De ce nu mai sunt interviuri Emirates si Etihad

6 ianuarie 2017

 

Primim sute de mesaje de la cititorii nostri care isi doresc o cariera in aviatie si care viseaza la un job la una dintre marile companii din Orient. Insa, incepand din luna decembrie, Emirates si Etihad nu mai sustin interviuri de angajare si multi se intreaba ce urmeaza si daca sansele lor de angajare mai exista. Ei bine, o sa va explic, mai jos, ce se intampla cu aceste companii si cand se vor relua interviurile.

De ce nu mai fac interviuri Emirates si Etihad?

Ei bine, aici raspunsul este simplu. Cele doua companii s-au extins extrem de mult in ultimii ani. Atat de mult incat au ajuns la zeci de mii de insotitori de bord. Toate companiile mari au astfel de pauze de angajari, atunci cand trebuie sa stagneze putin evolutia companiei. Nu inseamna ca daca 3-4 luni nu sunt interviuri, companiile nu vor relua procesul de angajare. Mai exact, o luam punctual:

Emirates – este o companie care s-a extins enorm in ultimii ani, angajand mii de cabin crew, anual. In aceasta perioada angajeaza mai putin din cauza fluxului scazut de pasageri, a zborurilor goale si a faptului ca momentan exista personal suficient pentru zbor. Insa, la demisii este lista de asteptare, zilnic plecand cateva zeci de cabin crew. De aceea, se preconizeaza ca din primavara se va relua procesul de angajare. Astfel de perioade de pauza au mai existat si in trecut, asa ca nu este un motiv de ingrijorare. Pana acum, la un zbor full load se zbura cu echipaj de 18-24 de persoane. Acum, fiind mai putini pasageri, cerintele legale spun ca trebuie ca la fiecare 50 de pasageri sa existe 1 insotitor de bord. Asa ca, e nevoie de mai putini oameni pe curse.

Etihad – compania cu cea mai rapida crestere in flota si angajati, din lume. Au adoptat aceeasi strategie ca si Emirates. Au stagnat interviurile angajand numai strictul necesar si preferand sa economiseasca si din traininguri. Momentan se stabilizeaza numarul de angajati prin demisii/angajari minime. Compania are totusi cateva interviuri astfel incat exista inca sanse se angajare insa cu posibilitate de stand-by. Din primavara-vara se va relua procesul de interviuri.

Emirates a schimbat sistemul de preselectie a candidatilor;

Acest lucru de datoareaza tot taierii costurilor. Compania cheltuia enorm cu sutele de interviuri din toata lumea. De aceea, acum, preselectiile se vor face de la birou, printr-un soft video care va analiza raspunsurile candidatilor, astfel economisind o multime de bani. Despre cum se va desfasura interviul video Emirates, am scris aici: https://www.cumajungistewardesa.ro/cum-se-desfasoara-interviul-video-de-la-emirates/

Solutii

Pentru cei care isi doresc o cariera in aviatie si nu au ales deja o anumita companie, exista multe alte optiuni. In Orient – Qatar Airways, Kuwait Airways, Flynas, Oman Air iar in Europa – British Airways, Aer Lingus, Wizz Air, Ryanair, EayJet, etc. Optiuni vor fi mereu. Pentru cei care isi doresc Emirates sau Etihad, trebuie sa inteleaga ca in perioada urmatoare vor fi mai rare interviurile. Dar nu vor inceta. Companiile cresc in continuare, au nevoie in continuare de multi angajati (se preconizeaza ca pana in 2020 Emirates va mai angaja inca 10.000-12.000 de cabin crew) chiar daca nu in acelasi ritm. Asadar, sfatul meu este sa va pregatiti pentru interviuri si sa reusiti din prima! Pentru ca de-acum, asteptarea dintre recrutari va fi ceva mai mare!

Pentru cei care au participat la interviuri si inca asteapta raspuns, sa se astepte la o perioada de astepare mai lunga decat de-obicei, fiindca va mai dura putin pana cand vor primi raspunsul mult asteptat!

Mult succes!

 

5 Comentarii

  • Reply roxana 6 ianuarie 2017 at 1:00 pm

    dar blue air?

  • Reply Marius 6 ianuarie 2017 at 4:32 pm

    Adevarul de aici din Orientul Mijlociu este ca aceste 2 companii sunt in mari probleme financiare. Nu va mai faceti aluzii cu Emirates si Etihad, nu mai sunt ce au fost: crew-ul munceste din greu deja, mai ales la Etihad unde se zboara mereu cu minimum crew. Emirates au din ce in ce mai scurte layovere pentru a reduce din costuri. La Qatar Airways e mai strict dar macar esti platit bine in continuare si nu se zboara cu minimum crew + ca sunt singurii care inca fac profit si angajeaza. Bafta!

    • Reply Andreea 7 ianuarie 2017 at 5:12 pm

      Qatarul platesc precum Etihad 🙂 sa vb cand suntem in cunostinta de cauza.
      Etihad nu mai angajeaza ca aduce avioane noi 787 si scoate 346,345! Trebuie sa ne faca noua training-ul pt dreamliner si apoi altii!!! 🙂

      • Reply Vivi 24 februarie 2017 at 10:13 pm

        Oana, oare de asta nu mai angajeaza etihad? :))) daca tot vb in cunostiinta de cauza..
        Pe aici umbla vorba, mai oficial asa, ca din cauza situatiei financiare se reduce numarul de angajati, se ofera concedii fara plata si altele de genul.

  • Reply Going places ;) 14 martie 2017 at 1:52 am

    Eu ma bucur ca nu mai sunt interviuri la Emirates si Etihad! Ia, hai, toata lumea sa mearga la Qatar…unde se plateste bine in continuare si nu se zboara cu minimum crew, PLUS ca sunt singurii care inca fac profit ! :)) Abia acum am inteles… din cauza Qatarului sunt oamenii de la KLM si Air France suparati foc ca pierd bani si pasageri, Qatarul ii ia pe toti! Ladies and gents, please, go and fly for Qatar!

  • Dă-i un răspuns lui Marius Cancel Reply