Jurnal de calatorie. Los Angeles & San Diego

1 aprilie 2018

Am revenit de cateva zile din insorita California. Abia acum insa mi-am revenit dupa jetlagul care mi-a creat ceva probleme, nu ca atunci cand zburam si reuseam sa ma obisnuiesc in numai 24 de ore cu orice varianta de fus orar aveam de-a face. Ei bine, de data asta adaptarea la noile ore a fost ceva mai dificila decat m-am asteptat. Totusi, asta nu a impiedicat vacanta din America sa fie una dintre cele mai reusite, desi mai fusesem in California de cel putin 10 ori.

Asa ca, am sa va povestesc mai jos experienta de pe zborul transatlantic si vacanta din Los Angeles & San Diego, care mi-a amintit de perioada in care zburam si calatoream in intreaga lume.

Am ales sa zburam cu fabulosul avion A380, cu escala in Paris. In total, din Romania pana in Los Angeles am facut putin peste 16 ore, adica un total bun, dat fiind ca atunci cand zburam din Dubai, zborul direct DXB-LAX dura 16 ore si 20 de minute, direct. Acum insa, ca pasager, zborul a trecut mult mai greu decat atunci cand zburam. Pana la Paris am ajuns rapid, insa din Paris pana in California cele 11 ore in aer s-au scurs foarte greu. Desprinderea avionului cu etaj nici nu s-a simtit, iar tot zborul am avut ocazia sa urmarim pe camerele amplasate pe avion ce se intampla sub/langa noi, in avion. Am vazut 3 filme, am ascultat muzica…Pasagerii, spre deosebire de cei care veneau din Dubai, au fost mult mai cuminti: nimeni nu apasa call-bellul, nimeni nu era disperat sa bea apa, alcool, suc sau sa manance. La Emirates, asa cum am scris si in articolele trecute, pasagerii pe cursele lungi vroiau orice aveai in avion, cat mai mult, sa le ajunga si pentru acasa. De data aceasta, a fost liniste pe zbor si majoritatea pasagerilor s-au odihnit.

Pe la jumatatea zborului, daca deschideai incet „oblonul” ferestrei din avion puteai avea o priveliste nemaipomenita a Groenlandei. Sute de kilometri acoperiti de gheata si zapada imaculata. Stewardesele au fost foarte amabile desi a fost un zbor lung si obositor si au avut pauza de doar 2 ore si 30 de minute (in Crew Rest Compartment) pentru o cursa de 11 ore.

La aterizare, forfota din aeroportul urias din Los Angeles ne-a trezit instantaneu. Coada de aproximativ 2 ore pana cand am reusit sa intram in SUA, verificarile amprentelor, eye scan, etc, ne-au facut sa apreciem imediat rapiditatea cu care se circula/trece de controale pe Otopeni, unde vrei nu vrei, in maximum 30 de minute ai intrat/iesit din tara.

Asadar, dupa 16 ore de zbor, a inceput vacanta noastra in California. Am mai vizitat statul american de cel putin 10 ori in perioada in care zburam, plus vizite separate in vacanta, pentru ca 2 dintre prietenele mele locuiesc aici. Asa ca, mereu acest stat a avut un loc special in sufletul meu.

De data asta, pentru ca in trecut vizitasem aproape tot ce era turistic in Los Angeles si San Diego, am ales sa revenim doar in zonele care ne-au placut cu adevarat si care ne-au relaxat complet.

Vacanta a inceput cu o prima oprire de cateva zile in San Diego, unde am avut ocazia sa vedem zgarie norii de pe insula Coronado si sa incercam burgerii In-n-Out, preferatii mei. Recunosc, ma declar o gurmanda, mai ales cand ajung in SUA si imi fac toate poftele in materie de fastfood si dulciuri/gogosi.

Din San Diego am facut o excursie de o zi in insoritul Palm Spring, unde vremea era perfecta (28 de grade si soare) si unde am decis sa revenim la un meci la turneul de tenis de la Indian Wells, in functie de cum se descurca Simona Halep. Zis si facut, am bifat si aceasta experienta si in semifinalele turneului am mers si am sustinut-o pe Simona la Indian Wells. Lume buna, vreme excelenta, scor neasteptat insa, si dezamagire mare cand reprezentanta noastra a trebuit sa plece acasa dupa meci. Insa, nu regret nicio secunda alegerea facuta si cu siguranta vom reveni si cu alte ocazii.

Tot in zona desertului din Palm Spring ne-am indepartat si mai mult si am ajuns intr-unul dintre zecile de parcuri nationale din SUA: Joshua Tree Park, locul in care traieste micutul personaj de desene animate – Road Runner. O priveliste cu mult desert si mii de cactusi, fara semnal la telefon si multa liniste.

Los Angeles ne-a primit dupa cateva zile de vizite prin California cu multa caldura. Plimbari prin Beverly Hills, pe Hollywood Bulevard, Melrosez Avenue si in Downtown au facut din vacanta noastra una foarte relaxanta. Santa Monica, de asemenea, ne-a oferit o zi de respiro, departe de agitatia si aglomeratia din oras, pe malul marii.

Ce am mancat cat am fost in vacanta? Ei bine, de toate. De la faimosii burgeri In-n-Out, la gogosile Krispy Krem, la felul de mancare hawaiian – Poke – si mancarea mexicana, am incercat aproape orice era de incercat. Chiar si mancarea koreana, in cartierul korean, moment in care a fost nevoie sa ne uitam la cei de la mesele alaturate ca sa stim in ce ordine si cum sa mancam felul de mancare traditional pe care l-am ales.

Los Angeles e un oras plin, nu ai timp nicio secunda sa te plictisesti si in fiecare zi mai apare ceva nou de facut. De la ultima noastra vizita acolo, acum mai bine de 2 ani, am constatat ca lucrurile s-au schimbat si mai mult: 8 benzi pe sensul de mers pe autostrada (de la 6 ), masini tot mai mari, benzina tot mai ieftina, mancare organica si bio la tot pasul si multe emisiuni de tip reality-show la televizor. La orice colt de strada „risti” sa te intalnesti cu o vedeta iar orasul e plin de actori in devenire, care sunt momentan soferi de uber sau chelneri, in asteptarea marelui rol al vietii lor.

Dupa 9 zile in SUA am revenit acasa, ne-am incarcat bateriile, am furat idei de business de la ei si ne-am relaxat in stilul inconfundabil, californian. Am plecat spre casa cu KLM, cu B747 cu cocoasa, cu care nu zburasem niciodata si a fost o experienta inedita, nu mai zburasem niciodata cu gigantul avion.

Acum ne-am intors la treaba si ne pregatim de cursul de pregatire din 21-22 aprilie, unde va astept si pe voi daca sunteti pasionati de calatorii si va doriti sa lasati jobul de birou pentru un program flexibil, printre nori!

Zboruri line tuturor!

Daca vrei sa citesti mai multe despre experienta de pe zborul Dubai-Los Angeles, ca stewardesa, am scris aici: https://www.cumajungistewardesa.ro/jurnal-de-calatorie-episodul-5-los-angeles-sua/