Top 5 motive pentru care sa fii stewardesa este dificil

21 iunie 2019

 

Unii sustin ca jobul de stewardesa inseamna, de fapt, sa fii chelnerita in aer. Altii considera ca sa fii stewardesa este un job absolut normal, lipsit de stres sau oboseala. La urma urmei, ce poate fi atat de dificil in a servi cateva bauturi pasagerilor, saluti si zambesti la imbarcare si practic ai sansa sa calatoresti in intreaga lume?! Multi se intreaba, ce e atat de dificil?

Ei bine, cei care au zburat ca insotitori de bord vor intelege exact la ce ma refer in randurile de mai jos. Sa lucrezi ca stewardesa e al naibii de dificil. Iata de ce:

5. Salariul

Stiu, aceasta „zona” este sensibila si controversata. Desi poate parea un salariu mare la prima vedere, insotitorii de bord nu castiga totusi atat de mult. Da, castiga mai mult decat oamenii cu un job simplu de birou, si suficient cat sa se intretina, insa mult prea putin fata de cata responsabilitate cade pe umerii lor. Sunt multe alte beneficii pe care companiile incearca sa le ofere insotitorilor de bord (hoteluri de lux, calatorii, discounturi si asigurari), astfel incat sa compenseze practic salariul care nu reflecta munca si responsabilitatea unei stewardese.

4. Instabilitatea

Cand spun instabilitate, ma refer in primul rand la faptul ca esti plecat mai tot timpul, calatoresti si ajungi in colturi ale lumii unde nici nu visai, poate, sa calci vreodata. Insa, asta iti ingreuneaza mult relatiile de familie, prieteniile sau incheierea unor traininguri/studii. Faptul ca esti mereu pe drumuri, este un dezavantaj daca vrei sa ai si o viata stabila. In afara de asta, tot instabila este si industria. Stim multe cazuri de companii aeriene care mergeau foarte bine, iar intr-o zi, angajatii s-au trezit fara loc de munca, pentru ca firma a intrat in faliment. Doar in ultima perioada putem aminti dezastrul Wow Air sau Primera Air, companii mari, despre care nimeni nu credea ca s-ar indrepta spre faliment. Si totusi, sute de insotitori de bord, foarte bine pregatiti, s-au trezit fara loc de munca, peste noapte. Iar concurenta pentru o pozitie de cabin crew, este mare.

3. Training

Trainingul de obtinere a licentei de zbor este foarte dur. Este strict si lung (dureaza 4-8 saptamani), pentru ca, exact ca la piloti, se obtine o licenta diferita de zbor pentru fiecare tip de avion pe care vei zbura. Include pregatire teoretica si practica, inveti cum sa deschizi usile, toboganele, cum sa evacuezi un avion in doar 90 de secunde sau cum sa oferi primul ajutor. Te pregatesti sa stingi incendii sau sa „mosesti” nasterea unui copil la bordul unui avion. In afara de asta, trebuie sa faci totul cu zambetul pe buze, sa inveti sute de pagini de proceduri si sa tratezi pasagerii cu cel mai mare respect si cu multa rabdare.

Trainingul este foarte dificil si sunt multi cei care nu trec de el si astfel, nu pot fi angajati, chiar daca au trecut de interviu.

2. Oamenii

Motorul principal al industriei aviatice il reprezinta oamenii. Daca e sa o luam de la un nivel basic, daca nu ar exista pasageri, industria aviatica nu ar fi ajuns unde este astazi. Daca nu am avea piloti, avioanele nu ar zbura, fara ingineri nu ar putea fi construite/reparate si putem continua lista la nesfarsit. Exact la fel, insotitorii de bord trebuie sa lucreze cu oamenii, zi de zi. Iar oamenii sunt diferiti si au probleme sau dificultati. Intalnesti sute de pasageri in fiecare zi; fiecare dintre ei are o problema, are o situatie nerezolvata, o nemultumire sau un motiv sa fie tafnos. Iar aceste stari sunt transmise insotitorilor de bord, care trebuie sa reziste, sa aiba rabdare, sa incerce sa rezolve situatiile si sa aiba mereu, dar mereu, zambetul pe buze. In afara de acei pasageri, insotitorii de bord mai au de-a face si cu colegi problematici, superiori sau pur si simplu, o zi proasta. Practic, in perioada in care zburam, era inevitabil sa nu ai pasageri nemultumiti pe curse, pentru ca ei asa soseau in avion si nu era nevoie sa faci nimic ca sa ii superi. Era deja prea tarziu pentru asta. Insa, complicat era cum reuseam sa ii facem sa zambeasca.

1. Responsabilitatea

Cu siguranta partea cea mai dificila a jobului de stewardesa il reprezinta responsabilitatea pe care o ai, atunci cand imbraci uniforma de insotitor de bord. Asta pentru ca esti responsabil pentru vietile tuturor pasagerilor din avion. Da, nu tu pilotezi avionul, insa tu deschizi usile si evacuezi, in cazul in care apar probleme. Jobul de stewardesa nu inseamna doar sa servesti bauturi si snacksuri si sa faci shopping. Cel mai dificil lucru este sa te asiguri ca, intr-o situatie de urgenta, toti pasagerii reusesc sa iasa din avion. Sa reusesti sa pastrezi in avion o atmosfera calma si linistita, fara conflicte, certuri sau probleme. Si nu e usor deloc. Asa ca, data viitoare cand te urci in avion, incearca sa le arati putin respect doamnelor care au grija sa iti umple paharul, pentru ca tot ele vor fi cele care te vor ajuta intr-o problema medicala sau o evacuare.

Asadar, daca inca te gandesti sa incepi aceasta meserie si sa o iei pe acest drum, fa-o! Chiar daca exista parti dificile ale acestui job, ai si multe beneficii si satisfactii in acelasi timp! Si daca vrei sa te pregatesti pentru aceasta meserie, te asteptam si la cursul nostru de pregatire, ca sa fii sigur ca reusesti sa iti indeplinesti visul!

Sursa: AviationCV
banner-mobile

Nu sunt comentarii

Comenteaza