Jurnal de calatorie. Episodul 2: Tenerife, Spania

23 august 2017

Vineri am ajuns in Tenerife. Binemeritata vacanta este abia la jumatate dar simt ca suntem plecati de cel putin o luna. Asta e sentimentul pe care ti-l da o insula in mijlocul Oceanului. Ramasesem datoare, dupa ce v-am povestit cum a fost drumul pana in Tenerife (despre care puteti citi aici: https://www.cumajungistewardesa.ro/jurnal-de-calatorie-episodul-1-tenerife-spania/) cu restul aventurilor noastre pe insula Spaniola. Asadar, iata cum ne petrecem zilele in Paradis.

Prima zi am petrecut-o pe plaja cu nisip negru, vulcanic, din Los Gigantes. Nu e perfect amenajata, multa lume vine cu prosopul si umbrela de acasa si se aseaza unde gaseste loc. Sezlongurile (putine la numar) costa 3 euro/zi dar lumea nu se „omoara” sa aleaga aceasta varianta. Los Giganes se afla in Vestul Insulei iar peisajul este superb: nisip negru, munti stancosi si oceanul involburat.

Am petrecut dimineata acolo iar dupa-amiaza am mers mai la sud, la Playa Arena – tot o plaja cu nisip negru, unde am facut planul pentru zilele urmatoare. Vacanta ne-a dus mai departe, pe drumul serpuit catre satul Masca. A fost, probabil, cel mai frumos drum de acest fel parcurs vreodata. Strazile foarte inguste (abia incap 2 masini), serpuite, duc catre satul pierdut cu doar 99 de locuitori, care servea pe vremuri ca adapost al comorilor piratilor. Privelistea seamana cu faimosul Machu Picchu si ajuns la capatul drumului, pe crestele muntilor, auzi linistea si fiecare gand pe care il ai, fiind unul dintre locurile incarcate pozitiv. Doar vantul puternic de pe drum te da putin peste cap, insa uiti rapid de el cand ajungi sa vezi peisajele magnifice.

Luni ne-am trezit devreme si am parcurs, tot cu masina, drumul catre Vulcanul Teide. Am trecut prin canion si am urcat la 3800 de metri, pentru ca Teide este cel mai inalt vulcan din Europa si al treilea din lume, dupa vulcanii din Hawaii. Privelistea iti taie rasuflarea, si la propriu si la figurat, fiindca urcusul se face rapid, cu telecabina, iar aerul la 3800 de metri e destul de rarefiat si risti sa ti se faca rau, rapid.

Am „bifat” pe lista si Costa Adeje (probabil cel mai elegant loc pana acum) cu o influenta arabeasca puternica, faimoasa Playa de Los Americas – locul unde tinerii se distreaza pana la rasarit (care nu m-a impresionat in mod deosebit fiindca plaja este absolut normala iar distractiile nocturne isi lasa amprenta prin gunoaie si mizerie, pana la pranz) si Siam Park – parc acvatic de distractii, extrem de aglomerat, in care singurul lucru care mi-a placut a fost piscina cu valuri care a creat isterie in randul copiilor.

Ne-am oprit si la El Medano – cea mai lunga plaja din Tenerife (aprox 2 km) si am incheiat astfel vizita partii de Sud-Vest a insulei. Astazi ne mutam in Nord, in capitala, urmand sa vedem Puerto de la Cruz, Santa Cruz de Tenerife, Loro Park si plaja cu nisip galben, din Sahara. Concluzia, pana acum? Clar merita mai mult de 24 de ore in aceasta destinatie in care temperatura este constanta tot timpul anului (26 de grade) si in care la fiecare masa poti sa alegi calamari, caracatita, fructe de mare si peste proaspat sau fructe extraordinar de dulci (banane, fructul pasiunii, mango, etc) sau faimoasele dulciuri spaniole, pastel de nata!

Ne continuam aventura si ne „auzim” din nou, in weekend, cu concluziile finale pentru o vacanta reusita in Tenerife!