceva frumos de povestit celorlalti.

piata de craciun

Foto header : artofvfx.com

Foto: ankner-reisen.de

17-18 Februarie 2024 – Curs de pregatire intensiv pentru interviul la o companie aeriana, de 2 zile, la Bucuresti. Este un curs complex, in total 20 de ore de pregatire, in care ne ocupam nu doar de pregatirea ta pentru interviurile de angajare la Emirates, Wizz Air, Qatar Airways, Etihad, Saudia Airlines, Ryanair, de simularea si rezolvarea probelor interviurilor dar si de realizarea CV-ului. Pozele profesionale le realizam tot impreuna la studioul foto si sunt incluse in cursul de pregatire. Oferim feedback individual si te ajutam sa iti imbunatatesti nivelul conversational de limba engleza. Detalii si inscrieri curs, aici: https://www.cumajungistewardesa.ro/curs-stewardesa/

Daca vrei sa te pregatesti online, one to one, alaturi de Cristina Toader, fosta stewardesa Wizz Air & Emirates si Project Manager Cum Ajungi Stewardesa, sa simulezi impreuna cu ea toate probele si toate etapele recrutarii, scrie-ne pe office@cumajungistewardesa.ro sau scrie-ne si suna-ne la 0723156404 (Whatsapp). Vom programa impreuna, in functie de programul tau, o sesiune individuala, online sau fata in fata!