Jurnal de calatorie. Episodul 3: Tenerife, Spania

29 august 2017

S-a terminat vacanta. Am revenit pe plaiurile mioritice plini de energie, optimism si buna-dispozitie. Am ramas datoare cu ultimul episod din Jurnal de calatorie, episod care relateaza contactul nostru cu capitala Santa Cruz de Tenerife dar si zborul de retur. Daca vrei sa citesti intreaga noastra aventura in Tenerife, o poti face aici: https://www.cumajungistewardesa.ro/jurnal-de-calatorie-episodul-2-tenerife-spania/

Asadar, miercuri dupa-amiaza am ajuns in capitala. Situat in zona de Nord-Est, Santa Cruz de Tenerife este un oras absolut adorabil. Cladiri inghesuite, strazi inguste, terase la fiecare colt de strada, aglomeratie. Infrastructura este suparator de bine pusa la punct, spaniolii par sa nu aiba nicio grija si o viata linistita pe mica insula din Oceanul Atlantic. Orasul nu te duce cu gandul la o capitala clasica, ci tot la un oras turistic, unde zumzetul incepe dupa ora 20.00, cand vremea se mai racoreste si spaniolii incep sa iasa la terase. Ne-a impresionat zona veche dar si portul Santa Cruz, locurile unde poti lua pranzul/cina, artera pietonala plina de magazine dar si privelistea panoramica pe care o aveam de la ultimul etaj al cladirii unde eram cazati. Ca si o comparatie cu zona de Sud, unde ne-am petrecut primele 5 zile ale vacantei, Nordul este mult mai verde si uneori soarele se mai ascunde prin nori.

Din Santa Cruz am ajuns foarte usor la vestita plaja Las Teresitas – plaja cu nisip galben, adus special din Sahara, care intrece orice asteptari. Desi auzisem ca e aglomerata si vantoasa, am avut noroc si de parcare libera, si de vreme superba. Peisajul este fabulos, nu sunt valuri (exista un dig special facut, care opreste valurile) si vezi pestisorii inotand pe langa tine, prin apa.

La doar 30 de minute de capitala este si Loro Park, un fel de gradina zoologica a papagalilor, delfinilor si balenelor, un loc plin de culoare, veselie si show-uri. Cu doar 25 de euro/zi ai sansa sa vezi spectacole live cu delfini sau balene, sa analizezi peste 350 de specii de papagali sau sa vezi ursi panda rosii, simbolul parcului, acestia fiind destul de rari in lume. Am petrecut acolo 6 ore, timp in care ne-am plimbat, am luat pranzul si am vizitat Fundatia Loro Park.

Ne-am oprit si in Orotava, un orasel parca uitat de lume, mic dar cochet, pe ale carui strazi merita sa te pierzi iar restul zilelor, pana duminica, le-am petrecut pe plajele din jurul capitalei si la restaurantele cochete unde am servit cel putin 10 feluri de tapas-uri diferite, dornici sa simtim gustul Spaniei.

Duminica dimineata am plecat spre casa. Nu am mai avut zbor direct, asa cum a fost la dus. Am ales zborul cu TAROM, cursa operata de Air Europa pe un segmet si Tarom, cu escala in Madrid. Am avut ocazia sa zburam pentru prima oara cu 2 avioane identice, noi amandoua: B737-800. Cele 2h20minute din Tenerife pana in Madrid au trecut rapid cu Air Europa: avionul plin ochi, nu gaseai niciun scaun liber. Stewardesele, zambitoare, au facut service-ul rapid apoi i-au lasat pe turistii bronzati sa mai doarma cateva minute, semn ca ora de check-in era totusi prea matinala.

In Madrid am avut o escala scurta, de 1h30minute si am ajuns la cursa RO461 Madrid-Bucuresti, cu Tarom. Echipajul, romanesc, ne-a intampinat zambitor la intrare. Stewardesele purtau uniformele noi TAROM, care chiar arata diferit si mult mai bine. Avionul mirosea a nou, iar scaunele din avion, de piele, pareau abia folosite. Nu am avut ecrane pentru safety-video si am constatat cu stupoare ca traducerile din engleza in romana, care sunt scrise atat la iesirile de urgenta cat si la toalete, aveau greseli mari de gramatica (virgula intre subiect si predicat) sau traduceri total eronate. Dar…am trecut cu vederea si ne-am bucurat de zbor. Pasagerii deja nu mai erau doar turisti veniti din vacanta, prea bronzati sau cu nisip pe picioare. Erau romani de toate felurile, plecati in Spania la distractie, cu business sau in vacanta. Asadar service-ul s-a facut rapid si am avut timp 3 h15 minute sa ne bucuram de privelistea superba de deasupra Marii Mediterane.

Cam asta a fost aventura noastra in Tenerife…demult nu am mai fost plecata 10 zile undeva, si am reusit sa ma deconectez cu adevarat. Acum, am revenit acasa unde ne reluam activitatea la foc continuu, cu articole, interviuri si informatii rapide si obiective pentru toti cei care isi doresc o cariera de insotitor de bord.