Interviu cu Costina – fosta cursanta – viitoare stewardesa Wizz Air

20 februarie 2024

Pe Costina am cunoscut-o in cadrul scolii de aviatie Jetav, acolo unde tinem cursul Cum Ajungi Stewardesa si pregatim candidatii pentru interviul de angajare. Costina s-a facut remarcata imediat: cu experienta internationala voluntara si un accent britanic fabulos, zambitoare si pozitiva mereu, era clar ca mai are doar un pas pana la implinirea visului ei, de a zbura. Si iata ca a fost printre primii care a reusit. Mai jos ne spune cum a ajuns sa obtina jobul de stewardesa Wizz Air.

De ce ai ales Wizz Air ca sa iti incepi cariera in aviatie?

Am ales Wizz încă de la primul articol pe care l-am citit despre ei, eram sigură ca o să ajung să îmbrac uniforma roz. O companie care este în continuă expansiune, chiar una dintre cele mai mari companii low-cost din Europa, cu un crew bine pus la punct. Am observat instant ca principiile companiei se aliniază perfect cu aspirațiile mele de carieră și cu interesele personale.

De ce însoțitor de bord? Pasiunea mea pentru aviație și dorința puternică de a integra călătoriile în stilul meu de viață m-au condus către această meserie. A fi membru al echipajului de cabină nu este doar un job, este o oportunitate de a călători, de a reprezenta valorile companiei aeriene si de a cunoaște oameni noi, având un impact pozitiv asupra siguranței lor.

Cum ai simtit recrutarea Wizz Air la care ai participat?

Recrutarea pentru mine a decurs excelent, cu toate emoțiile pe care, spre surprinderea mea, am reușit să le controlez, eram foarte stăpână pe mine. Interviul a început la ora 9 și a durat până la ora 18:00. Eram foarte pregătită, de la grooming până la toate probele în sine, 4 per total, toate eliminatorii, pentru asta îți sunt recunoscătoare ție, Cristina! Am fost in jur de 200, iar la proba finala am rămas doar 15, nu imi venea sa cred cat de departe ajunsesem.

13-14 Aprilie – Curs de pregatire intensiv pentru interviul la o companie aeriana, de 2 zile, la Bucuresti. Este un curs complex, in total 20 de ore de pregatire, in care ne ocupam nu doar de pregatirea ta pentru interviurile de angajare la Emirates, Wizz Air, Qatar Airways, Etihad, Saudia Airlines, Ryanair, de simularea si rezolvarea probelor interviurilor dar si de realizarea CV-ului. Pozele profesionale le realizam tot impreuna la studioul foto si sunt incluse in cursul de pregatire. Oferim feedback individual si te ajutam sa iti imbunatatesti nivelul conversational de limba engleza. Detalii si inscrieri curs, aici: https://www.cumajungistewardesa.ro/curs-stewardesa/

Ti-a ridicat probleme vreuna dintre probele interviului?

Pot spune ca nu a fost o anumită proba care să-mi întâmpine probleme, ci o întrebare. În legătură cu dificultățile meseriei, chiar la ultima probă. Eu văzând doar părțile bune în profesia aceasta, mi-a fost destul de greu să exprim o ,,dificultate”, dar am reușit să potrivesc un răspuns pe placul recrutoarelor, ieșind pentru a 4-a oară din acea sală cu zâmbetul pe buze.

Ne poti da cateva detalii despre pachetul de beneficii oferit insotitorilor de bord?

Spre finalul interviului ne-au fost oferite detalii atât despre desfășurarea trainingului, cat și despre beneficiile și oportunitățile de care o să avem parte. Durata trainingului va fi în jur de 6 saptamani, ori în România, ori în Ungaria. Ne-au informat în legătură cu aeronavele pe care această companie se deplasează, mai exact A320 și A321, și ne-au oferit detalii în legătură cu partea salarială.

Aveai experienta de lucru inainte de a participa la interviu?

În afară de câteva voluntariate și activități extrașcolare, nu pot spune ca am avut o experiență anterioară, nici măcar în customer service. Lucru de care îmi era foarte teamă ca ar putea sabota reușita mea în interviul de la Wizz, dar m-am înșelat!

Care crezi ca au fost atuu-urile pentru care ai fost aleasa dintre atatia candidati?

Cu siguranță nivelul de engleză pe care îl cunosc m-a lansat foarte mult. Fiind crescută în Anglia, nu am întâmpinat probleme la aspectul ăsta. Mă consider o persoană care posedă carisma, nu mi-a fost greu să-mi împărtășesc zâmbetul pe toată durata interviului, chiar dacă recrutoarele au exprimat doar seriozitate pe tot parcursul zilei. Si bineînțeles, adaptabilitatea pe care am dovedit-o. Fiind obligată să ma acomodez unui stil de viață diferit, atunci când m-am întors în România, sunt sigură ca nu o să întâmpin probleme pe partea aceasta!

Ai vreun sfat pentru cei care isi doresc sa ajunga insotitori de bord?

Exprimați-vă interesul real pentru industria aviației! A fi un însoțitor de bord poate fi foarte distractiv. Nu numai ca poți călători in destinații noi în fiecare zi, ai ocazia de a-ți face niște prieteni uimitori pe parcurs, de la pasageri, la colegii de muncă.

13-14 Aprilie – Curs de pregatire intensiv pentru interviul la o companie aeriana, de 2 zile, la Bucuresti. Este un curs complex, in total 20 de ore de pregatire, in care ne ocupam nu doar de pregatirea ta pentru interviurile de angajare la Emirates, Wizz Air, Qatar Airways, Etihad, Saudia Airlines, Ryanair, de simularea si rezolvarea probelor interviurilor dar si de realizarea CV-ului. Pozele profesionale le realizam tot impreuna la studioul foto si sunt incluse in cursul de pregatire. Oferim feedback individual si te ajutam sa iti imbunatatesti nivelul conversational de limba engleza. Detalii si inscrieri curs, aici: https://www.cumajungistewardesa.ro/curs-stewardesa/

1 Comment

  • Reply cardrecenzii 29 februarie 2024 at 9:54 am

    Multumesc din suflet pentru sprijinul si incurajarea ta, Cristina! Sunt extrem de recunoscatoare pentru acest job minunat si instructiv, si sunt entuziasmata sa impartasesc cunostintele si experienta mea cu ceilalti aspiranti la o cariera in aviatie. Sper sa ii inspir si sa ii ajut sa isi indeplineasca si ei visul de a zbura, asa cum am facut si eu. Cu siguranta voi fi mereu recunoscatoare pentru ziua in care am cunoscut Jetav si pentru echipa minunata care a facut tot posibilul sa ma pregatesc pentru interviul la Wizz Air. Multumesc inca o data si abia astept sa impartasesc pasiunea mea pentru aviatie cu alti entuziasti!

  • Comenteaza