Jurnal de calatorie (episodul 57). Durban, Africa de Sud

29 septembrie 2015

Zborurile de Africa de Sud nu erau pe lista mea de „TO DO”… insa cursele erau intotdeauna reusite si destinatiile meritau fiecare moment de munca din timpul zborului. Asa ca, astazi, pe lunga lista din rubrica Jurnal de calatorie, regasim orasul Durban, din Africa de Sud.

Zborul Emirates cu destinatia Durban dura putin peste 10 ore. Insuficient pentru o pauza de o ora pentru echipaj si suficient de lung cat sa te doara picioarele dupa cursa. Zborul, operat la acel moment cu un avion Airbus 340, era mai mereu plin. Pasagerii, ca pe toate zborurile de Africa de Sud, colorati in limbaj si foarte zgomotosi. Mancau mult si beau si mai mult. E drept, vinurile pe care noi le ofeream in avion nu erau la fel de gustoase ca faimoasele vinuri de Africa de Sud, cu care noi ne burduseam valizele la intoarcere, insa erau pe gustul turistilor.

Aeroportul din Durban nu e foarte mare, insa inainte de aterizare ai o frumoasa priveliste pe coasta Africii de Sud. Orasul, pare destul de periculos si eram deseori avertizati cu privire la furturi si jafuri si sfatuiti sa nu iesim seara pe strazi, cu atat mai putin purtand bijuterii la vedere sau aparate foto la gat.

Imi amintesc ca atunci cand am ajuns prima oara in Durban, am avut senzatia de aer curat. Rar mi-a fost dat sa petrec cele 24 de ore de layover intr-un loc atat de verde, mai ales ca hotelul nostru era amplasat chiar pe malul marii, si inconjurat de pajisti si verdeata. Micul-dejun, servit la hotel, te incanta nu doar prin delicatesele locale, traditionale, ci si prin privelistea oferita .

durban1

De multe ori colegii din echipaj nu vroiau sa paraseasca hotelul in acest oras. Poate pentru ca mai fusesera inainte, poate fiindca strangeau banii din diurna, nici nu conteaza, insa eu am iesit sa iau pulsul locului, fiindca stiam ca nu voi reveni prea curand in aceasta destinatie.

Ce am vizitat? Am petrecut doar 5-6 ore in oras, fiind singura si incercand sa nu ma aventurez in locuri rau-famate sau necunoscute, insa 2 ore le-am petrecut pe plaja, admirand faimoasele Nisipuri Aurii de pe coastra Africii de Sud.

De neratat sunt si Aquarium-ul (Marine World) si Gradina Botanica sau Gradina Zoologica, locuri intesate de turisti in orice moment al anului. Multi colegi, mai curajosi, alegeau faimoasele custi in care te scufunzi si poti inota cu rechinii insa mereu am fost fricoasa si nu am bifat aceasta atractie nicaieri in lume. Cei pasionati de sporturi nautice considerau ca plajele din Durban sunt cele mai potrivite pentru o zi de surf asa ca isi inchiriau placa de surf in layover.

durban2

durban4

Ziua mea de plimbare in Durban s-a incheiat cu o sesiune de shopping (cateva obiecte traditionale si 2 sticle de vin local), apoi cu o masa traditionala intr-un restaurant local unde m-am „delectat” cu Chakalaka, un piure la care adaugi un fel de tocanita locala, vegetariana, cu ceapa, rosii, usturoi, fasole si varza.

Zborul de intoarcere era mereu usor si trecea repede, fiindca veneam cu forte proaspete dintr-un layover reusit.