Cate ore zbori in fiecare luna la Wizz Air si Emirates

7 iulie 2014
turn-control

 

Cand am inceput sa lucrez in aviatie, nu aveam idee ca exista atatea reguli care sa iti permita sau nu sa lucrezi pe un zbor. Stiam ca e militarie, insa credeam ca lucurile sunt asemanatoare unui job de birou. In perioada in care am lucrat la Wizz Air, m-am supus legilor aviatice din UE. Cand am plecat la Emirates, am aflat ca legile din Orient sunt ceva mai “permisive” si clar mai in defavoarea angajatului.

Asa ca, haideti sa aflam cam cat lucrezi, practic, intr-o luna, in ambele variante.

 

Wizz Air (varianta UE)

In fiecare luna trebuia sa nu depasesti 100 de ore de zbor. La acestea se adaugau si orele de duty (adica momentele in care ajungi la aeroport, faci imbarcarea, debarcarea). In total, vreo 80-90 de ore de zbor, 110 ore de duty. Mai putin clar fata de un job de birou unde lucrezi macar 160 de ore pe luna. Ca zile de lucru propriu-zise, la Wizz Air nu lucram mai mult de 12-13 zile, pentru ca zborurile erau dus-intors si nu ramaneai la destinatie.

La final de an, nu trebuia sa depasesti 900 de ore de zbor. Daca te apropiai la 896 – 897 de ore, nu mai zburai pana la 1 Ianuarie, cand o luai de la zero.

Concluzie: 12-13 zile pe luna, 90-110 ore pe luna, 900 de ore pe an.

 

Emirates (varianta Orient)

Aici, lucrurile stateau putin diferit. Desi regulile ar fi fost normal sa fie cam la fel, arabii cereau clar angajatilor din acest domeniu sa fie foarte sanatosi, pentru ca nu erau dispusi sa aiba angajati in concediu medical. Se lucreaza mult mai mult si de cele mai multe ori, companiile din Orient prefera sa plateasca amenzi decat sa reduca numarul orelor de zbor sau de odihna pentru angajati.

In perioada in care zburam la Emirates, lucram in medie, cam 15-16 zile pe luna, si zburam aproximativ 80-90 de ore. La care se adaugau si orele de duty, asa ca ajungeam la 125-130 de ore pe luna. La final de an, niciodata nu se tinea cont de regula celor 1.000 de ore, pentru ca, daca era foarte aglomerata perioada Sarbatorilor, se lucra zi-lumina.

Concluzie: 15-16 zile pe luna, 125-130 de ore pe luna, 1.000 de ore pe an.

 

banner-mobile

4 Comentarii

  • Reply Anthonia 7 iulie 2014 at 11:57 am

    Buna!
    Am si eu o nelamurire,deoarece toata lumea spune ca programul unui insotitor de zbor este foarte incarcat,ca este foarte greu sa gasesti timp liber si pentru familie….Atunci nu inteleg cele 12-13 zile muncite pe luna…
    Ma rog,daca luam un considerare un job normal,de birou,cu weekendul liber,ar fi cam 20 de zile lucrate,10 libere,in conditiile in care,repet,sambata-duminica este liber.Dar in cazul insotitorilor de zbor,sambata si duminica nu sunt calculate din start ca si zile libere,si atunci as fi interesata sa aflu exact de cate zile libere beneficiaza in medie un insotitor de zbor(in zona europeana).15 zile pe luna?!15 zile ce rezulta din toate orele libere cumulate sau zile libere de dimineata pana seara?
    Imi pare rau daca intrebarea pare absurda,dar este singurul loc unde pot afla un raspuns cert si corect.
    Va multumesc,and have a nice flight! :))

  • Reply Scrie tot! 7 iulie 2014 at 1:57 pm

    Da, dar ai putea sa scrii si despre diferentele salariale, + ca daca depasesti un anumit numa de ore pe an, in „varianta Orient”, acele ore iti sunt platite dublu.

    • Reply CAS 8 iulie 2014 at 9:36 am

      Ar fi fost bine sa fie platite dublu. Daca ai fi citit cu atentie articolul cu atentie, ai fi vazut ca arabii nu tin cont de aceste aspecte. 🙂

    • Reply mihaela 10 august 2014 at 4:22 pm

      :)) as vrea sa mi vad orele platite dublu , dar asa ceva in”varianta orient” nu exista

    Comenteaza