Jurnal de calatorie. Londra, UK

10 aprilie 2016

Daca e weekend, e un episod de calatorie. Si pentru ca tocmai m-am intors din capitala Marii Britanii, astazi am ales sa povestesc despre destinatia in care am avut cele mai multe layovere, pe vremea cand zburam la Emirates.

Am fost la Londra de aproape 20 de ori, cu Emirates. Era zborul cel mai des intalnit pe roster, si desi era dificil din cauza pasagerilor care consumau mult pe zbor, era o destinatie frumoasa si merita, de fiecare data. Despre zborul de Londra, pasagerii si crew-ul pe care il aveam, puteti citi intr-un episod mai vechi al rubricii Jurnal de calatorie, aici: https://www.cumajungistewardesa.ro/jurnal-de-calatorie-episodul-9-londra/.

Astazi, o sa va povestesc dintr-o alta perspectiva. Cand zbori ca stewardesa, stai in Londra cate 24 de ore. 24 de ore pline, in care trebuie sa te si odihnesti, sa iesi si la cumparaturi, si sa te bucuri si de zonele frumoase si pline de viata din capitala UK. Acum, am petrecut 3 zile insorite in Londra, unde mi-am amintit cu drag de fiecare pas facut cand zburam.

Am ales Wizz Air-ul pentru deplasarea la Londra. Si nu regret deloc. Nu se compara cu Emirates, asa este, insa zborul a fost foarte lin, echipajul a facut un service de exceptie, si am avut „norocul” sa fim pe zbor si cu 10 viitoare stewardese romance, care se duceau la simulator, pentru obtinerea licentei de zbor. Le-am remarcat pe viitoarele stewardese inca din aeroport: un grup de 10 fete frumoase, zambitoare, la 6 dimineata. E dificil pentru oricine, ca la 6 dimineata sa fie bine dispus, insa ele era atat de fericite, incat era greu sa nu le observi.

Ajunsi in Londra, ne-am bucurat din plin de soare. Eram obisnuita cu ploaia si norii, insa de data aceasta vremea a tinut cu noi. Nu m-am mai grabit sa „bifez” ceva pe lista si m-am bucurat de fiecare loc. Stiu Londra destul de bine, insa de fiecare data reusesc sa mai descopar ceva nou. Probabil ca si daca as locui acolo, tot nu as cunoaste fiecare cotlon.

Cum a decurs mini-vacanta la Londra?

3 zile cu soare pe care le-am petrecut plimbandu-ne atat prin Centru cat si prin zonele mai putin turistice. Din cauza ultimelor atentate, am evitat sa luam metroul sau alt mijloc de transport in comun, lucru care m-a bucurat, fiindca am putut observa mai bine locurile. Ne-am inceput ziua la Big Ben si Westminster, apoi am mers in Covent Garden. Am mancat mancare indiana, lucru care mi-a amintit de zborurile de India pe care le faceam lunar, la Emirates. Mi-a placut, avea exact gustul stiut iar indianul care ne-a servit a fost extrem de zambitor si amabil. Am avut timp sa ne bem cafeaua si sa facem poze, sa admiram locurile si miile de turisti agitati, din zona. E altfel sa vii in vacanta, decat ca insotitor de bord

londra4

londra9

londra5

Ziua 2 a inceput tot cu soare. Asa ca am decis sa urcam in London Eye. Panorama orasului este superba si pentru ca era atat de senin, se putea observa intreg orasul, fara probleme. Am continuat apoi cu o plimbare pe Oxford Street, o mini sesiune de shopping, o vizita rapida la Palatul BuckinghamBritish Museum si masa in SOHO. De data aceasta am ales un pranz traditional, ca sa simt din nou gustul Londrei. Si pentru ca nu puteam scapa fara ploaie, seara ne-a prins cu umbrelele deschise, indreptandu-ne spre casa intr-un taxi londonez. De data asta am avut timp sa observ ca soferii nu sunt atat de grabiti ca la noi, chiar daca e trafic si aglomeratie. Toti sunt civilizati…Ne-am incheiat ziua intr-un pub britanic, facand planuri si povestind pana tarziu in noapte.

londra1

Ziua 3, si ultima, ne-am petrecut-o la sud de Tamisa, la Tower of London si London Bridge, am trecut pe la Tate Modern Museum si am admirat zona de zgarie-nori a orasului. Inca o zi cu soare, inca o zi plina de turisti, care mai de care mai diferiti si in cautare de aventura. Londra are cate ceva pentru toata lumea. E un oras complex, care multumeste pe oricine: shopping, istorie, muzee, peisaje, romantism.

londr10

londra12

londra6

A fost prima oara, dupa mult timp, cand am ajuns in Londra si m-am bucurat de oras, in 2. Pe vremea cand veneam cu Emirates, toti colegii fusesera, ca si mine, de multe ori in capitala UK. Asa ca multi nu mai ieseau in oras, sa se bucure de priveliste, ci alegeau sa isi petreaca layoverul la hotel. Astfel ca eram nevoita, mai mereu, sa merg singura sa ma plimb. De data asta insa, am simtit altfel Londra. Am simtit o Londra plina de viata, de istorie.

Desi m-am lasat de zbor, fac cumva si la fiecare 5-6 saptamani, plec din tara, cu avionul. E ca un drog. Calatoria, destinatia, zborul, bagajul (impachetatul si despachetatul), aeroportul, pasaportul. Fiecare pregatire de vacanta, imi aminteste de zbor, astfel ca abia astept sa imi planific urmatoarea escapada. Unde sa fie, de data asta?