Interviu cu Bianca, fosta stewardesa la Etihad. Viata in Abu Dhabi

14 mai 2014
etihad

 

Compania Etihad este in continua crestere si angajeaza constant insotitori de zbor. A venit tot mai des in tara noastra in cautare de stewardese. Bianca, fost insotitor de zbor la Etihad Airways, povesteste cum decurge interviul si ce inseamna jobul de stewardesa la aceasta companie.

 

Cum a inceput totul?

Am norocul sa traiesc intr-o lume unde informatia circula repede si poti sa afli detalii despre aproape orice. Aveam o colega, la fostul loc de munca, care lucrase la Qatar Airways inainte si, stiind ca imi doresc sa calatoresc, mi-a sugerat sa aplic pentru un post de stewardesa. Dupa cateva luni de research serios am hotarat sa aplic la Etihad si am primit o invitatie sa particip la assesment day.

A fost de departe cel mai solicitant interviu la care am participat, fiind impartit intr-o serie de probe si eliminari. Am pornit de la 150-200 de participanti, iar la interviul final am ramas doar aproximativ 20. Concurenta este foarte mare, insa recrutorii au o atitudine profesionala si incearca sa mentina o atmosfera deschisa si relaxanta intra candidati.

bianca-3

Ce te-a recomandat pentru acest job? Nu aveai studii de profil sau scoala de aviatie absolvita.

Cand am plecat in Abu Dhabi eram in ultimul an de facultate si aveam 3 ani de experienta intr-un call center din Bucuresti. Una din cerintele companiei, la acel moment, era sa ai cel putin doi ani de experienta in relatii cu clientii sau in turism. M-a atras posibilitatea de a calatori si de a trai intr-o tara atat de exotica precum Emiratele Arabe Unite, dar si sansa de a lucra in industria ospitaliera. Totusi, sa fii cabin crew nu e un job deloc usor si e nevoie sa iti placa foarte mult sa zbori, altfel nu ii poti face fata.

bianca-6

Cum este viata in Abu Dhabi? Toate fetele viseaza la un episod din Sex and the City, care se intampla in Abu Dhabi.

Ca stewardesa in Abu Dhabi m-am simtit foarte rasfatata. Chirie, intretinere, plata facturilor si toate celelate responsabilitati pe care le aveam acasa, nu exista in Abu Dhabi. Compania se ocupa de tot. Ai acces gratuit la sala si piscina, atat in Abu Dhabi cat si in layovere, iar plaja e mereu aproape. Orasul in sine are si bune si rele. Depinde doar de tine insa cum o sa-ti fie viata acolo. Am cunoscut oameni foarte fericiti si altii care au renuntat si au plecat dupa 2 luni, nesuportand diferentele culturale. Dar o zi in Abu Dhabi e frumoasa si eleganta. Vei gasi intotdeauna ceva de facut acolo: restaurante, plaja, cluburi. Iar daca un oras relativ linistit ca Abu Dhabi te plictiseste, poti oricand vizita Dubaiul, care este la doar 2 ore distanta.

bianca-7

Care crezi ca sunt avantajele unui job in aviatie?

Niciodata n-o sa te plictisesti lucrand in aviatie. Fiecare zi e diferita. Ai ocazia sa vezi atatea locuri si sa faci atatea lucruri. Lucrand in Bucuresti nici nu visam sa ajung sa vad Marele Zid Chinezesc, sa ma plimb prin pietele din Marrakesh sau sa hranesc o girafa in Africa de Sud. Apoi, fiecare companie ofera anumite reduceri la bilete atat pentru tine cat si pentru familie/prieteni. Sunt desigur si dezavantaje. Eram vesnic obosita din cauza zborurilor lungi si diferentelor de fus orar. Iar viata acasa continua fara tine. Pierzi zile de nastere, petreceri, casatorii, sarbatori. De cele mai multe ori mi-a fost greu sa tin legatura cu oamenii de acasa si astfel relatiile tind sa se raceasca. Cu toate acestea, inca sunt de parere ca desi este un job foarte solicitant merita din plin incercat.

bianca-1

Crezi ca vei continua sa zbori, dupa experienta Etihad?

Cel mai probabil da. Mi-a intrat in sange meseria asta si chiar daca am nevoie de o pauza momentan, la un moment dat ma voi intoarce in aviatie cu siguranta.

 

Poti sa dai cateva sfaturi, pentru viitoarele insotitoare de zbor?

Fiti mereu pozitive, daca la primul interviu sunteti respinse nu renuntati. Ca sa prinzi un job in aviatie iti trebuie si noroc. Trebuie sa fii omul potrivit la momentul potrivit. Incercati din nou, fiindca e foarte posibil ca data viitoare sa fiti exact ce cauta compania atunci. Cunosc fete care au participat la 3-4 interviuri inainte sa obtina un post. Si a meritat stresul si rabdarea. Informati-va cat mai mult despre ce inseamna meseria asta. Cititi forumuri, bloguri, vorbiti cu oameni care deja lucreaza in domeniu. Ei stiu cum sa va indrume si ce tips-uri sa va ofere, ca sa ajungeti sa lucrati acolo unde va doriti. Fiti pregatite sa faceti fata unui curs intensiv si unei meserii solicitante, atat fizic cat si psihic .

bianca-2

Cum arata o zi de zbor la Etihad?

In principiu, arata cam ca la orice alta companie din Orient. Poti avea zbor la orice ora din zi si din noapte. Compania iti asigura transportul la aeroport, si cu o ora si jumate inainte de briefing, un autoboz vine la cladirea ta sa te ia. Odata ajunsa la aeroport, predai bagajul de cala si verifici sala si ora exacta la care are loc briefingul. Uneori ai timp sa bei o cafea sau sa saluti colegii cunoscuti. Alteori esti in graba si trebuie sa pornesti imediat spre sala. Daca intarzii, poti avea probleme. In aviatie, punctualitatea este sfanta. Briefingul in sine e o discutie pe care o porti cu colegii de pe zborul respectiv. Fiecare insotitor de zbor trebuie sa raspunda la o intrebare de safety sau first aid, primeste detaliile de zbor si pozitia pe care o va avea la acel zbor. Responsabilitatile fiecaruia depind de pozitia asignata. In general, echipamentul de siguranta trebuie verificat, apoi se face un security check al intregii aeronave.

Siguranta pasagerilor este responsabilitatea noastra. Daca totul este in regula, sefa de cabina anunta personalul aeroportului ca suntem pregatiti de boarding (imbarcare), iar pasagerii sunt trimisi catre avion. Pare a fi un job usor din afara, pasagerii ne vad doar stand in cabin si urandu-le bun venit, dar scopul nostru acolo e sa indentificam posibile pericole, pe cei care par agresivi sau au consumat prea mult alcool, pe cei care au probleme medicale sau care pot crea probleme pe zbor. De asemenea, cand pregatim cabina de decolare trebuie sa ne asiguram ca pasagerii urmeaza regulile de siguranta. Fiecare din aceste reguli are un motiv bine intemeiat pentru care exista. Daca va rugam sa va ridicati masuta si sa nu tineti bagaje pe culoar sau in brate, o facem fiindca vrem sa facilitam iesirea in caz ca avionul trebuie evacuat de urgenta; centura de siguranta e acolo ca in cazul unor turbulente sa nu va raniti. Pe parcursul zborului aveam atat responsabilitati de service cat si de siguranta. Servim mancarea si bautara fiind in acelasi timp vigilente si pregatite oricand sa facem fata unei situatii de urgenta. Cand ne apropiem de destinatie, cabina trebuie din nou pregatita de aterizare, tot echipamentul strans si securizat, pentru ca ultimele 8 minute de zbor, inainte de aterizare sunt cele mai periculoase. Odata ce pasagerii au debarcat trebuie facut inca un security check in avion pentru a ne asigura ca nu au fost lasate in urma bagaje sau alte obiecte, apoi predam responsabilitatea celor de la gound staff. Parasim avionul si pornim spre vama, unde cu tot cu asteptatul bagajelor si proceduri, dureaza in jur de 30 de minute pana cand pornim spre casa.

bianca-5

Foto header: Wikimedia Commons

 

banner-mobile

3 Comentarii

  • Reply Invitat special la cursul Cum Ajungi Stewardesa-1 Noiembrie | Cum ajungi stewardesa 15 octombrie 2014 at 10:45 am

    […] viata in Abu Dhabi, decat o fosta stewardesa la Etihad? Bianca Croitoru, cu care am realizat un interviu Exclusiv acum cateva luni, vine sa va indrume pasii spre cariera in aviatie, pe 1 Noiembrie, la cursul Cum […]

  • Reply Curs Cum Ajungi Stewardesa. Invitati si detalii | Cum ajungi stewardesa 30 octombrie 2014 at 10:50 am

    […] Bianca Croitoru – fost insotitor de bord Etihad. Detalii aici: http://www.cumajungistewardesa.ro/biancacroitoru. […]

  • Reply Bianca 23 martie 2016 at 8:35 pm

    O experiență senzațională pe care abia aștept să o introduc în viața mea. Sunt penultimul an de liceu și după terminarea facultății voi încerca din răsputeri să fiu una dintre norocoasele companiilor aeriene din Orient. ❤❤

  • Comenteaza