Interviu cu Mihai – fost cursant – viitor insotitor de bord Lauda Air

24 octombrie 2019

 

Mihai a stiut de la inceput ca vrea sa zboare. Nu avea preferinte unde sa isi inceapa cariera de insotitor de bord, si iata ca norocul i-a suras imediat dupa participarea la Cursul Cum Ajungi Stewardesa, acolo unde a invatat si aplicat tehnicile de convingere a recrutorilor. In doar cateva zile va incepe trainingul Lauda Air si va imbraca uniforma companiei detinute de Ryanair. Mai jos ne vorbeste despre pasiunea lui pentru aviatie si despre cum a reusit sa se angajeze atat de repede.

1. De cand a aparut aceasta pasiune, pentru aviatie, zbor si meseria de insotitor de bord?

Aviatia este o veche pasiune care ma urmareste inca din copilarie. Priveam cu admiratie documentare despre zboruri si mai apoi vloguri ale stewardeselor de la marile companii din toata lumea. Asa am ajuns ca la o varsta destul de frageda sa detin foarte multa informatie despre aeronave in special. Si m-am gandit ca cea mai buna modalitate de a fi aproape de avioane este sa lucrez cu ele. M-am ducumentat tot mai mult despre viata de stewardesa si ce presupune aceasta. In secret, deoarece nu credeam ca barbatii ar avea loc printre doamnele elegante si amabile din avion si ma gandeam la ce va spune lumea daca eu as avea o astfel de profesie. Dar pe masura ce aprofundam studiul aviatiei, am ajuns la momentul in care am spus: ,,Trebuie sa incerc!”.

2. Ce te-a facut sa alegi Ryanair si mai ales, Lauda Air?

Am ales Ryanair deoarece este cea mai mare, punctuala companie low cost din Europa, ambitioasa si in continua crestere. Este in continua dezvoltare, detinand Laudamotion si Air Malta. Companie foarte mare cu baze in toata Europa, eu vad asta ca un avantaj faptul ca pot fi relocat in diferite locuri unde voi invata lucruri noi. Mi-am dorit sa aplic la aceasta companie, deoarece am dorinta de a zbura in marile orase europene pe care le vedeam doar in poze. Mi-ar placea desigur sa vad toate orasele mari al lumii, dar orice lucru are un inceput.

3. Cum a fost interviul Lauda Air? De fapt, ai participat la o recrutare Ryanair si ai fost apoi repartizat pentru Lauda.

Interviul Ryanair a constat in 4 etape. Prima etapa a fost o mica introducere in lumea Ryanair in care ni s-a prezentat viata de Cabin Crew si ce presupune aceasta. A doua etapa a fost testul scris de engleza (10 Intrebari tip grila foarte usoare din punctul meu de vedere si a doua cerinta era fie sa scrii un email celui mai bun prieten despre ultima vacanta, sau a doua varianta era sa iti imaginezi ca esti CC si ai avut o situatie petrecuta la bord si trebuie sa scrii o scrisoare supervisorului tau despre acesta, in care sa povestesti ce s-a intamplat si cum te-ai descurcat). A treia etapa a fost prezentarea companiei cu tot ce cuprinde aceasta. Iar a patra etapa a fost interviul final, care dura 10 minute. Eu am iesit dupa aproximativ 5-6 minute. Am avut o discutie lejera si plina de zambete cu recrutorul. Fiind 50 de candidati, fiecare a fost intervievat cate 10 minute. A durat 4 ore pana mi-a venit randul la interviu.

16-17 noiembrie – Curs de pregatire intensiv pentru interviul la o companie aeriana, de 2 zile, la Bucuresti (include pregatire pentru Emirates). Este un curs complex, in total 20 de ore de pregatire, in care ne ocupam nu doar de pregatirea ta pentru interviurile de angajare la Emirates, Wizz Air, Qatar Airways, Etihad, Saudia Airlines, Ryanair, de simularea si rezolvarea probelor interviurilor dar si de realizarea CV-ului. Pozele profesionale le realizam tot impreuna la studioul foto si sunt incluse in cursul de pregatire. Oferim feedback individual si te ajutam sa iti imbunatatesti nivelul conversational de limba engleza. Detalii si inscrieri curs, aici: https://www.cumajungistewardesa.ro/curs-stewardesa/

Cea mai dificila proba a fost testul rabdarii. A fost destul de greu sa stau pe hol 4 ore, zambind continuu si aratand o imagine buna. Am avut desigur si emotii, deoarece am intalnit mai multi candidati care au urmat o Scoala de Aviatie, dar nu m-am lasat intimidat sau prada gandurilor ca nu am sanse, ci am dat tot ce am avut mai bun. Am avut surpriza sa vad ca unii dintre candidatii care au urmat Scoala de aviatie au fost trimisi acasa, insa nu si eu. Am reusit sa imi inving emotiile intrand in zona de confort a recrutorului, spunandu-i ca avem acelasi nume, zambind, fiind amabil cu dansul, cu restul candidatilor dar si cu personalul hotelului.

4. Crezi ca vei intampina probleme o data cu relocarea in Viena si cu inceperea noii vieti, de insotitor de bord?

Nu pot sa spun ca imi va fi greu in noul job, dar nici usor. Cu atat mai mult pentru ca stiu cate ceva despre baza la care am fost repartizat. Sunt convins ca voi intalni multe provocari si situatii carora va trebui sa le fac fata. Programul va fi incarcat si solicitant, dar nu ma deranjeaza, atata timp cat eu imi traiesc visul aviatic. Cat despre colectiv, ei bine..va trebui sa ma integrez, sa interactionez cu noii colegi pentru ca vom deveni o echipa si va trebui sa ne intelegem pentru a avea o buna comunicare si zboruri placute. Sunt constient ca vom avea si pasageri problematici, insa ceea ce stiu este ca meseria mea asta presupune si o voi exercita cu bucurie.


5. De ce crezi ca te-au ales pe tine, recrutorii, dintre atatia candidati?

Cred ca recrutorii m-au ales deoarece au gasit in mine multe din aspectele pe care le cautau in candidati. Am incercat sa fiu cat de amabil am putut, sa raspund oricarei intrebari cu un zambet larg si le-am facut un mic rezumat plin de entuziasm despre pasiunea mea pentru aviatie si dorinta puternica de a avea un job printre nori. Cred ca marea calitate care a contat pentru recrutori a fost flexibilitatea, deoarece Ryanair are baze raspandite in toata Europa si cand este nevoie de forta de munca intr-un anume loc, trebuie sa fii disponibil si dispus sa te muti acolo unde ti se cere. Cred ca diferenta dintre mine si alti candidati a facut-o atat atitudinea pozitiva si plina de viata pe care am avut-o cat si comportamentul plin de respect si admiratie pe care l-am avut fata de companie la interviul final cu recrutorul.

6. De ce ai ales sa iti incepi cariera la o companie europeana si nu la una din Orient?

Am ales Ryanair, companie din Europa, deoarece in zilele libere pot profita de timp, calatorind pentru a-mi vizita rudele, prietenii dar si orasele pe care in copilarie le vedeam doar in poze. Daca as fi mers la o companie din Orient, as fi fost mai departe de casa, de rude si prieteni iar pentru inceput am decis ca este mai potrivit sa incep cu ceva mai simplu, apoi sa avansez spre lucrurile mai ,,complicate” pe care sunt dornic sa le infrunt.

7. Ce sfaturi le poti oferi celor care incearca sa se angajeze ca insotitori de bord?

Pentru cei care isi doresc un job printre nori dar au anumite retineri, sfatul meu este sa isi urmeze visul, sa nu renunte niciodata la ceea ce isi doresc cu adevarat pentru ca nu stiu cand vor avea din nou sansa de ACUM. Marea mea retinere a fost greutatea care depasea peste mult limita normala varstei mele si parerile gresite ale celor din jur pe care le lasam sa ma influenteze. Dar am decis sa schimb aceste lucruri si am reusit. Am urmat un curs, am trecut cu succes interviul, iar acum o noua si promitatoare cariera ma asteapta. Dragi cititori, nu amanati si nu ezitati! Sunteti si puteti face mai mult decat credeti! Aveti incredere in voi insiva and give it a try!!

De asemenea, as vrea sa multumesc echipei Cum ajungi stewardesa pentru profesionalismul de care a dat dovada si pentru informatia valoroasa pe care a investit-o cu dragoste si caldura in noi, cu increderea ca vom deveni our dream flight attendants.
Multumesc mult Cristinei Toader – care este un trainer deosebit cu o experienta uimitoare in aviatie. Un om istet cu o minte ascutita care pricepe emotia candidatului numai din privire. Femeia cu ,,ochi de soacra” care vede orice miscare, gest, soapta a cursantului si inima de mama cu puterea de a intelege sentimentele celor din jur. Multumesc frumos Anei, trainer versat cu atentie distributiva deosebit de amanuntita, atent la detalii cu o vasta experienta in aviatie. Prin capacitatea deosebita care o defineste, a reusit intr-un timp foarte scurt sa implementeze in noi, cursantii informatia necesara trecerii cu succes de interviul cu o companie aeriana.

16-17 noiembrie – Curs de pregatire intensiv pentru interviul la o companie aeriana, de 2 zile, la Bucuresti (include pregatire pentru Emirates). Este un curs complex, in total 20 de ore de pregatire, in care ne ocupam nu doar de pregatirea ta pentru interviurile de angajare la Emirates, Wizz Air, Qatar Airways, Etihad, Saudia Airlines, Ryanair, de simularea si rezolvarea probelor interviurilor dar si de realizarea CV-ului. Pozele profesionale le realizam tot impreuna la studioul foto si sunt incluse in cursul de pregatire. Oferim feedback individual si te ajutam sa iti imbunatatesti nivelul conversational de limba engleza. Detalii si inscrieri curs, aici: https://www.cumajungistewardesa.ro/curs-stewardesa/

Nu sunt comentarii

Comenteaza